کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان


دانلود پایان نامه بررسی نقش رسانه‌های جمعی در الگوپذیری و رفتار کودکان

کودکان ما امروزه در خانه ای پا به دنیا می‌گذارند که تلویزیون در آن به طور میانگین هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. حالا دیگر بیش از آنکه از مادربزرگها داستان و از پدربزرگها خاطره بشنویم این تلویزیون است که داستانهای مربوط به انسانها، زندگی و ارزشهای آن را برای ما بیان می‌کند.

تلویزیون، امروزه به عنوان عمومی ترین و پرمخاطب ترین رسانه جمعی، سهم عمده ای در آموزش و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ و روح و روان جمعی دارد.

تاثیر پذیری اکثریت خاموش جامعه از تلویزیون و برنامه‌های ماهواره ای تلویزیونی بسیاری از اوقات کشورهای  جهان سوم را با بحران فرهنگی روبرو کرده است.

تلویزیون هر روز بر ما تسلط بیشتری می‌یابد و ما بایستی نگران آثار مخرب برنامه‌های تلویزیونی برای کودکان و خانواده‌های خود باشیم. این حق ماست و می‌بایستی عکس العمل نشان دهیم. اگر چه تلویزیون فی نفسه مطرود نیست اما برنامه‌های تلویزیونی در مجموع زیانبار بوده اند. در غرب به نوعی و در شرق به شکلی دیگر خطر برنامه‌های مخرب و منحط تلویزیونی احساس می‌شود.

ما بدبختانه فرزندانمان را با تلویزیون تربیت می‌کنیم وقتی می‌خواهیم آنان را ساکت کنیم برای آنان تلویزیون روشن می‌کنیم و یا آنان را به تماشای برناه‌هایی که خودمان هم نمی دانیم چه هستند دعوت می‌کنیم. خودمان هم متاسفانه عادت کرده ایم به آنچه پخش می‌شود فقط خیره شویم و نگاه کنیم. بشر با تولید نیازمند به شناخت دنیای اطراف خود است و انتقال فرهنگ و روحیه مدنی می‌تواند به صورتی سالم و سازنده انجام گیرد اما به نظر می‌رسد تلویزیون یک مانع اصلی بر سر راه رسیدن به دنیای بهتر است پس ما بایستی از آثار سوء این جعبه جادویی آگاه شویم و در ارتباط با تلویزیون مسؤولیت خود را بپذیریم.

پیشگفتار:    1
مقدمه:    3
فصل اول : مبانی نظری تحقیق    7
بیان مساله واهمیت موضوع تحقیق:    8
اهداف تحقیق:    12
فرضیات تحقیق:    13
روش تحقیق:    13
فصل دوم: رسانه چیست و چه توانایی‌هایی دارد؟    14
ارتباط جمعی-  تاریخچه رسانه‌های جمعی    15
کارکرد رسانه‌های جمعی    21
وظیفه رسانه چیست؟    28
قدرت تأثیر رسانه‌های جمعی    29
فصل سوم: جهان جدید تلویزیون    33
یک کودک چه وقت استفاده از تلویزیون را شروع می‌کند؟    34
کودک چه مقدار وقت صرف تلویزیون می‌کند؟    41
چه کسانی بیننده پروپا قرص هستند؟    46
توضیحی درباره سایر رسانه‌ها    49
استفاده کودکان از رسانه‌ها در سنین مختلف:    50
کودکان چه چیزهایی را می‌بینند؟    52
برخی معیارهای پیش بینی سلیقه کودکان در مورد تلویزیون    56
کودکان درباره تلویزیون چگونه فکر می‌کنند؟    60
وجهه تلویزیون :    61
آیا تلویزیون در نظر کودکان شگفت انگیز است؟    63
بچه‌ها دوست دارند شاهد چه تغییراتی در تلویزیون باشند ؟    64
والدین دوست دارند شاهد چه تغییراتی باشند ؟    66
چرا کودک از تلویزیون استفاده می‌کند؟    68
عملکرد تلویزیون:    75
چرا ما دارای رسانه‌های جمعی هستیم ؟    77
نیازهای ویژه کودکان که تلویزیون آنها را برآورده می‌کند ، کدامند ؟    79
محتوای خیال:    81
محتوای واقعیت    82
تلویزیون به عنوان خیال    83
آیا تلویزیون مانعی بر سرا راه مسائل زندگی است؟    85
تلویزیون به عنوان واقعیت    86
دو جهان    89
اهمیت خیال    91
فصل چهارم: یادگیری از تلویزیون    92
چگونگی یادگیری از تلویزیون    93
موارد یادگیری اتفاقی    95
میزان هوش و رفتار کودک در ارتباط با برنامه‌های تلویزیون    100
چه آموزشی را باید انتظار داشته باشیم؟    103
تلویزیون در مدرسه    108
چگونگی اکتساب در کودکان    113
مقایسه    115
فصل پنجم: تاثیرات جسمی و روانی تلویزیون بر کودکان    119
الگوی تأثیر- رسانه:    120
تلویزیون به کودکان چه می‌دهد؟    120
الگوی تأثیر- کودک    127
الگوی تأثیر- تعامل    130
دیگر ویژگیهای تعامل    133
اثرات فیزیکی تلویزیون بر کودکان    135
آیا تلویزیون بر بینایی کودکان اثر بدی دارد؟    136
آیا تلویزیون کودکان را خواب آلود و خسته به مدرسه می‌فرستد؟    137
اثرات عاطفی تلویزیون برکودکان    138
اثرات شناختی تلویزیون بر کودکان    141
آیا تلویزیون حاوی تصویر غیر دقیقی از زندگی بزرگسالان است؟    141
آیا تلویزیون موجب بزرگسالی زود رس میشود ؟    143
اثرات رفتاری    145
آیا تلویزیون کودکان را منفعل می‌کند؟    147
آیا خشونت ارائه شده در تلویزیون، آموزش خشونت می‌دهد؟    153
نتیجه گیری :    157
پیامدهای منفی تلویزیون:    157
فصل ششم: اینترنت رسانه جدید قرن بیستم    160
اینترنت چیست؟    162
فواید اینترنت برای کودکان:    163
خطرات اینترنت :    164
سودجویان از اینترنت برای به دام انداختن کودکان استفاده می‌کنند:    164
مطالب نامناسب و غیر مجاز در اینترنت :    164
ارتکاب جرایم: بمبها، مواد مخدر، دزدی و شخصیتهای غیر واقعی    164
تهاجم به حریم خصوصی :    165
چگونگی اجتناب و کاهش خطراتی که کودکان در ایترنت با آن مواجهند:    165
نتیجه گیری و آزمون فرضیات:    166
منابع مآخذ:    170

شامل 175 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.