کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه


دانلود پایان نامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه

چکیده:

 

درک اهمیت دانش به عنوان یک سرمایه سازمانی که قادر به ایجاد و حفظ مزیت رقابتی به صورت مستمر است، بسیاری از شرکت ها را بر آن داشته است تا سیستم های مدیریت دانش ویژه ای را برای کمک به تسهیم و یکپارچگی دانش طراحی کنند. قالب های فکری سازمان های امروز، آکنده از عمق بخشیدن به اطلاعات و توجه به مشارکت نیروی انسانی خلاق و دانشگر به جای نیروی انسانی عملکردی است. این تحقیق تلاشی است برای بررسی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه خصوصی در ایران. پژوهش حاضر کاربردی توصیفی و از نوع پیمایشی است. تحقیق در جامعه ای متشکل از شرکت های بیمه خصوصی با 10 سال سابقه فعالیت انجام شده و روش نمونه گیری، تصادفی ساده می باشد. نمونه آماری مشتمل بر 145 نفر از کارشناسان دفاتر مرکزی شرکت های بیمه خصوصی با سابقه مذکوراست. برای درک چنین رابطه ای مدل مفهومی تحقیق با اقتباس از مدل ابویاسین و همکاران (2011) حاصل شد. در این راستا با  استفاده از پرسشنامه نسبت به جمع آوری داده ها اقدام به عمل آمد. در این تحقیق به منظور بررسی روایی پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تاییدی و برای بررسی پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی توزیع جامعه از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و در ادامه با در نظر گرفتن نرمال بودن توزیع جامعه از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. همچنین تحلیل رگرسیون چند متغیره نیز مورد استفاده قرارگرفت و در پایان به منظور آزمون کمی مدل نظری فرض شده به وسیله ی پژوهشگر از مدل معادلات ساختاری بهره گرفته شد.

 نتایج بررسی ها با توجه به تایید شدن فرضیه اصلی نشان می دهد که رابطه معناداری میان مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در 8 شرکت بیمه خصوصی با سابقه مذکور وجود دارد. نتایج تحقیق حاکی از تایید شدن کلیه فرضیات به استثنا فرضیات فرعی 7 و 11 مبنی بر رابطه تولید و اشتراک دانش و نگهداری و بکارگیری دانش با تمرکز بر مشتریان می باشد. همچنین نتایج گویای آن بود که از میان تمامی روابط تایید شده، معناداری روابط کلیه ابعاد مدیریت دانش و آموزش، یادگیری و مشارکت کارکنان و همچنین نگهداری و بکارگیری دانش و بهبود مستمر بیش ار سایر روابط بوده است.

 


فهرست مطالب :

 

 

 

فصل اول: طرح و کلیات تحقیق

 

مقدمه. 1

1-1  بیان مسئله. 2

2-1  اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق.. 4

3-1  هدف تحقیق.. 6

4-1  چارچوب نظری پژوهش... 6

5-1 فرضیات تحقیق.. 8

6-1  قلمرو تحقیق.. 9

1-6-1   قلمرو مکانی تحقیق.. 9

2-6-1  قلمرو زمانی تحقیق.. 9

3-6-1  قلمرو موضوعی تحقیق.. 10

7-1  روش شناسی تحقیق.. 10

1-7-1 نوع روش تحقیق.. 10

2-7-1  روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه. 10

3-7-1  روش های گردآوری داده ها و اطلاعات.. 11

4-7-1 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 11

8-1 شرح واژگان و اصطلاحات کلیدی.. 12

 

 

 

 

 

فصل دوم : مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین

 

 

مقدمه. 15

1-2   مدیریت دانش... 15

1-1-2 مقدمه. 15

2-1-2- مفهوم دانش... 17

3-1-2 مفهوم داده، اطلاعات و دانش... 18

4-1-2 روابط داده، اطلاعات و دانش... 22

5-1-2 انواع دانش... 24

6-1-2 ویژگی های دانش... 25

7-1-2 سیر تطور مدیریت دانش... 26

8-1-2 مفهوم مدیریت دانش... 28

9-1-2 مکاتب مدیریت دانش... 29

10-1- 2 اصول مدیریت دانش... 30

11-1-2 تئوری های مدیریت دانش... 32

1-11-1-2 تئوری مدیریت دانش جامع. 32

2-11-1-2   تئوری مدیریت دانش تیمی.. 33

3-11-1-2  تئوری مدیریت دانش جامعه گرا 33

12-1-2  مدل های مدیریت دانش... 34

1-12-1-2  مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ... 35

2-12-1-2  مدل دانش سازمانی وان کروگ و روس... 37

3-12-1-2  مدل دانش نوناکا و تاکوچی.. 37

4-12-1-2   مدل مدیریت دانش چوو. 40

5-12-1-2  مدل عمومی دانش در سازمان نیومن.. 41

6-12-1-2  مدل مدیریت دانش بویسوت.. 42

 

 

7-12-1-2  مدل شش بعدی مدیریت دانش... 44

8-12-1-2  مدل رن جانستون. 45

9-12-1-2  مدل ادل و گریسون. 46

10-12-1-2  مدل استیوهالس... 47

13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش... 49

1-13-1-2 ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای بی نیاز از فناوری اطلاعات [ 49

2-13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات[. 51

14-1-2  موانع مدیریت دانش... 52

2-2- مدیریت کیفیت جامع. 54

مقدمه. 54

1-2-2 مفهوم کیفیت.. 56

2-2-2  ابعاد کیفیت.. 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی.. 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع. 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع. 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت.. 62

1- 6- 2- 2 دمینگ... 62

2- 6- 2- 2   کرازبی.. 63

3- 6- 2- 2  جوران. 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌. 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ کاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت 70

7- 6- 2- 2  شینگو. 71

8- 6- 2- 2    کاندو 71

9- 6- 2- 2   اوکلند. 72

 

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM... 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM... 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM... 73

10-2-2    علل ناکامی مدیریت کیفیت جامع. 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت.. 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت.. 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

3-2  پیشینه تحقیق.. 78

4-2 نتیجه گیری.. 81

 

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

مقدمه. 84

1-3 روش تحقیق.. 85

2-3 جامعه و نمونه آماری.. 86

3-3 معرفی شرکتهای بیمه موضوع تحقیق.. 87

4-3 روش گردآوری اطلاعات و داده ها 89

5-3  مقیاس مورد استفاده 90

6-3 روایی و پایایی پرسشنامه. 90

1-6-3 روایی( اعتبار) پرسشنامه. 91

2-6-3 پایایی ( اعتماد) پرسشنامه. 94

7-3 سنجه های تحقیق.. 95

1-7-3  پرسشنامه تحقیق به تفکیک متغیرهای مدیریت دانش... 96

2-7-3  پرسشنامه تحقیق به تفکیک متغیرهای مدیریت مدیریت کیفیت جامع. 98

8-3  روش تجزیه و تحلیل داده ها 99

1-8-3 آمار توصیفی.. 99

2-8-3 آمار استنباطی.. 99

1-2-8-3 آزمون کولموگروف اسمیرنوف (آزمون نرمال بودن) 100

2-2-8-3 آزمون همبستگی.. 100

3-2-8-3  مدل معادلات ساختاری.. 101

4-2-8-3  مدل رگرسیون تحقیق.. 101

9-3  نرم افزارهای مورد استفاده 102

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق

مقدمه. 103

1-4 پرسش های اساسی تحقیق.. 103

2-4 آمارتوصیفی.. 104

1-2-4 اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 104

1-1-2-4  بررسی سن پاسخ دهندگان. 104

2-1-2-4  بررسی جنسیت پاسخ دهندگان. 105

3-1-2-4  بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان. 106

4-1-2-4  بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان. 107

2-2-4  فراوانی سوالات پرسشنامه. 108

1-2-2-4  بررسی توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به متغیرهای مدیریت دانش... 108

2-2-2-4  بررسی توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به متغیرهای مدیریت کیفیت جامع. 115

3-2-2-4 ارائه تحلیل توصیفی سوالات پرسشنامه. 121

3-4  آمار استنباطی.. 123

1-3-4  آزمون توزیع داده ها (آزمون کولموگروف اسمیرنف) 123

2-3-4 آزمون همبستگی.. 124

3-3-4 تحلیل رگرسیون. 133

4-3-4 مدل مفهومی تحقیق.. 135

5-3-4 تحلیل عاملی تاییدی به منظور بررسی روایی پرسشنامه. 135

1-5-3-4 تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه اصلی.. 137

2-5-3-4 تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه های فرعی.. 140

6-3-4. آزمون فرضیه ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری.. 142

1-6-3-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه اصلی.. 143

2-6-3-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه های فرعی.. 146

4-4 بررسی فرضیات تحقیق.. 148

1-4-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه اصلی.. 149

2-4-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه اصلی.. 149

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه. 157

1-5  نتایج تحقیق.. 158

1-1-5  نتایج تجربی تحقیق.. 158

2-1-5  نتایج استنباطی تحقیق.. 158

3-1-5 مدل مبتنی بر نتایج تحقیق.. 160

1-3-1-5 مدل مفهومی تحقیق.. 161

2-1-3-5 مدل مبتنی بر نتایج تحقیق.. 162

2-5  موانع ومحدودیت های تحقیق.. 163

3-5  پیشنهادات حاصل از بررسی نتایج پژوهش... 163

4-5  پیشنهاد به محققان و سایر پژوهشگران. 164

 

 

منابع و ماخذ

 

 

الف) منابع

 

فارسی ................................................................................................................................ I

 

ب) منابع انگلیسی ............................................................................................................... IV

 

 

ضمائم

 

ضمیمه الف) پرسشنامه .......................................................................................................... V

 

ضمیمه ب) نتایج تحلیل های آماری ...................................................................................... XVI


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.