کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود مقاله در مورد نقش والدین در بهداشت روانی کودک

اختصاصی از کوشا فایل دانلود مقاله در مورد نقش والدین در بهداشت روانی کودک دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله در مورد نقش والدین در بهداشت روانی کودک


دانلود مقاله در مورد نقش والدین در بهداشت روانی کودک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:19

فهرست مطالب

بهداشت روانی

خانواده

کیفیت روابط خانواده

انتقال سنتها وباورها

نقش خانواده در بهداشت روانی

خانواده

کیفیت روابط خانواده

انتقال سنتها وباورها

نقش خانواده در تعلیم و تربیت کودکان-بهداشت روانی در کودکان دبستانی

بهداشت روانی در کودکان دبستانی

نقش والدین در بهداشت روانی کودک

نقش والدین در بهداشت روانی کودک

 

نقش والدین در بهداشت روانی کودک شیوه پرورش کودک در شرایط پیچیده کنونی، از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که دوران کودکی نامناسب و روابط معیوب والدین و کودک، عامل بسیاری از آسیبهای روانی- عاطفی اند. شخصیت کودک همیشه به رنگ محیط عاطفی خانواده در می آید. والدینی که از سلامت کافی برخوردارند، با عشق و احترام و پذیرش و درک فرزند خود، ابزار رشد سالم روان او را فراهم می کنند، در مقابل، والدینی که عشق و محبت لازم برای رشد کودکان خود را به آنها نمی دهند، پیغامی ناسالم و غیرطبیعی برای فرزندان خود خواهند داشت. در حقیقت، والدین همچون آینه ای هستند که کودک هویت خود را بر آن بنا می کند و همه زندگیش، از تصویری که این آینه برای او نمایان کرده است، متأثر می شود. اهمیت این آینه روانی برای کودک این است که تصویری که والدین به کودک می دهند، در او درونی می شود و رشد روانی او بر همین احساسات و تصویرهای درونی بنا می شود. در این مقاله سعی شده است نقش مهمی که والدین در بهداشت روانی کودک ایفا می کنند، به اختصار بیان شود.

نقش خانواده در بهداشت روانی

 

کاربر محترم این مطلب در پنج  قسمت ارائه خواهد شد.

 

خانواده

 

خانواده نظام اجتماعی پویایی است که برای خود ساختار، اجزاء و قواعدی دارد و در بین تمامی نهادها ، سازمان ها و تأسیسات اجتماعی ، نقش و اهمیتی خاص و بسزا دارد . خانواده در زمره ی عمومی ترین سازمان های اجتماعی است و نشان یا نماد اجتماعی شمرده می شود و برآیند  یا انعکاس از کل جامعه است . در یک جامعه ی منحط ، خانواده نیز خود به خود منحط خواهد بود و بالعکس. بنابراین خانواده را می توان معیاری برای شناخت آسیب های اجتماعی دانست و برای پی بردن به علل این انحرافات ، به خانواده مراجعه کرد.

 

کیفیت روابط خانواده

 

هر نظام برای خود اجزایی دارد. در نظام خانواده اجزاء مهم عبارت است از رابطه مادر با خود و با پدر، و رابطه ی پدر با خود و با مادر. چگونگی این روابط کیفیت خانواده را مشخص می سازد.

خانواده مانند هر نظام اجتماعی نیازهای اولیه دارد . از جمله این نیازها عبارت اند از :  احساس ارزشمندی ، احساس امنیت فیزیکی ، احساس صمیمیت و به هم وابستگی ، احساس مسئولیت ، نیاز به انگیزه ، نیاز به شادی ، نیاز به تأیید و تصدیق و بالاخره نیازهای روحی و معنوی . خانواده همچنین به پدر و مادری احتیاج دارد که به برقراری یک رابطه سالم باهم متعهد باشند و آن قدر احساس امنیت کنند که بتوانند فرزندان خود را به دور از آلودگی ها پرورش دهند.

خانواده همچنین مانند سایر نظامهای اجتماعی به تولید ( غذا ، لباس ، مسکن) ، به حفظ روابط عاطفی ( نوازش و محبت ) ، به روابط خوب ( عش


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.