کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری


دانلود تحقیق نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهری

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:28


فهرست مطالب :
عنوان                                                                                                                               صفحه
فصل اول :
مقدمه    
بیان مسئله    
اهمیت و ضرورت مسئله    
اهداف تحقیق    
فرضیات تحقیق    
روش تحقیق    
تعریف علمی اصطلاحات    
فصل دوم:
ادبیات و پیشینة تحقیق    
فصل سوم:
تاریخچة جامعه آماری    
جامعه آماری     
نمونة آماری و حجم نمونه    
شیوه و ابزار نمونه گیری    
محدودیت های تحقیق    
فصل چهارم:
خلاصه و نتیجه گیری     



مقدمه :
یکی از اصلی ترین ویژگی های تحصیل کرده مان ، احساس ایفای نقش در فرآیندهای زندگی اجتماعی و سیاسی است . نگاه توده جامعه به قشر تحصیل کرده ، نگاهی متفاوت بوده چرا که آنها گروه مرجع محسوب می شوند و بسیاری از مردم الگوی نقش خود را از میان تحصیل کردگان بر می گزینند . هر جامعه ای برای توسعه و پیشرفت خود نیازمند قشر تحصیل کرده است و در این چه آنها مؤثرند از سایر اقشار جامعه ایفای نقش می کنند ، اما در تاریخ ایران تحصیل کردگان نقش های متفاوتی داشته اند ، دسته ای از آنها در پی آن بودند تا جامعه ای ایرانی را به سمت توسعه حرکت دهند و در نقش یک فعال اجتماعی قرار گیرند ، در این بین پاره ای از این دسته ، با بومی کردن آموخته های خود ، در مسیر توسعة ایران گام برداشتند و عده ای نیز می خواستند آنچه را که آموخته اند همان را در جامعه ایران پیاده نمایند اما دسته ای دیگر راهی متفاوت در پیش گرفتند ، آنها که بیشتر تحصیل کردگانی بودند که سابقه ایلیاتی داشتند رهبری حرکت های سیاسی ، اجتماعی را بر عهده گرفتند و با تشکیل گروه های فعال مخالف بودند و به حرکت های سیاسی مخالف رژیم پیوستند . رهبری حرکت های سیاسی در بسیاری از نقاط از جمله آذربایجان ، کردستان ، بلوچستان و ... با همین تحصیل کردگان اصلی بود . جرقة بروز گرایش به سمت مرکز گریزی پس از سقوط رضاشاه از سوی تحصیل کردگانی بود که هنوز از وابستگی های اصلی دل نکنده بودند در همه ی این حرکت های سیاسی ، نخبگان طایفه ای ، منابع مالی و رفاهی را فراهم می کردند و تحصیل کردگان نیز پایه های فکری گرایش های قومی را تشکیل می دادند .



بیان مسئله
توسعه چیست و چه چیزی در توسعه و پیشرفت یک جامعه نقش دارد .
آیا تحصیل کردگان خصوصاً تحصیل کردگان بومی در توسعه و پیشرفت شهرستان خود نقش دارد و تأثیر گذارند .
« نقش تحصیل کردگان بومی در توسعه شهر ایذه چیست ؟ »


اهمیت مسئله و ضرورت مسئله
اهمیت بررسی این موضوع از آن جهت است که آیا تحصیل کردگان یک شهرستان در توسعه و پیشرفت آن شهرستان تأثیرگذار است و یا اینکه نیاز به تحصیل کردگان غیربومی است آیا یک جامعه می تواند با تحصیل کردگان خود به ایفای نقش بپردازد و به حیات خود ادامه دهد یا اینکه نیاز به عوامل دیگری نیز دارد و فقط تحصیل کردگان کافی نیستند و … .  


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.