کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پایان نامه تحلیل ارتباطی برنامه‌سازی در سازمان صدا و سیما؛ مطالعه موردی برنامه‌سازی ویژه نوجوانان

اختصاصی از کوشا فایل پایان نامه تحلیل ارتباطی برنامه‌سازی در سازمان صدا و سیما؛ مطالعه موردی برنامه‌سازی ویژه نوجوانان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه تحلیل ارتباطی برنامه‌سازی در سازمان صدا و سیما؛ مطالعه موردی برنامه‌سازی ویژه نوجوانان


پایان نامه تحلیل ارتباطی برنامه‌سازی در سازمان صدا و سیما؛ مطالعه موردی برنامه‌سازی ویژه نوجوانان

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:210

فهرست مطالب:
فصل اول؛ کلیات تحقیق
سرآغاز                                         2    
طرح مسأله                                     3
تحقیقات انجام شده                                 6
اهداف تحقیق                                      7
اهمیت موضوع تحقیق                                       7
اهمیت مطالعه حوزه تولید تلویزیونی سازمان صدا و سیما                 8
اهمیت مطالعه برنامه سازی برای نوجوانان                      8
روش تحقیق                                     12    
مطالعه سیاستها، قوانین و آیین نامه ها، اولویتها و محورهای برنامه سازی                   12
مصاحبه عمیق با سیاستگذاران، مدیران وعوامل اصلی تولید برنامه                        12
مشکلات تحقیق                                    14
ساختار پایان نامه                                    15
فصل دوم؛ مروری بر ادبیات تولید سازمان تلویزیونی
مقدمه                                        18
جایگاه تلویزیون در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی                       19
تلویزیون و نظام سیاسی                            20
تلویزیون و مفهوم قدرت                            21
تلویزیون و دموکراسی                            22
تلویزیون و حیات فرهنگی جامعه                        23
مطالعه تلویزیون                                    25
حوزه تولید تلویزیونی                            27
حوزه متن تلویزیونی                            29
رمزهای تلویزیونی                            32
حوزه دریافت تلویزیون                            34
چارچوب نظری                                    38
اقتصاد سیاسی تلویزیون                            39
ایدئولوژی در رمزگذاری و تولید نشانه تلویزیونی                    41
تولید نشانه تلویزیونی و رمزگذاری                    44  
تئوری هژمونی                                47
ابعاد سازمانی تلویزیون                                       50   
جمع‌بندی                                    54
فصل سوم؛ روش‌شناسی
مقدمه                                        56
روش تحقیق                                    56
تحقیق کیفی                                57
مطالعه موردی                                58
روش گردآوری اطلاعات (تکنیک تحقیق)                        61    
اسناد                                    61
مصاحبه‌های عمیق                                64
تحلیل داده‌ها                                    68
اعتبار و میزان اعتماد                                69
فصل چهارم؛ مطالعه حوزه تولید سازمان صدا و سیما
مقدمه و یادآوری                                73
شرایط کلان تولید                                74
مالکیت صدا و سیما                            74
نحوه انتخاب رئیس سازمان صدا و سیما                    76
اقتصاد سازمان صدا و سیما                            77
وظایف و اهداف کلان حوزه تولید                        80
سازمان صدا و سیما از منظر سیاستگذاری‌های کلان کشوری            80
سازمان صدا و سیما از منظر رهبری انقلاب اسلامی                81
سیاستگذاری محتوایی در سازمان صدا و سیما                    83
سیاست‌های برنامه سازی برای نوجوانان                    87
شرایط تولید                                    91
مروری بر ساختار سازمانی                            91
نظام تولید برنامه                                92
نظام تهیه‌کنندگی                                94
عوامل تولید                                97
جمع‌بندی                                    98

فصل پنجم؛ از سیاستگذاری محتوایی تا تولید برنامه ترکیبی برای نوجوانان
مقدمه                                        101
سیاستگذاری، تدوین ضوابط برنامه‌سازی و اعمال آنها در برنامه            102
منشاءسیاستگذاری محتوایی                            102
وابستگی به رهبری                                108
عملیاتی کردن سیاست‌ها                            112
نحوه ابلاغ سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه‌سازی                    116
تولید                                    119
اقتصاد تولید                                    127
مخاطب شناسی                                    132
هدف برنامه‌سازی برای نوجوانان                        132
شناسایی مخاطب نوجوان                            136
نیاز، گرایش و مصلحت مخاطب                        138
خلاقیت و آزادی عمل                                141
نقش سلسله مراتب در تولید                            144
برنامه‌سازی برای نوجوانان در قالب ترکیبی                    147
جمع‌بندی                                    150
فصل ششم؛ خانه فرهنگ نیم رخ
مقدمه                                        153
نیم‌رخ آغاز یک تحول در برنامه‌سازی ویژه نوجوانان                154
تأسیس خانه فرهنگ نیم‌رخ                            156
جمع‌‌بندی                                    160    
فصل هفتم؛ نتیجه‌گیری
نتیجه‌گیری                                            163                                                                                                                        
شرایط برنامه‌سازی                                                                                163                                                                               
نوجوانی در تولید تلویزیونی سازمان صدا و سیما                          165
منابع
منابع فارسی                                            169 منابع لاتین                                                                                 172      اسناد، گزارش‌ها و مصوبات                                                                  173   

فهرست جداول

جدول 2-1 :  انواع نماهای تلویزیون به همراه تعریف معنایی که تداعی می کنند           31
جدول 2-2:   انواع کادر دوربین به همراه تعریف و معانی که تداعی می کنند               31
جدول 4-1:   پرداختی های کمکی دولت به سازمان صدا و سیما در سال 1380            79

فهرست شکل ها

شکل 1-1:  محیط هایی که نوجوانان در آن قرار گرفته اند                                    10
شکل 2-1:  مدل حوزه های مطالعات تلویزیونی                                               28   
شکل 4-1:  مرحله طرح و برنامه                                                                 96
شکل 4-2:  مرحله تحقیق و نگارش                                                             97
شکل 4-3:  مرحله پیش تولید                                                                    98

 

چکیده
در این پایان‌نامه حوزه تولید تلویزیونی سازمان صدا و سیما مورد تحلیل قرار می‌گیرد و در سطح مطالعه موردی آن برنامه‌سازی ویژه نوجوانان بررسی می‌شود. حوزه تولید تلویزیونی در بستر کلان اقتصاد سیاسی قرار دارد و برای تحلیل لایه‌های پنهان آن باید این حوزه را در ارتباط با نظام سیاسی- اقتصادی و نهاد قدرت مطالعه کرد. علاوه بر ساختار سازمانی و عوامل انسانی که بر تولید مؤثرند قواعد نوشته و نانوشته‌ای نیز در سازمان تلویزیونی وجود دارد که آنها به عنوان سیاست‌های محتوایی اعمال می‌شوند. این تحقیق تحلیلی است بر اقتصاد سیاسی تلویزیون ایران که علاوه بر بررسی ساختار سازمانی، بر سیاست‌های محتوایی برنامه‌سازی تأکید ویژه‌ای دارد. برای نیل به این منظور تلاش شد اهداف، چشم اندازها و منابع اصلی سیاستگذاری و ارتباط این حوزه با نظام کلان سیاسی کشور تحلیل شود.
موضوع این تحقیق در عرصه مطالعات تلویزیونی قرار دارد اما محقق برای تبیین و توصیف فرآیندهای تولید در سازمان صدا و سیما و تحلیل مسیر تبدیل شدن سیاست‌های کلان محتوایی به برنامه، از پارادایم‌های مکاتب انتقادی و مطالعات فرهنگی بهره برده است. در این تحقیق پس از مروری بر جایگاه سازمان صدا و سیما در قوانین کلان کشوری، نظام سیاستگذاری محتوایی و روند برنامه‌سازی مورد توجه قرار می‌گیرد. نظام سیاستگذاری محتوایی و مراحل ابلاغ و اعمال آن در تولید، نظام نسبتاً پیچیده‌ای در سازمان صدا و سیما دارد. از سوی دیگر حجم زیادی از سیاست‌های کلان، ضوابط و محورهای برنامه‌سازی، آزادی عمل و خلاقیت عوامل تولید را با محدودیت‌ها و چالش‌هایی رو به رو کرده است.
از آنجا که مطالعه موردی این تحقیق تحلیل روند برنامه‌سازی ویژه نوجوانان است، علاوه بر بررسی سیاست‌های برنامه‌ای ویژه نوجوانان، ذهنیت سیاستگذاران و برنامه‌سازان را درباره این گروه سنی تحلیل کردم. برای دستیابی به اطلاعات، اسناد مربوط به تحقیق را مطالعه و با سه سیاستگذار، سه مدیر گروه، دو تهیه‌کننده و دو کارگردان حوزه نوجوانان مصاحبه کردم.
کلید واژه‌ها
تلویزیون، سازمان صدا و سیما، اقتصاد سیاسی تلویزیون ایران، سیاستگذاری محتوایی، برنامه‌سازی ویژه نوجوانان، نظام سیاسی و تلویزیون، ساختار سازمانی تلویزیون، اهداف سازمان تلویزیونی، عوامل تولید، مدیر گروه برنامه‌ساز، تهیه‌کننده، کارگردان، قالب ترکیبی


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.