کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق بسته بندی کالا به عنوان یک رسانه

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق بسته بندی کالا به عنوان یک رسانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

بسته بندی کالا به عنوان یک رسانه

چکیده مقاله

در تعریف بسته‌بندی آمده است که بسته‌بندی به معنای تهیه «ظرف محافظ یا سیستمی که سلامت کالای «مظروف» را در فاصله تولید تا مصرف حفظ کند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، مصون نگه دارد». از سوی دیگر بسته‌بندی به مثابه یک فرهنگ بومی، یاملی و اقلیمی سیستمی است که از سویی موجبات ایجاد ارتباط بین تولید کننده و توزیع کننده را فراهم می‌آورد و از سوی دیگر بین آن دو و مصرف کننده ارتباط منظم و قابل اطمینانی برقرار می‌کند. با توجه به مطالب فوق مشخص می‌شود که به بسته‌بندی باید با دو دید کاملاً متفاوت ولی همسو، نگریست، دیدی معطوف به شرح وظیفه یک ظرف در قبال مظروفش و دیدی که بیشتر جنبة فرهنگی دارد و به نحوی با روحیه، خصلتها، آداب و رسوم، موقعیت اقلیمی و منطقه‌ای کالا و به طور کلی فرهنگ سازنده و کشور تولید کنندة آن مربوط می‌شود. این یعنی که بسته‌بندی، نظامی است مرکب که هم وظیفه حفاظتی دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطی را بازی می‌کند و واجد جنبه اطلاع رسانی است و می‌تواند به عنوان یک رسانه، نقش آفرینی نماید.

مقدمهعصر کنونی را عصر ارتباطات نام نهاده‌اند و از آن روست که گسترش آگاهی و رشد ذهن بشری در مقابل عینیت و محیط از یک سو و پیشرفت وسایل ارتباطی از سوی دیگر به انسان و کم و کیف ارتباط او با محیط عینی و ذهنی‌اش، جایگاه ویژه‌ای بخشیده است. انسان امروزی به هر شکل و در هر کجا که زندگی می‌کند با توجه به نیازهای متنوع و روز افزونی که دارد،‌خواه ناخواه با دنیایی از علائم، تابلوها، بسته‌بندی‌های متفاوت کالاها و ابزارهای تبلیغاتی سر و کار دارد. تبلیغات تجاری و بازرگانی، امروز میلیون‌ها نفر را به خود جلب کرده و خود یکی از مشاغل و بخش‌های سود آور اقتصادی شده است. نه تنها معرفی کالاها و خدمات، بلکه رقابت‌های تجاری نیز بدون تبلیغات مؤثر و گسترده میسر نیست.

امروزه پیشرفت و توسعه فن‌آوری در جهان بر همه‌ی فعالیت‌های انسان تأثیر گذار بوده است و هم زمان با این امر، توسعه ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی نیز توانسته است تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی را در جهان به صورت گسترده‌ای جریان دهد.بدیهی است شرکت در این توسعه فن‌آوری و استفاده از پیشرفت وسایل ارتباط بصری همگانی با توجه به ارزش‌های فرهنگی، ذوق فردی وبیانی نو امری لازم وجدی می‌باشد. یکی از وسایل ارتباط بصری، بسته‌بندی کالاها است که در رویت مصرف کنندگان می‌باشد. بسته‌بندی کالا در تمامی جهان دو نقش بسیار مهم را ایفا می‌کند. 1- مظروف ساختن کالا 2- معرفی بهتر کالا و تشویق مخاطب به خرید آن.

در واقع می‌توان گفت بسته‌بندی به عنوان یک فروشنده خاموش قلمداد می‌شود، زیرا کالاها مستقیماً خود را به خریدار نمایش نمی‌دهند واین پوشش آنها است که با اشکال مختلف و جملاتی کوتاه، معرف جنس داخل آنهامی باشد واطلاعات لازم را به مخاطب (خریدار) ارائه می‌دهد. بدین ترتیب بسته بندی به عنوان اولین وسیله ارتباط بصری با مخاطب محسوب می‌شود.

بسته‌بندی چیست؟

بسته‌بندی در بهترین تعریف، به عنوان یک سیستم هماهنگ توصیف می‌شود که هدف از آن آماده سازی کالا جهت حمل‌ و نقل، توزیع، انبار کردن، فروش و مصرف می‌باشد.

بسته‌بندی یک عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری و بحث آفرین است که در بنیادی‌ترین شکل خود، کارکردهای محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فروش را شامل می‌شود. بسته‌بندی نوعی عملکرد خدماتی است که به خودی خود نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ زیرا به یک کالا نیازمند است. اگر کالایی وجود نداشت، هیچ نیازی به بسته‌بندی نبود.بسته‌بندی کارکردهای متنوعی دارد؛ از کارکردهایی با ماهیت فنی گرفته تا آنهایی که با بازاریابی مربوط می‌شوند.

کارکردهای فنی، کارکردهای بازاریابی، دربرگیری اندازه‌گیری تبادل اطلاعات ارتقاء، محافظت ذخیره‌سازی نمایش فروش، نگهداری دورریزی آگاهی رسانی ایجاد انگیزه

کارکردهای بسته بندی

متخصصان فنی بسته‌بندی نیازمند مهارت‌های علمی و مهندسی می‌باشند، در حالی که متخصصان بازاریابی نیازمند مهارت‌هایی در زمینه درک هنری و انگیزشی هستند.

غیر از خود محصول که مشتری در صورت خرید با آن آشنا می‌شود، اولین و نزدیک‌ترین ارتباط بصری مشتری با کالا از طریق بسته‌بندی است. بسته‌بندی نامناسب، بر روحیه جامعه مصرف کننده تأثیر نامطلوبی برجای می‌گذارد. به طوری که استنباط مصرف کننده از محصول، با بسته‌بندی نامناسب مانند تأثیر رفتار فروشندة بی‌حوصله درآخر وقت کار روزانه است، که اغلب از نظر روانی موجب رنجش خاطر مشتری میگردد. اما بسته‌بندی مناسب از طریق ارتباط بصری اطلاعات کاملی را در مورد محصول و تولید کننده به مخا طب یا مصرف کننده منتقل می‌کند.

تعاریف بسته‌بندی

بسته‌بندی به ظرفی گفته می‌شود که مظروفی را در خود جای دهد و حلقه‌ای بین تولید انواع بسته‌بندی و بازار مصرف باشد.

بسته‌بندی عبارت است از بستن اشیای متفرق در یک لفاف یا در یک صندوق« بسته‌بندی به معنای هر نوع محصولی از هر جنس و ترکیبی با هر گونه ماهیت و طبیعتی است که بتواند به عنوان ظرفی برای مقاوم‌سازی، حمل و نقل، جابجایی و تحویل و ارائه خوب کالا از ماده خام گرفته تا محصول آماده مصرف را از تولید کننده به مصرف کننده برساند».


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق بسته بندی کالا به عنوان یک رسانه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.