کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه plc بی سیم

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه plc بی سیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه plc بی سیم


دانلود پایان نامه plc بی سیم

حروف اقتصادی AUTOMATIC FEEDER MACHINE  را با نام این دستگاه انتخاب نموده اند . در واقع AFM   یک جرثقیل پیشرفته می باشد که با PLC کنترل می شود . AFM S/F نام دستگاه های است که دیواره های کناری بدنه پراید را بروی خط اصلی تولید بدنه به نام شاتل منتقل می کند .

شاتل دستگاه انتقال بدنه می باشد که در هر مرحله یک ایستگاه کاری بدنه را منتقل می کند در هرمرحله یک  ایستگاه کاری  را منتقل می کند در هر ایستگاه کاری تعدادی کارگر با دستگاه های نقطه جوش قطعات بدنه را به بدنه متصل  می کند به این صورت بدنه کامل می شود . در ایستگاه ستر دیواره ای جانبی به بدنه متصل می شود . در دو خط مجزاء دبوارهای سمت چپ و راست کامل شده ودر جایگاه مناسب قرار می گیرد سپس AFM S/F این دیواره ها را بع ایستگاه ستر شاتل منتقل می نماید تا به بدنه اصلی متصل شود .

دستگاه AFM S/F برای انتقال دیواره ها در مجموع شش عمل را انجام می دهد .

1-عمل HOIST /UP/DOWN  : همانطور که می دانید مهمترین مشخصه یک جرثقیل بلند کردن اشیاء می باشد و  دستگاه AFM  برای بلند کردن دیواره ها ابتداقسمت متحرک یه سمت پایین حرکت می کند سپس دیواره ها را به سمت بالا منتقل می کند . این عمل توسط یک موتور 3 فاز ،220 ولت با توان 305 KW  صورت می گیرد . این موتور توسط یک درایو OMRON کنترل می شود عمل بالا رفتن و پایین رفتن در دو سرعت انجام می شود .اینورتر با تغیر فرکانس باعث می شود تا موتور AC با سرعتهای مختلفی حرکت نماید . ابتدا با سرعت پایین و با طی مسافتی سرعت زیاد شده و در انتها نیز سرعت کاهش پیدا می کند تا ایست کامل به سیستم صدمه نرساند . همچنین اینورتر جهت حرکت موتور را عوض می نماید . موتور دارای ترمز میباشد

 

 

2-عمل TRAVEL  :

حرکت از جایگاه دیواره ها تا ایستگاه ستر و حرکت برعکس از ایستگاه ستر تا جایگاه دیواره ها را TRAVEL می گویند . یک موتور 3 فاز 220 ولت با توان 305 KW این عمل را انجام می دهد این موتورهم با همان درایو OMRON  کنترل می شود حرکت بطور کامل مشابه حرکت به سمت بالا یا پایین می باشد که در راستای افقی انجام می شود همچنین موتور دارای ترمز می باشد تا در جایگاه مناسب قرار گیرد .

3-عمل STOPPER LOCK /UNLOCK  :

برای اینکه AFM در ایستگتاه کاری خود کاملا ثابت باشد تا در حرکت UP/DOWN  خطی ایجاد نشود نمونه ای از جک در بالای ایستگاه تعبیه شده است که درایستگاه کاری به یک میله از بالا قفل می شود تا کاملا ثابت باشد این جکهای بادی توسط شیرهای برقی حافظه دار تغذیه می شود .

4-عمل FRAM LOCK/UNLOCK  :

وقتی که قسمت متحرک (HOIST) در حالت بالا می باشد توسط دو جک کاملا ثابت می شود تا در هنگام حرکت TRAVEL  جابه جایی صورت نگیرد در ضمن اگر به هر دلیلی ترمز موتور UO/DOWN  به هر دلیلی آزاد شد. HOIST  از جای خود حرکت نکند .

5-عمل SWING  :

برای برداشتن دیواره ها دو جک به طرف بیرون حرکت می کند حال اگر AFM به سمت بالا حرکت کند دیواره ها با AFM  به سمت بالا حرکت می کند در ضمن درایستگاه ستر وقتی دیواره ها در جای خود قرار گرفتند جک ها به سمت داخل حرکت می کنند تا به دیواره ها برخورد نکنند .

6-عمل CLAMP /UNCLAMP :

برای اینکه دیواره ها کاملا در جایگاه مناسب خود دراستگاه ستر قرار گیرند دو جک مقداری دیوارها را به سمت بیرون باز می کند و در هنگام قرار گرفتن دیواره ها در ایستگاه ستر به طرف داخل بسته می شود .

در سالن بدنه به دیواره جانبی ساید جانبی می گویند .

برای درک کامل عملکرد AFM S/F به تشریح کامل یک دوره کاری آن می پردازیم.

فرض نمایید که AFM S/F در جایگاه بالای دیوارها قرار دارد . حال ابتدا حسگرهای مربوط به وضعیت مناسب دیواره ها از طریق ورودیها بیان می کند که دیواره ها در جای مناسب خود قرار دارند . ابتدا FRAM  باز یا UN LOCK  می شود سپس قسمت HOIST  به سمت پایین با سرعت کم حرکت می کند .

حرکت رو به پایین باعث آزاد شدن میکروسویچ  UP END  و سپس UP DESEL  میشود بعد از آزاد شدن میکروسویچ UP DESEL  سرعت پایین آمدن افزایش پیدا  میکند تا میکروسویچ DOWN DESEL  حس شود سپس سرعت کاهش پیدا می کند و در لحظه حس میکروسویچ DOWN END 2 قسمت HOIST  دستگاه AFM  متوقف می شود حال  SWING  باز شده و حرکت رو به بالا انجام می شود وساید را به سمت بالا انتقال می دهد.

فصل اول
مروری بر تاریخچه سایپا  3   
ورود خودرو به ایران 3  
تولید اتومبیل به صورت مونتاژ4
تاسیس شرکت سهامی ایران تولید اتومبیلهای سیتروئن 5
تغییر نام شرکت    6
تولید رنو  6
تولید انواع نیسان  7
تولید انواع خودرو کلاس متوسط    7
استراتژی و برنامه های گروه خودرو سازی سایپا    9
فصل دوم    12
ساختار دستگاه AFM S/F 12
عمل HOIST /UP/DOWN    12
عمل TRAVEL  13
عمل STOPPER LOCK /UNLOCK   13
عمل FRAM LOCK/UNLOCK  13
عمل SWING    13
عمل CLAMP /UNCLAMP   13  
فصل سوم  22
 ساختمان P L C  و اجزاء تشکیل دهنده آن
 منبع تغذیه
 حافظه
واحد پردازش مرکزی (CPU)
ترمینال ورودی
ترمینال خروجی  
زبان برنامه نویسی
مراحل برنامه نویسی در PLC
طراحی برنامه ( تعریف پروژه)
فلوچارت سیستم عامل  
لیست ابزار مورد نیاز

شامل 85 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.