کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی (مطالعه موردی: استان همدان)

اختصاصی از کوشا فایل پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی (مطالعه موردی: استان همدان) دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی (مطالعه موردی: استان همدان)


پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی (مطالعه موردی: استان همدان)

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های  تقاضای حمل و نقل روستایی (مطالعه موردی: استان همدان) با فرمت pdf   در 145صفحه.

 

این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده از منابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.    

 

چکیده:
توجه به توسعه روستایی اولاً برای تحقق عدالت بین همه ساکنان بک کشور و ثانیاً برای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری اهمیت فراوان دارد. بی توجهی و فراموشی روستاهها، در قرون اخیر باعث بروز مشکلات فراوانی برای این جوامع شده است. حمل و نقل یکی از زیر بناهای توسعه است، دسترسی و استفاده از امکانات گوناگون و جابه جایی مناسب بار و محصولات از ملزومات توسعه روستایی است. لازمه هرگونه برنامه ریزی در حمل و نقل روستایی، شناسایی خصوصیات عرضه و تقاضا موجود آن ها است. با توجه به تفاوت های نرخ سفرها بین روستاها و شهرها از لحاظ حجم سفر و نوع هدف سفر و همچنین ساعت اوج سفرها، بررسی امکانسنجی ساخت مدل تقاضا برای راه های روستایی، که هدف این تحقیق است، ضروری به نظر می رسد.
در این پژوهش عوامل مؤثر در حمل و نقل روستایی شناسایی شده و مختصراً تفاوت های مدل های تقاضای شهری و روستایی بیان می گردد. مدل سازی مورد استفاده در این تحقیق، توسط تحلیل رگرسیونی و با روش حذف پسرو صورت می گیرد. با توجه به مطالعه موردی (استان همدان) برای ۵ هدف اصلی تقاضای سفر کل، مدل هایی ساخته می شود که پس از اعتبارسنجی آنها، مشخص می گردد فقط مدل های شغلی، تحصیلی، خرید و فروش و سفر کل معنا دار است. در هر مدل، مهمترین متغیری را که بر مدل مؤثر است نیز شناسایی می گردد. در مدل شغلی، متغیر نرخ شاغل بودن، در مدل تحصیلی و خرید و فروش، متغیر فاصله و در مدل تقاضای سفر کل متغیر های تعداد دانشجو و فاصله بیشترین تأثیر را دارند.
این تحقیق می تواند به مطالعات آنی در زمینه هایی مانند تعمیر و نگهداری راه های روستایی، ارزیاب فنی و اقتصادی راه های روستایی و سیار مواردی که در قسمت پیشنهادات این تحقیق بیان می گردد، کمک کند.

 

 مقدمه:
برای تحقق عدالت، همه ساکنان یک کشور چه شهروندان شهرهای بزرگ و کوچک و چه روستاییان باید از امکانات برابر زندگی برخوردار باشند. غفلت از این امر در چند دهه اخیر باعث بروز مشکلات فراوانی مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه شده است. کشورهایی که بدون داشتن برنامه حساب شده و هماهنگ سعی می کنند هرچه سریعتر الگوهای ظاهری کشورهای پیشرفته را اجرا نمایند.
لازمه هرگونه برنامه ریزی حمل و نقل، از جمله حمل و نقل روستایی شناسایی خصوصیات عرضه و تقاضا موجود است. با توجه به این شناخت است که می توان نیاز ها و مشکلات اصلی روستاییان در زمینه حمل و نقل را مشخص نمود. با توجه به اطلاعات و آمار و ارقام موجود در شبکه راههای روستایی منطقه ای که به عنوان مطالعه موردی لحاظ شده (استان همدان)، از چه روشی و راهکارهایی می توان به امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضا حمل و نقل روستایی پرداخته شود و این که آیا اساساً رسیدن به مدل هایی مطمئن جهت توصیف یا پیش بینی متغیرهای تقاضای حمل و نقل روستایی امکان پذیر است یا خیر؟
این پژوهش با مطالعه موردی تعدادی از روستاهای شهرستان همدان انجام گرفته و برای روستاهای دیگر که دارای خصوصیات شبیه به آنها باشند قابل تعمیم است. لازم به ذکر است که از این پژوهشمی توان به عنوان الگویی برای پژوهش های بعدی در زمینه شناسایی حمل و نقل روستایی در انواع دیگر روستاها نیز استفاده نمود.

 

فهرست مطالب دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران برنامه ریزی حمل و نقل امکانسنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی مطالعه موردی استان همدان :
چکیده:
مقدمه:
فصل اول:کلیات تحقیق
۱-۱-مقدمه
۱-۲-تعریف مسئله
۱-۳-هدف از تحقیق
۱-۴-اهمیت موضوع
۱-۵-فرض های تحقیق (ساده سازی)
۱-۶-معرفی روش انجام تحقیق
۱-۷-تعاریف مفاهیم و اصطلاحات
۱-۸-مراحل تحقیق (فصول آینده)

 

فصل دوم: مروری بر مطالعات پیشینه تحقیق
۲-۱-مقدمه
۲-۲-بررسی مطالعات انجام گرفته در مورد حمل و نقل راه های روستایی در داخل کشور
۲-۲-۱-تحلیل سیستم برای ایجاد راههای کم رفت و آمد
۲-۲-۲-دستورالعمل نگهداری راههای روستایی
۲-۲-۳-مطالعات حمل و نقل روستایی شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان
۲-۲-۴-رهنمودهایی برای برنامه ریزی مراکز روستایی
۲-۲-۵-شناخت حمل و نقل روستایی و تحلیل مقدماتی عرضه و تقاضای آن (شهرستان اصفهان)
۲-۲-۶-بررسی تفاوت مدل های تقاضا روستایی با مدل های تقاضا شهری
۲-۳-بررسی مطالعات انجام گرفته در مورد حمل و نقل راه های روستایی خارج از کشور
۲-۳-۱-برنامه ریزی منسجم و یکپارچه قابلیت دسترسی روستایی
۲-۳-۲-سیاست های حمل و نقل روستایی
۲-۳-۳-برنامه ریزی توسعه و گسترش راه های روستایی در هند
۲-۳-۴-طراحی شبکه بهینه راه های روستایی برای کشورهای در حال توسعه
۲-۴-خلاصه مطالعات روش های انجام شده در پیشینه تحقیق

 

فصل سوم: عوامل مؤثر در حمل و نقل روستایی
۳-۱-مقدمه
۳-۲-برداشت کلی از حمل و نقل روستایی
۳-۳-دسترسی اصلی (اساسی)
۳-۴-برنامه ریزی دسترسی اصلی (اساسی)
۳-۵-برخی اصول اساسی در برنامه ریزی ها قابلیت دسترسی
۳-۶-تأثیر احداث راه های روستایی و برنامه ریزی منسجم حمل و نقل روستایی بر بخش های مختلف
۳-۷-اهداف سفر در روستاها
۳-۸-شاخص های حمل و نقل روستایی

 

فصل چهارم: متدلوژی تحقیق
۴-۱-مقدمه
۴-۲-روند انجام تحقیق
۴-۳-تحلیل ساختاری امکان سنجی مدل تقاضا برای راه های روستایی
۴-۳-۱-انواع شریان ها و راههای ارتباطی در روستاها
۴-۴-بیان نظری مدل
۴-۴-۱-تحلیل رگرسیونی
۴-۴-۲-انتخاب روش رگرسیونی (رگرسیون خطی یا غیر خطی)
۴-۴-۳-روش های رگرسیونی گام به گام

 

فصل پنجم: مطالعه موردی (استان همدان)
۱-۵-مقدمه
۵-۲-معرفی و شناخت استان همدان
۵-۳-آمارگیری
۵-۴-تحلیل یک بعدی
۵-۵-ساخت مدل
۵-۵-۱-رابطه بین تقاضای سفر شغلی و متغیرهای مستقل
۵-۵-۲- رابطه بین تقاضای سفر تحصیلی و متغیرهای مستقل
۵-۵-۳- رابطه بین تقاضای سفر خرید و فروش و متغیرهای مستقل
۵-۵-۴- رابطه بین تقاضای سفر اقوام با متغیرهای مستقل
۵-۵-۵- رابطه بین تقاضای سفر پزشکی با متغیرهای مستقل
۵-۵-۶- رابطه بین تقاضای سفر کل و متغیرهای مستقل
۵-۶-اعتبار سنجی مدل
۵-۶-۱-اعتبار سنجی مدل ها به تفکیک هدف سفر
۵-۶-۲-اعتبار سنجی مدل ها در کنار یکدیگر
۵-۶-۳-اعتبار سنجی مدل تقاضای سفر کل
۵-۷-آنالیز حساسیت
۵-۷-۱-روش اول
۵-۷-۲-روش دوم
۵-۸-نوآوری انجام گرفته در مدل سازی
۵-۹-شرایطی که مدل های ساخته شده می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
۵-۱۰-خلاصه نتایج

 

فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۶-۱-نوآوری تحقیق
۶-۲-دستاوردهای تحقیق
۶-۳-مزایا و نحوه کاربرد مدل های ساخته شده
۶-۴-پیشنهادات
منابع فارسی
منابع لاتین
پیوست-نمونه فرم های آماری
چکیده انگلیسی

 

 

      


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.