کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق و بررسی در مورد ارتش

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق و بررسی در مورد ارتش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

ارتش

ارتش، به تشکیلات و امکانات نظامی یک کشور گفته می شود. ارتش معمولاً به ۳ گروه نیروی زمینی، هوایی و دریایی تقسیم بندی می شود. معمولاً درارتش ۲ گروه خدمت می کنند. اول ان دسته از افرای برای دوره سربازی وارد ارتش می شوند که وظیفه نام دارند. و گروه دوم افرادی که به استخدام ارتش در می آیند و کادر نامیده می شوند.

ارتش های منظم و مدرن در تمام پرسنل خود را مانند دیگر شرکت ها و سازمان های دولتی استخدام می کنند، اما ارتش های سنتی در برخی از کشور ها از جوانان برای حفاظت از کشور استفاده می کنند.

 

 

سربازان ارتش آلمان در بوسنی

ریشه‌شناسی

ارتش از واژه‌های برساخته در دوران معاصر است و از روی واژهٔ ارتشتار (ارتشدار) که پیش از آن به معنی سپاهی (لشگری) در زبان فارسی وجود داشت، برساخته شده‌است. این پسین‌سازی از این خاسته‌است که واژه را مرکب فرض کرده‌اند و جزء دوم دار را به معنای دارنده گرفته‌اند.[۱] این واژه ‌را فرهنگستان ایران نساخته‌است بلکه نتیجهٔ کار عده‌ای است که در دوره‌های جدید اما پیش از کودتای ۱۲۹۹، در مقابل برخی از واژه‌های جدید و ترکی که در ارتش رواج داشت، به واژه‌گزینی پرداختند اما چون با این فن آشنا نبودند، دچار لغزشهایی شدند. اینان واژهٔ «ارتش» را به جای واژهٔ ترکی قشون قرار دادند و بدین وسیله می خواستند این واژهٔ ترکی را کنار بگذارند که البته سرانجام با جاافتادن این واژه، در این امر کام یافتند.[۲]

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پرش به: ناوبری, جستجو

نیروی زمینی از افسران و درجه‌داران و سربازان تشکیل شده است و افسران آن در دانشگاه افسری امام علی (ع) واقع در تهران تحصیل میکنند و در این دانشگاه علاوه بر یاد گیری دروس علمی روز و فنون نظامی به دوره هایی نظیر رنجر و کماندو و رزم در کوهستان و اردوگاههای تابستانی و زمستانی اعزام می شوند.دوره رنجر در شیراز و طی چندین مرحله در مرکز پیاده شیراز و دشت ابرقو و استان کهکلویه بویر احمد( و احتمالاً شهر قدیم کلگه کهنه _ تزریقات اغولی-) برگزار میگردد.دوره کماندودر لشکرک تهران و در کوههای اطراف تهران برگزار میگرددو دوره اردوگاه زمستانی نیز دزر امامزاده هاشم تهران برگزار میگردد.رسته های پیاده، زرهی، توپخانه،اردونانس، عمران و استحکامات، بهداری، قضائی، جنگ الکترونیک، اداری، ترابری، دارایی، دژبانی و... از رسته های نیروی زمینی هستند.نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اختصار نزاجا گفته می‌شود فرماندهی آن به عهده امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان میباشد و ستاد فرماندهی آن نیز در منطقه لویزان تهران (چهار راه مینی سیتی) واقع بوده که محدوده وسیعی را شامل می شود قسمتی از ستاد که توسط دیواری تبدیل به پادگانی جداگانه گشته، معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا می باشد که تمامی طرح های تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آنجا و زیر نظر متخصصان (که اکثراً افسران نیروی وظیفه می باشند) مورد بررسی قرار می گیرند و در طی مراحل تحقیقاتی، جهت استفاده در ارتش به مرحله تولید می رسند.

[ویرایش] بخش وظیفه

قابل ذکر است که تمامی پسران در جمهوری اسلامی ایران. بعد از به پایان رساندن تحصیل به این خدمت فراخوانده می شوند. لیسانس ستوان دو و فوق لیسانس و دکترا با درجه ستوان یکم به خدمت گمارده می شوند. فوق دیپلم با درجه گرهبان‌یکم و دیپلم کد دار با درجه گروهبا‌ن‌سوم و دیپلم بدون کد با درجه سرجوخه و زیر دیپلم با درجه سرباز . لازم به ذکر است که تمامی نیروهای وظیفه یک دوره حدودا دو ماهه را آموزش می بینند تا با جنگ افزارهای عمومی و همینطور برخی اطلاعات آشنا شوند. که برای گروههای مختلف متفاوت است. اما به طور مستمر و بخصوص در زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران - نیروی زمینی - برای لیسانس و فوق لیسانس این دوره در مرکز آموزش ۰۱ (صفر یک) در افسریه و فوق دیپلم در مرکز آموزش 02 (صفر دو) برگزار می شود. که بعد از این دوره سربازانی که مدرکشان مورد نیاز ارتش است را دارند به طور مستقیم به یگانهای مورد نیاز فرستاده می شوند و دیگر سربازان به دوره کد یا دوره ای که در آن به طور تخصصی با یکی از رسته ها آشنا


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق و بررسی در مورد ارتش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.