کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق جذابیت ها برای توریسم

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق جذابیت ها برای توریسم دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق جذابیت ها برای توریسم


دانلود تحقیق جذابیت ها برای توریسم

تعاریف جهانگردی

به دلیل چند وجهی بودن و میان رشته ای بودن جهانگردی ، از دیدگاه های مختلفی اعم از اقتصادی ، جامعه شناختی ، جغرافیایی و مدیریتی می تواند مورد بررسی قرار گیرد . شاید به همین دلیل است که تا کنون تعاریف متعددی از جهانگردی با توجه به دیدگاه رشته های مختلف صورت گرفته است .

آرتور بورمن (1931) جهانگردی را چنین تعریف کرده است :« جهانگردی مجموعه مسافرتهایی را در بر می گیرد که به منظور استراحت و تفریح و تجارت یا دیگر فعالیت های شغلی و یا اینکه به منظور شرکت در مراسم خاص انجام می گیرد و غبیب شخص جهانگرد از محل سکونت دایم خود در طی این مسافرت موقتی و گذرا می باشد. بدیهی است کسانیکه اقدام به مسافرت های شغلی منظمی بین محل کار و زندگی خود می کنند مشمول این تعریف نمی شوند.» . از دیدگاه بازاریابی و بازاریابان گردشگری به مجموعه فعالیتی گفته می شود که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می افتد. این فرایند شامل هر فرایندی از قبیل برنامه ریزی سفر ، مسافرت به مقصد ، اقامت ، بازگشت و حتی یادآوری خاطرات آن نیز می شود. همچنین فعالیت هایی را که گردشگر به عنوان بخشی از سفر انجام می دهد  نظیر خرید کالاهای مختلف و تعامل بین میزبان و میهمان را نیز در بر می گیرد . به طور کلی می توان هر گونه فعالیت و فعل و انفعالی را که در جریان سفر یک سیاحتگر اتفاق می افتد گردشگری تلقی کرد (Lumsdon , les, 1997, 18) .

در سال 1942 اقتصاددان های سوییسی که بیشتر جهانگردی را محور تحقیقات و مطالعات خود قرار داده بودند ، تعریف نسبتاً بهتری به دست دادند که از آن جمله می توان از تعریف هونزیکر – کراپف نام برد . به عقیده آنان جهانگردی عبارت است از ظهور مجموعه روابطی که از مسافرت و اقامت یک نفر غیربومی بدون اقامت و اشتغال دایم در یک محل به وجود می آید . این تعریف از جانب انجمن بین المللی متخصصین علمی جهانگردی یعنی AIEST مورد قبول قرار گرفت (رضوانی ، علی اصغر ؛ 1374 : 28 ) .

تعاریف جهانگردی
تعاریف جهانگرد
انواع جهانگردی
اثرات جهانگردی
آثار اقتصادی جهانگردی
آثار اجتماعی و فرهنگی
نمونه ای از جذابیت های توریسم اصفهان
زاینده رود یا زنده رود

شامل 26 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.