کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه سیستم های کامپیوتری مدیریت پل

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه سیستم های کامپیوتری مدیریت پل دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه سیستم های کامپیوتری مدیریت پل


دانلود پایان نامه سیستم های کامپیوتری مدیریت پل

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:441

فهرست مطالب:

بخش اول: طرح کلی.. ۱۱

مقدمه. ۱۱

مسائل جهانی (مربوط به کل دنیا) ۱۳

اهداف… ۱۵

چالش جدید. ۱۷

آینده. ۱۸

نگاهداری سازه های «های ویز ایجنسی». ۲۰

دیوید بیکر، های ویز ایجنسی، انگلستان.. ۲۰

مقدمه. ۲۰

برنامة احیا و بازسازی پل ها ۲۱

به طور خاص هدف این آژانس در رابطه با نگهداری پل چنین است: ۲۲

توسعه و تحقیق استراتژیک… ۲۳

نتیجه گیری.. ۲۶

روش های «اسکاتیشن افیس» برای مدیریت پل.. ۲۸

مقدمه. ۲۸

مدیریت سازه. ۳۰

مدیریت برنامه. ۳۰

سیستم های کامپیوتری مدیریت پل.. ۳۲

اسناد دپارتمان.. ۳۴

روش های مدیریتی Management Procedurer 34

بازرسی.. ۳۴

اولویت بندی اقدامات نگهداری.. ۳۵

نتیجه گیری: ۴۰

مایک یانگ، مهندس راه و پل، انجمن سوفولک، انگلستان.. ۴۰

مقدمه. ۴۰

وظیفه قانونی.. ۴۴

مسائل فنی موجود در باره نگاهداری پل.. ۴۵

مدیریت ارزیابی ها و اجرای قوانین مربوط به حد مجاز بار. ۴۶

مدیریت و اولویت بندی بازسازی و مستحکم سازی.. ۴۸

اقدامات ذکر شده در کتابچه راهنما عبارتند از: ۴۹

مدیریت نگهداری – دوره ای، جبرانی (علاج بخش) و پیشگیرنده. ۵۱

نتیجه گیری ها ۵۱

چکیده. ۵۲

جی کامومیلاورام، ژماگنولو، اتواستراد، رم، ایتالیا ۵۳

مقدمه. ۵۳

پیش زمینه. ۵۴

برنامه نظارت اتوماتیک… ۵۵

اهداف خاص (مشخص) برنامه SAMOA عبارتند از: ۵۶

روش پردازش داده ها ۵۸

انجام اقدامات روی سازه ها ۶۰

سازه های جدید: ترکیب طراحی و نگهداری.. ۶۳

نتایج.. ۶۵

بخش دوم. روش ها (متدلوژی) نگهداری از پل.. ۷۰

مقدمه. ۷۰

پیشرفت های اخیر. ۷۱

همکاری بین المللی.. ۷۳

اهداف مدیریت سازه ها ۷۴

ریسک هایی که سازه های بزرگراهی را تهدید می کنند. ۷۴

فاکتورها (عوامل) ریسک… ۷۶

مدیریت بر اساس «قابل اعتماد بودن». ۷۷

ضرورت نگاهداری پیشگیرنده (ضرورت پیشگیری از ایجاد نقص) ۷۸

هزینه پل در کل طول عمر آن.. ۸۰

انعطاف پذیری برای توسعه مداوم. ۸۱

پیشرفت ها (تغییرات) پیشنهاد شده. ۸۲

داده های مربوط به سازه ها ۸۳

بازرسی.. ۸۴

ارزیابی.. ۸۴

ارزیابی پیشنهاد مزایده و اولویت بندی.. ۸۶

نظارت بر وضعیت سازه های شبکه. ۸۷

برنامه ریزی و پیش بینی.. ۸۷

جدول زمان بندی برنامه. ۸۹

فلسفه. ۹۰

ساختار DANBRO.. 92

فهرست اقدام. ۹۲

فهرست شامل این مطالب است: ۹۲

بازرسی اصلی                                               Principal   Inspection. 93

بازرسی های معمول و نگاهداری معمول.. ۹۶

بازرسی های ویژه. ۹۸

بهینه سازی عملیات احیاءِ. ۹۹

کنترل بودجه و هزینه. ۱۰۱

بودجه بندی برای طویل مدت.. ۱۰۱

کاتالوگ قیمت ها ۱۰۲

برای بسیاری از کارها در مدیریت پل , لازم است هزینه عملیات بر آورد شود . کاتالوگ قیمت ها ” DANBRO  به عنوان ابزاری برای جمع آوری و به روز کردن قیمت های واحدِ عملیات مدول  ترمیمی به شکل سیستماتیک , ایجاد شده است . ۱۰۲

دانمارک… ۱۰۳

DANBRO  در سایر کشورها ۱۰۵

توسعه فعلی.. ۱۰۶

انتقال به محیط Windows. 107

اجرای ( انجام ) قراردادها ۱۰۷

استفاده مشترک از داده ها ۱۰۸

نتیجه گیری.. ۱۰۹

عملکرد و تجربه فنلاند در زمینه بازرسی و مدیریت پل.. ۱۱۰

مقدمه. ۱۱۰

عناصر تشکیل دهنده سیستم مدیریت پل.. ۱۱۱

دیتابیس پل.. ۱۱۱

سیستم مدیریت پل سطح شبکه. ۱۱۲

سیستم مدیریت پل سطح پروژه. ۱۱۴

روش ریاضی برای سطح شبکه. ۱۱۵

روش پیش بینی تخریب بر اساس احتمالات.. ۱۱۷

مدل های مرمّت                                                        Repeir  Model 118

توصیف ( شرح ) وضعیت پل در سطح پروژه. ۱۲۰

مجموع پل های مرجع. ۱۲۲

پژوهش های دیگر. ۱۲۳

مقدمه. ۱۲۴

تاریخچه و شکل ” میدلند لینکس  “. ۱۲۵

مشکلات موجود. ۱۲۶

استراتژی اولیه – استراتژی هزینه نگاهداری و تعمیرات در تمام طول عمر سازه . ۱۲۷

ضرورت بازبینی استراتژی.. ۱۲۸

ارزیابی                                       assessment 129

استراتژی نگاهداری مبتنی بر ریسک… ۱۳۰

ارزیابی کیفی.. ۱۳۰

ارزیابی کمی.. ۱۳۳

توسعه برنامه تعمیرات.. ۱۳۷

پیشرفت های آینده. ۱۳۸

نتایج.. ۱۳۹

مسائل مربوط به عملی بودن برنامه ها ۱۳۹

مقدمه. ۱۳۹

مدیریت و ارزیابی پل بر اساس ریسک . ۱۴۱

قابل اعتماد بودن هدفِ ( مطلوب ) ] ایمنی مطلوب [ Target   Reliabilitiy. 142

نتایج بازرسی سطح ایمنی.. ۱۴۳

ریسک قابل قبول.. ۱۴۵

تجزیه و تحلیل سیستم. ۱۴۶

روش های جدید  های ویزایمنسی.. ۱۴۶

بازرسی و بازرسان.. ۱۴۷

نا معلوم بودن بودجه بندی در آینده. ۱۴۹

سیستم های مدیریت پل.. ۱۴۹

اولویت بندی کارهای نگاهداری و تعمیرات.. ۱۵۰

هزینه کل طول عمر. ۱۵۱

نتیجه گیری.. ۱۵۲

بخش سوم . استانداردهای فرآیند. ۱۵۴

مقدمه. ۱۵۴

تعویض و یا مستحکم سازی پل.. ۱۵۵

فرآیند ارزیابی.. ۱۵۶

پل های نیازمند نظارت.. ۱۵۹

نظارت.. ۱۶۱

مشخصات و ویژگی های نظارت.. ۱۶۴

نتیجه گیری.. ۱۶۵

مقدمه. ۱۶۶

پیش زمینه. ۱۶۷

مفاهیم جدید. ۱۶۹

اصول کلی                                                       General  Poinciples. 170

نشانگرهای نحوه عملکر سازه. ۱۷۰

ارزیابی کل طول عمر. ۱۷۲

نتایج.. ۱۷۴

مقدمه. ۱۷۵

شرایط فعلی.. ۱۷۸

محدودیت ها ۱۷۸

وجود تردید درباره ضرورت نگاهداری.. ۱۷۹

سازه های دراز مدت ( دارای عمر طولانی ) ۱۸۰

ضرورت در نظر گرفتن گزینه های مختلف… ۱۸۱

هزینه ایجاد شدن اختلال در ترافیک… ۱۸۱

عناصر و بخش های تشکیل دهنده پل.. ۱۸۲

طراحی و ساخت و قراردادهای        DBFO.. 183

طراحی های پیشنهادی.. ۱۸۴

نرخ کاهش آزمایشی                      Teat    Discount    Rate. 185

عناصرِ درازمدت.. ۱۸۵

عناصر قابل تعویض / قابل مرمّت.. ۱۸۶

داده های موجود درباره هزینه نگاهداری.. ۱۸۶

نتیجه گیری.. ۱۸۸

بخش ۴  . بازرسی و ارزیابی.. ۱۸۹

مقدمه. ۱۸۹

گزارش های کامل بخشی از این بازرسی ها هستند . ۱۹۲

نیاز به تغییر. ۱۹۲

روش های ( راهکارهای ) پیشنهاد شده. ۱۹۴

بازرسی قطعات.. ۱۹۶

استفاده از فن آوری اطلاعات.. ۱۹۸

کتابچه راهنمای بازرسی.. ۲۰۰

نتایج.. ۲۰۳

شاخص وضعیت پل.. ۲۰۴

مقدمه. ۲۰۴

اهداف… ۲۰۵

اصول اولیه. ۲۰۸

پیشرفت اولیه شاخص وضعیت.. ۲۰۹

مطالعه روش های موجود. ۲۰۹

روش های مطالعه شده از این قرار بودند : ۲۰۹

فاکتور طول عمر. ۲۱۶

آزمایش های گسترده میدانی.. ۲۱۷

روش های پیشرفته برای ارزیابی پل ها ۲۲۱

مقدمه. ۲۲۲

سطوح ( مراحل ) ارزیابی.. ۲۲۴

روش مرحله ۴٫ ۲۳۲

مثال ( نمونه ) ۲۳۴

ارزیابی مرحله دوم. ۲۳۵

ارزیابی مرحله سوم. ۲۳۵

ارزیابی مرحله پنج.. ۲۳۵

ارزیابی مرحله چهارم. ۲۳۹

خلاصه و نتیجه گیری.. ۲۳۹

تقدیر و قدردانی.. ۲۴۰

بخش ۵ . توسعه سیستم های نرم افزاری.. ۲۴۲

پیش زمینه. ۲۴۲

بانک اطلاعات سازه های ملی ( NATS ) 244

سیستم های فعلی مدیریت پل.. ۲۴۶

تعدادی از سیستم های مدیریت پل مبتنی بر کامپیوتر ( BMS ) 246

طرح کلی SMIS. 247

بانک اطلاعاتی فهرست سازه ها ۲۴۹

دیتا بیس بازرسی  Inspection   Databasc  ( INSP ) 250

دیتابیس ارزیابی  Assenment   Databese  ( ASSESS) 251

سیستم ارزیابی مناقصه ها و اولویت بندی  (BAPS ) 251

دیتابیس وضعیت Condition    Databasc ( COND) 251

معماری (طراحی ) SMIS. 252

اطلاعات درباره قطعات هنگام احداث.. ۲۵۶

برنامه توسعه  SMIS. 257

تشکر و قدردانی.. ۲۵۸

مقدمه. ۲۵۸

استراتژی نگاهداری سازه    Structure  Maintenance  Strategy. 259

هزینه های نگاهداری به طور معمول  Typical  Maintance  Costs. 263

( هزینه های معمول نگاهداری ) ۲۶۳

عملیات انجام شده پس از نگاهداری.. ۲۷۰

هزینه های حاصل از دیر کرد کاربران.. ۲۷۰

نتایج.. ۲۷۳

سیستم ارزیابی پیشنهادهای مزایده و اولویت بندی.. ۲۷۵

مقدمه. ۲۷۵

اصول زیر بنای BAPS. 277

گزینه های موجود برای (روش های مختلف) نگاهداری.. ۲۷۹

فرآیند اولویت بندی.. ۲۸۲

ایجاد نرم افزار و اسناد پشتیبان.. ۲۸۴

نرم افزار پایلوت و آزمایش های میدانی.. ۲۸۷

توسعه های آینده. ۲۸۹

تشکر و قدردانی.. ۲۹۰

طرح های مدیریت سازه             Structure  Management  Plans. 290

مقدمه. ۲۹۰

طرح های مدیریتی.. ۲۹۱

ضرورت وجود طرح های مدیریتی.. ۲۹۱

طرح کلی.. ۲۹۳

هر طرح باید دارای این بخش ها باشد : ۲۹۴

فوائد باالقوه. ۲۹۵

برنامه. ۲۹۶

دیتابیس طرح های مدیریتی.. ۲۹۹

هدف… ۲۹۹

فوائد. ۳۰۰

فوائد در نظر گرفته شده بر ای این دیتا بیس عبارتند از. ۳۰۰

سطوح و انواع اطلاعات.. ۳۰۲

عناوین اسکرین ها عبارتند از : ۳۰۲

عملیات نگاهداری آینده یکی از چند شکل زیر خواهد بود : ۳۰۳

اینترفیس با SMIS. 304

داده ها در مدول های زیر مشترک خواهند بود : ۳۰۵

ارائه گزارش…. ۳۰۶

بخش ۶ . پژوهش ها ۳۰۷

پروفایل های عملکرد کل عمر برای سازه های بزرگراه. ۳۰۷

مقدمه. ۳۰۷

متدلوژی.. ۳۰۸

مدل تحلیل رفتن سازه. ۳۰۹

پروفایل های کل عمر. ۳۱۵

نمایش کلی ( نمای کلی ) پروفایل های کل عمر. ۳۱۹

نتایج.. ۳۲۵

مقدمه. ۳۲۷

متولوژی.. ۳۲۸

یک سازه تک عضوی از شبکه سازه ها ۳۳۰

سیستم ها ۳۴۸

پل های جدید. ۳۵۲

پل های موجود. ۳۵۴

نتیجه گیری ها ۳۵۹

ارزیابی سائیدگی ( فرسایش ) پل های بتونی و فولادی.. ۳۶۰

مقدمه. ۳۶۰

تابع وضعیت حد     Limit  State  Fuction. 362

مدل سازی بار. ۳۶۳

مدل مقاومت.. ۳۶۵

پیشگویی عمر مفید ( خدمات رسانی ) گردرهای بتونی.. ۳۷۰

تجزیه و تحلیل ایمتی.. ۳۷۳

نتیجه گیری.. ۳۷۵

مسائل رایج (فعلی )دربارةایمنیوابسته به زمان پل های بتونی در حال تحلیل رفتن   ۳۷۶

مقدمه. ۳۷۶

عملکرد چرخه عمر و ارزیابی / طراحی بر اساس ایمنی.. ۳۷۸

بررسی مدل های موجود برای تحلیل ایمنی وابسته به زمان.. ۳۸۲

مسائل کنونی.. ۳۸۴

مدل های رفتارِ مصالح ساختمانی : آغاز فرسایش و افزایش آن.. ۳۸۶

قابلیت سرویس دهی – حالت های هشدار دهنده. ۳۹۳

صحت پیشگویی های دراز مدت.. ۳۹۶

حساسیت تحلیل تصمیمات.. ۳۹۷

نتیجه گیری.. ۳۹۷

هزینه کل عمر گزینه های (روش های مختلف) نگاهداری.. ۳۹۸

مقدمه. ۳۹۸

استراتژی های نگاهداری.. ۳۹۸

مدل هزینه کل طول عمر سازه. ۴۰۰

هزینه های حاصل از تأخیردر ترافیک… ۴۰۱

روش کسر کردن سود (بهره) از صورتحساب.. ۴۰۲

نتایج.. ۴۰۴

مدل دقیق (غیر مبتنی بر احتمالات) ۴۰۴

مدل مبتنی بر احتمالات.. ۴۰۶

مدل مبتنی بر اطلاعات دقیق- دومین پروسه کسر کردن هزینه ها ۴۱۰

نتایج.. ۴۱۱

فصل ۳ – صفحه ۱۴٫ ۴۱۲

مقدمه. ۴۱۲

نگاهداری پل های اداره فدرال بزرگراه ها درایالات متحده. ۴۱۲

پیش زمینه. ۴۱۴

نمای نزدیک جمعیت پل ها و تعیین اهداف استراتژیک… ۴۱۷

اجرای برنامه. ۴۲۲

ریشه های برنامه ( پایه های برنامه ) ۴۲۶

برنامه. ۴۲۸

عاملان نگاهداری                   Maintenance   Agents. 429

دی بی اف اُها                                       DBFO.. 431

بازرسی پیشنهاد مزایده برای تهیه هزینه. ۴۳۱

دلائل تغییر                          Reasons  for Change. 433

پیشرفت همراه با برنامه                  Progress  With  the  Programme. 433

مطالعه ( پژوهش )  NOA.. 433

-درباره اطلاعات مدیریتی.. ۴۳۶

درباره اندازه گیری و ارزیابی عملکرد و اجراء. ۴۳۸

 

مقدمه:

جی ای کرمن، مهندس اصلی (عالی رتبه) شاهراه، آژانس شاهراه ها

پیش زمینه آژانس شاهراه “hihung Agency” مسئولیت اداره شبکه راههای اصلی انگلستان را به عهده دارد. این امر به معنای نگاه داری و بهبود بخشیدن به شبکه موجود است که پل ها بخش مهمی از آن را تشکیل می دهند. پل ها نه فقط به دلیل وجود کاربردی خود بلکه به دلیل منابع اساسی مورد نیاز برای نگاهداری آنها اهمیت دارند.

از سال 1988، سرمایه صرف شده برای برنامه نگهداری پل های راه های اصلی کشور حتی به مرز 1000 میلیون پوند هم رسیده است. بخش اعظم هزینه به نیاز مبنی بر نگهداری پل ها در حد استاندارد و به خصوص در مورد وسائط نقلیه سنگین اروپایی بین المللی مربوط است. هدف اصلی، حصول اطمینان از این امر است که از اول ژانویه 1999 تمام سازه هایی که راه های اصلی بر آنها سوارند می توانند به طور ایمن توسط کامیون ها مورد استفاده قرار گیرند.

در سال های اخیر، پل های راه های اصلی برای هیئت مدیره این آژانس از جایگاه خاصی برخوردار بوده اند، زیرا ناسیونال آدیت آفیس «دفتر اصلی ممیزی»، کمیته حسابهای مردمی پارلمان و کمیته حمل و نقل یکی پس از دیگری در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند. این امر سبب شده است آژانس بیش از حد معمول به سازه ها توجه کند.

واضح است که برنامه 15 ساله احیاء (بازسازی) پل های جاده‌ای نشانگر یک تلاش اساسی از سوی آژانس است که با هدف بهبود بخشیدن به پل‌ها می‌باشد به گونه‌ای که این پل ها تحت شرایط ترافیکی سنگین امروزه بتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند. مقامات محلی و سایر صاحبان پل نیز در مورد پل های خود دست به اقدامات مشابهی زده اند.

این اقدامات بسیار آموزنده بوده اند. یک پیام واضح حاصل از این اقدامات نیاز مبرم به یک سیستم جامع برای مدیریت پل هاست. بسیاری از پل ها بدون هیچ اشکالی در ارزیابی ها رد می شوند پس دانستن این که آیا لازم است کاری برای اطمینان یافتن از ایمنی عمومی انجام شود یا فقط مسائل مربوط به هزینه کل عمر پل ضروری هستند، مهم است. این همان جایی است که داوری واضح مهندسی مورد نیاز است.

فواید حاصل از صرف هرگونه پول برای فعالیت های مدیریتی چندان روشن نیست. فوائد هر نوع اقدام اصلاحی یا پیشگیری کننده بسیار پیچیده است. اگر به طور آشکار خطر تخریب یا افتادن پل وجود داشته باشد، انجام بعضی اقدامات ضروری است، اما اگر اقدامات مربوط به کاهش دادن هزینه های آینده باشند، سود آنها فقط در درازمدت معلوم می شود.

«های ویز ایجنسی» (Highwaysw Agency) شروع به بازنگری در پایگاه اطلاعاتی قدیمی کرده است و اقدامات جدیدی را آغاز نموده است. این کارها از طریق چندین پروژه با شرکت متخصصان داخلی و خارجی صورت می گیرند. تیم ها در حال بررسی اصول اساسی فرآیندهای مدیریت پل صفی هستند. هدف آنها رسیدن به نظام قانونمندی است که جواب سؤالات آنها را بدهد.

اقدامات آژانس نه تنها بر فعالیت های نمایندگان و پیمانکاران نگهداری خود آن، بلکه روی سایر مقامات مسؤول پل ها در انگلستان و جاهای دیگر که بخواهند از این روش‌ها استفاده کنند، ‌تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین، باید بر این نکته تأکید کرد که هرگونه نتیجه گیری در باره این موضوعات باید بر اساس موافقت و هماهنگی عده زیادی انجام شود. امید است این کتاب نقش مؤثری در بحث در باره این موضوعات مهم داشته باشد.

 مسائل جهانی (مربوط به کل دنیا)

مؤلف این اثر، به عنوان عضوی از «کیمته اجرائی انجمن راه های جهان» (PIARC) (Executive Committee of the World Road Association)،‌کاملاً آگاه است که نگهداری پل ها در حال حاضر موضوعی بسیار مهم برای بسیاری از کشورهای دنیاست. در دهه های اخیر، رشد تقاضا برای حمل و نقل جاده ای به گسترش سریع شبکه راه ها، تقریباً در تمام کشورها انجامیده است. در طول مدت زمانی نسبتاً کوتاه، تعداد زیادی پل احداث شده است. بسیاری از این سازه ها د ر طول مدت چند سال پس از ساخت، دچار مشکلات و نقص های فراوانی شده اند. در بسیاری کشورها، از دهه 60 به بعد، نیاز به نگهداری پل ها تا حد غیرقابل کنترلی افزایش یافته است.

هنگامی که مقامات مسؤول آگاه شدند، نقص های بسیاری در این سازه ها کشف شده بودند. در شبکه راه های انگلستان، در طی برنامه احیاء و بازسازی فعلی، معلوم شد که 20 درصد سازه ها زیر حد استاندارد قرار دارند. چنین انتظار می رود که %30 از پل های موجود در ایالات متحده آمریکا نیز دارای نقص باشند. سال گذشته لوری هانیز (Lowrie Haynes)، مدیر اجرای آژانس، و نویسنده این اثر نشان دادند که سازه های بالا رفته «بزرگراه هان شین» در نزدیکی اساکا در ژاپن فقط سی سال پس از ساخت در حال تخریب گسترده هستند. این شرایط نشانگر مسائل اقتصادی و لجستیکی برای مقامات مربوطه هستند.

ولی باید راه حل هایی یافت. ما باید دست به دست هم دهیم و قابلیت و توانایی فنی لازم برای حل این مشکلات را، چه مشکلات معمولی منتهی به خرابی پل باشند، چه مسائل جدید تأثیرگذار روی بتن مثل واکنش آلکالی – سیلیکا یا تامازیت (Thaumasite)، به دست آوریم. این حرفه باید روش ها و مواد ابداعی جدید مثل استفاده از پلاستیک های تقویت شده فیبری (رشته ای)، و سایر فن آوری ها را بررسی کند. «های ویز ایجنسی» به شدت ابداع و نوآری در هر بعد از فعالیت ها را تشویق می نماید. این آژانس سالانه چیزی حدود 5 میلیون پوند برای R&D در حوزه سازه ها هزینه می کند.

 اهداف

با این وجود، در دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، فقط در پی راه حل های مهندسی بودن، کافی نیست: (صرفاً جستجوی راه حل های مهندسی کافی نیست) جامعه انتظار دارد ما به عنوان مهندسان و مدیران هر اقدامی که انجام می دهیم سایر مسائل را هم مد نظر قرار دهیم. اولین و مهمترین مسائل البته «ایمنی» است. سازه ها باید در یک وضعیت ایمن نگاه داشته شوند، و هرگاه خطر جدی وجود داشته باشد، باید بلافاصله اقدامات امنیتی صحیح صورت گیرند.

مسئله بعدی، نیازهای مشتری و دیدگاه کاربران است. مشتریان توقع دارند اختلال در ترافیک به حداقل میزان ممکن برسد تا آنجایی که به سازه ها مربوط است، این امر یک شمشیر دو لبه است – اگر مشکلی پیش آید، ترافیک مختل می‌شود و اگر تلاش کنید با انجام تعمیرات از بروز هرگونه خرابی و مشکل جلوگیری کنید، باعث اختلال می شود.

علت وجود راه ها، خدمات رسانی به کاربران است. پس باز نگاهداشتن راه ها برای استفاده کاربران یک هدف اولیه است. اقدامات نگهداری باید به گونه ای طراحی شوند که هر نوع اختلال در ترافیک حاصل از آن به حداقل برسد. بروز اختلال در جریان ترافیک نه تنها برای استفاده کنندگان از راه مشکل ایجاد می کند، بلکه در سرعت های پایین هم، آلودگی حاصل از بخارهای (گازهای) اگزوز به بدترین حالت خود می رسد. بنابراین، به حداقل رساندن آثار زیانبار روی محیط زیست هم از دیگر مسائلی است که باید هنگام طراحی فعالیت ها به آن توجه کنیم...


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.