کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه تطبیق نظرات دو گروه متخصصان ارتباطات و کارشناسان مسائل دینی

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه تطبیق نظرات دو گروه متخصصان ارتباطات و کارشناسان مسائل دینی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه تطبیق نظرات دو گروه متخصصان ارتباطات و کارشناسان مسائل دینی


دانلود پایان نامه تطبیق نظرات دو گروه متخصصان ارتباطات و کارشناسان مسائل دینی

 

 

 

 

 

در200صفحه با قابلیت ویرایش در ورد

چکیده

با پیدایش و گسترش رسانه‌های جدید، ذهن بسیاری از پژوهشگران و متخصصان علوم دینی و شماری از متفکران حوزه علوم اجتماعی و ارتباطات، به این نکته معطوف شده است که نسبت میان دین و رسانه چیست؟ نحوه تعامل و پیوند این دو با هم چگونه است در این راستا این تحقیق در پی پاسخ به این سوال است که چگونه می‌توان در عرصه رسانه، اخلاق و ارزش‌های دینی را رعایت کرد و صادقانه به نشر و تبلیغ دین پرداخت. از این رو تحقیق پیش‌رو با هدف شناسایی نقاط اشتراک و افتراق دیدگاه دو گروه علمی و اجرایی دین و رسانه به ارزیابی نظرات استادان ارتباطات و کارشناسان مذهبی سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص چگونگی حضور دین در رسانه ملی و ویژگی‌های یک برنامه دینی تلویزیونی مطلوب می‌پردازد. در این تحقیق نظریات دین و رسانه، تحقیقات پیشین و ادبیات تحقیق مبنای نظری ساخت گویه‌های تحقیق قرار گرفتند. تحقیق حاضر به روش کیو و با ارائه پرسشنامه‌ای68 گویه‌ای به 30 پاسخگو شامل 15 استاد ارتباطات و 15 کارشناس عالی مذهبی تلویزیون انجام شد. از مهم ترین دستاوردهای این پژوهش می توان به توافق دو گروه پاسخگو در خصوص مناسب بودن رسانه تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای انتقال و ارائه برنامه­های دینی اشاره کرد، که تایید کننده نظریه همگرا- مکمل و رد کننده نظریه ذات گرایانه می­باشد. الگوی مطلوب برنامه‌های دینی تلویزیون در این تحقیق در چهار حوزه چگونگی حضور دین در رسانه تلویزیون ایران، حوزه محتوا ، حوزه ارائه، و حوزه اجرا به صورت جداگانه ارائه می‌شود.

کلید واژگان: دین، تلویزیون، برنامه دینی، الگو


فهرست مطالب

    1 کلیات پژوهش                        1

  1. 1 بیان موضوع تحقیق و تعریف آن    2
  2. 1 بیان ضرورت و اهمیت موضوع تحقیق    4
  3. 1 اهداف پژوهش    5
  4. 1 تعاریف نظری مهم‌ترین مفاهیم به کار رفته در سؤال‌های تحقیق       6

    2 تدارک نظری موضوع تحقیق                               8

         مقدمه...................................... 9

  1. 2 پیشینه پژوهش    10
  2. 2 ادبیات تحقیق    17
  3. 2.2................................... دین 17

             دین از منظر اندیشمندان مسلمان......... 18

             دین از منظر جامعه‌شناسان............... 19

             رویکردهای متفاوت به دین............... 22

             ابعاد دین............................. 25

             الگوهای دینداری....................... 27

  1. 2.2................................. تبلیغ 32

             تبلیغ از منظر قرآن و ائمه اطهار....... 33

             تبلیغ اسلامی........................... 34

  1. 2.2..................... وسایل ارتباط جمعی 35
  2. 2.2......................... انواع رسانه‌ها 43
  3. 2.2 ................ تعامل دین و ارتباطات 45


             دین در ارتباطات سنّتی.................. 47

             دین در ارتباطات مدرن.................. 52

  1. 2.2........................... رسانه‌ای شدن 59
  2. 2.2................ تلویزیون، جامعه و مذهب 61
  3. 2.2 نگاه و تأکیدهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص تعامل دین و رسانه.................................... 76
  4. 2.2............................ مبانی نظری 80

             نظریات دین و رسانه‌.................... 80

             نظریات حوزه جامعه‌شناسی................ 90

             نظریات حوزه ارتباطات.................. 92

  1. 2.2................... جمع‌بندی مبانی نظری 96
  2. 2.2........................ سؤال‌های پژوهش 97

    3 روش شناسی تحقیق                                     99

  1. 3 روش پژوهش    100
  2. 1.3......................... انواع روش کیو 101
  3. 3 تکنیک تحقیق    102
  4. 3 نحوه گردآوری داده‌ها    102
  5. 3 جامعه آماری، انتخاب نمونه تحقیق    102
  6. 3 تکنیک‌های آماری مورد استفاده برای توصیف و تحلیل داده‌ها       103
  7. 3 آرایه نمرات استاندارد    103
  8. 3 سنجش ضریب قابلیت اعتماد یا پایایی تحقیق    104
  9. 3 سنجش اعتبار یا روایی تحقیق    105
  10. 3 گویه‌های تحقیق    106
  11. 9.3......... حوزه چگونگی حضور دین در رسانه 107
  12. 9.3............................ حوزه محتوا 108
  13. 9.3............................. حوزه اجرا 109
  14. 9.3............................ حوزه ارائه 109
  15. 9.3.......................... سایر متغیرها 111


    4 بررسی یافته­ها                                      112

  1. 4 گویه‌های مورد توافق دو گروه    120
  2. 4 گویه‌های مورد اختلاف دو گروه    140

    5 جمع‌بندی و نتیجه‌گیری                                146

  1. 5 خلاصه تحقیق    148
  2. 5 نگاهی کلی به مهم‌ترین یافته‌های تحقیق    150
  3. 5 سخن آخر    155
  4. 5 پیشنهاد    164
  5. 5 محدودیت‌ها و موانع تحقیق    164

    منابع                                                165

    ضمیمه                                                171

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.