کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان


دانلود پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان

چکیده

رشد سریع زیر ساختارهای اینترنت فرصت­ها و روش­هایی جدید برای انجام کسب وکار به تمامی جهانیان معرفی کرد. اینترنت دنیا را بدون مرز کرده است. تولید­کنندگان، تجار و مصرف­کنندگان در حال حاضر می­توانند به بازارها به طور سریع­تری دسترسی پیدا کرده و اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل در کمترین زمان ممکن کسب کنند(جاتوراویث، 2007). در کل استفاده از اینترنت می­تواند در سه فعالیت اصلی دسته­بندی شود: نشر اطلاعات شرکت، اجرای تجارت الکترونیکی و تبادلات کسب و کاری. برجسته­ترین ویژگی­ اینترنت عدم نیاز به واسطه است؛ تولید­کنندگان می­توانند کالاهای خود را به طور مستقیم و به آسانی از طریق اینترنت به فروش برسانند (جاتوراویث، 2007).

با اینکه تحقیقات متعددی در خصوص رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان در خارج از کشور صورت گرفته ولی در داخل کشور مدل های چندان مناسبی در این ارتباط ارائه نشده است. بدیهی است که بررسی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان می تواند به شناسایی دلایل احتمالی عدم استقبال آنان از این شیوه خرید کمک نماید. این تحقیق، تاثیر عوامل بازاریابی اینترنتی بر رفتار خرید مشتریان را بررسی می کند.

مطالعه حاضر بر اساس مدل اولیه هاکیو و همکاران در سال 2009 انتخاب شده و پس از بررسی تحقیقات مختلف مرتبط با تحقیق حاضر،مدل ذکر شده تغییر یافت و عوامل قیمت و سهولت خرید به آن اضافه گردید.

این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و داده های مورد بررسی از میان 266 پرسشنامه توزیع شده در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال 90 دانشگاه علامه طباطبایی که به شکل تصادفی ساده انتخاب شده بودند به دست آمد.در این مطالعه از آمار توصیفی و استنباطی و آزمون هایی همچون آزمون کولموگروف اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای یا نسبت، آزمون فریدمن، آزمون من وییتنی و آزمون کروسکال والیس و نیز تحلیل عاملی بهره گرفته شد.

نتایج آزمون ها بیان داشت که متغیرهای قیمت،امنیت و اعتماد،محیط بازاریابی اینترنتی،ویژگی محصول و سهولت خرید  بر روی رفتار خرید مشتریان در اینترنت تاثیر معناداری داشته و متغیر پیشنهادات ارتقایی تاثیر گذار نبوده است.

در نهایت نیز پیشنهاداتی مانند افزایش سطح امنیت و اعتماد که تاثیری مستقیمی بر روی متغیر پیشنهادات ارتقایی دارد و باعث می شود که این ابزار مهم بازاریابی در اینترنت تمایل مشتریان به خرید اینترنتی را افزایش دهد،ارائه گردید.همچنین استفاده از عامل قیمت به عنوان مزید رقابتی نیز مورد توجه است.

لغات کلیدی:بازاریابی اینترنتی،رفتار خرید مشتریان،خرید اینترنتی

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                       صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق.. 2

مقدمه. 3

1-1 بیان مسئله. 3

1-2 اهمیت و ضرورت موضوع. 4

1-3 هدف تحقیق.. 6

1-3-1  هدف اصلی.. 6

1-3-2 هدف کاربردی.. 6

1ـ4  گزاره های تحقیق.. 6

1-4-1  پرسش اصلی.. 6

1-4-2  فرضیه های تحقیق.. 6

1-5 متغیر های تحقیق.. 7

1-5-1 متغیر های مستقل.. 7

1-5-2 متغیر های وابسته. 7

1-6  قلمرو تحقیق.. 7

1-6-1   قلمرو موضوعی تحقیق.. 7

1-6-2  قلمرو مکانی تحقیق.. 7

1-6-3   قلمرو زمانی تحقیق.. 7

1- 7 چارچوب نظری تحقیق.. 8

1-8 روش شناسی تحقیق.. 8

1-8 -1 روش تحقیق.. 8

1-8-2  جامعه آماری.. 8

1-8-3   روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه: 9

1-9  روش های گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن: 9

1-10 روش های تحلیل داده ها: 9

1-11 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق: 10

1-12  شرح واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی: 10

فصل دوم: ادبیات تحقیق.. 13

2ـ1 مبانی نظری.. 14

2-1-1 مقدمه. 14

2-1-2  اینترنت.. 15

2-1-4  اینترنت و بازاریابی.. 29

2-1-5  رفتار مصرف کننده آنلاین.. 43

2-1-6  عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی.. 56

2-2پیشینه تحقیق.. 79

2-2 -1  بررسی پایاننامههای داخلی مرتبط.. 79

2-2-2  بررسی پایاننامههای خارجی مرتبط.. 83

2-2-3  مدل مفهومی تحقیق.. 87

فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 91

مقدمه. 92

3-1 روش تحقیق.. 92

3-1-1 تحقیق کاربردی.. 92

3-1-2 تحقیق توصیفی.. 92

3-2 متغیرها و فرضیه های تحقیق.. 94

3-2-1 مدل تحلیلی تحقیق.. 95

3-3 روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات.. 97

3-4  مقیاس مورد استفاده 98

3-4 روایی و پایایی پرسشنامه. 99

3-4-1 پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 99

3-4-2 تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 100

تحلیل عاملی.. 100

3-5 قلمرو تحقیق.. 105

3-5-1 دوره های زمانی انجام تحقیق.. 105

3-5-2  مکان تحقیق.. 105

3-6  جامعه آماری (N) 105

3-7  نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه (n) 106

3-8  روش یا روش های نمونه گیری.. 106

3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها 107

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 109

مقدمه. 110

4-1 آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی.. 110

4-1-1 آمار توصیفی متغیر جنسیت.. 110

4-1-2 آمار توصیفی متغیر سن.. 111

4-1-3  آمار توصیفی متغیر تحصیلات.. 112

4-1-4 آمار توصیفی متغیر وضعیت تأهل.. 113

4-1-4 آمار توصیفی سوالات پرسشنامه. 114

4-2 آمار استنباطی.. 116

4-2-7 مراحل عمومی آزمون فرض آماری.. 131

4-2-8  آزمون فرضیه دوم تحقیق.. 135

4-2-9  آزمون فرضیه سوم تحقیق.. 139

4-2-10  آزمون فرضیه چهارم تحقیق.. 143

4-2-11 آزمون فرضیه پنجم تحقیق.. 146

4-2-12   آزمون فرضیه ششم تحقیق.. 149

4-2-13  رتبه بندی متغیرهای تحقیق.. 153

4-2-14    بررسی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی.. 153

فصل پنجم: نتیجه‌گیری.. 156

مقدمه. 157

5-1 نتایج مربوط به متغیرهای جمعیت‌شناختی.. 157

5-1-1 متغیر جنسیت.. 157

5-1-2 متغیر سن.. 157

5-1-3 سطح تحصیلات.. 157

5-2 نتایج حاصل از فرضیه‌های تحقیق.. 157

5-2-1 بررسی فرضیه اول (محیط بازاریابی اینترنتی) 157

5-2-2 بررسی فرضیه دوم (ویژگی های محصول) 158

5-2-3 بررسی فرضیه سوم (امنیت و اعتماد) 158

5 -2-4 بررسی فرضیه چهارم (پیشنهادات ارتقایی) 158

5-2-5 بررسی فرضیه پنجم (قیمت) 159

5-2-6 بررسی فرضیه ششم (سهولت خرید) 159

5-2-7 سایر نتیجه‌گیری ها 159

5-3 محدودیتهای تحقیق.. 160

5-4 پیشنهادهای اجرایی.. 160

5-5 پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات آتی.. 161

منابع و مآخذ. 163

پیوست.. 169


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.