کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پایان نامه ناشنوایی و کم شنوایی

اختصاصی از کوشا فایل پایان نامه ناشنوایی و کم شنوایی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه ناشنوایی و کم شنوایی


پایان نامه ناشنوایی و کم شنوایی

 

 

 

 

 

 

 

 



فرمت:word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:93

مقدمه:

اولین دلیل آن است که آنها کودکانی هستند که تمام ویژگیهای انفرادی کودکان دیگر رادارا می باشند. ثانیا نقصی که دارند نیز جنبه فردی دارد.انها همگی از نوع اختلال شنوایی رنج می برند. اما درجه شدت این اختلال وسنی که اختلال در آن رخ داده است، نوع اختلال وعلت آن همگی هر کودک را منحصر به فرد می سازند.این تفاوتها همراه باعواملی دیگر معلمان ویژه را با مشکلات تازه ای روبه رو می سازند.

نکته ای که در این جا یادآوری آن از اهمیت برخوردار است این است که نقص شنوایی بر توانایی هوشی تاثیری ندارد. اما بدون درمانهای اولیه، این نقص می تواند بر رشد هوشی ونحوه ارتباط کودک با خانواده ودیگران تاثیر بگذارد.

تعاریف

عوامل متعددی درتعریفی که ما از نقص شنوایی به عمل می آوریم دخالت دارند. این عوامل عبارتنداز: شدت نقص شنوایی، سنی که نقص در آن رخ می دهد و نوع نقص.

شدت نقص شنوایی

شنوایی را معمولا با دسی بل (DB) که نوعی سنجش نسبی شدت صوت است اندازه گیری وگزارش می کنند. دی سی بل صفر نمایانگر شنوایی بهینه است. وجود نقص تا 26 دسی بل طبیعی است.از 26تا70 دی سی بل کم شنوا واز 71دی سی بل به بالا ناشنوا تلقی می شود.

فری سینا (1974 Frisina) در تعریفی از نقص شنوایی، ابعاد فیزیکی وآموزشی آن را چنین توصیف کرده است:

شخص ناشنوا کسی است که قدرت شنوائیش در حدی ناقص است که فهم گفتار او از طریق گوش به تنهایی و یا به وسیله وسایل کمک شنوایی و یابدون آن را بامشکل مواجه می سازد. شخص کم شنوا کسی است که قدرت شنوائیش در حدی ناقص است که فهم گفتار را ازطریق گوش به تنهایی و یا از طریق وسایل کمک شنوایی ویا بدون آن ها با مشکل مواجه ساخته اما از آن جلوگیری به عمل نمی آورد.

در جدول 7-1 شایعترین سطحهای موجود در نقص شنوایی نشان داده شده است. سه طبقه اول در حد کم شنوایی و دو طبقه آخر در حد ناشنوایی قراردارند. هر چه درجه نقص شنوایی بیشتر باشد نیاز به دریافت خدمات ویژه افزونتر می گردد.

 

فهرست مطالب:

ناشنوایی و کم شنوایی

تعاریف

شدت نقص شنوایی

ارتباط نقص شنوایی وسن

انواع نقایص شنوایی

علل نقایص شنوایی

ابتلای مادر به بیماری روبلا

وراثت

ناراحتیهای دوران بارداری وتولد

بیماریهای کودکی

میزان شیوع

نیمرخهای رشد

ویژگیها

رشد شناختی

رشد زبان

پیشرفت تحصیلی

سازگاری اجتماعی وشخصی

شناسایی وتشخیص

نقش معلم در کلاس

آزمونهای شنوایی سنجی

ملاحضات آموزشی

محیط یادگیری

آموزشهای اولیه

مدرسه ابتدایی

مدرسه متوسطه

برنامه های بعد از دبیرستان

مهارتهای ارتباطی

شیوه های ارتباطی

شیوه شنیداری:

تحقیقات انجام شده در شیوه های ارتباطی

مسائل زبان

گروه آموزشی

استفاده از تکنولوژی

وسایل کمک شنوایی

کامپیوتر

پیشرفتهای دیگر تکنولوژیکی

کودکان مبتلا به معلولیتهای چندگانه

دوران بزرگسالی و مسائل مربوط به زندگی

دیدن شنیدن است

هنرهای سایه ای ونمایشی

خلاصه نکات مهم

مسائل حل نشده

منابع


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.