کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر شیرازی - 175 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر شیرازی - 175 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر شیرازی - 175 اسلاید


دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر شیرازی - 175 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

پارادایم(Paradigm)

از پارادیم تعاریف زیادی شده است. در لغت نامه وبستر آن  را معادل الگو ومدل می داند.اما به طور خلاصه ”مجموعه ای از باورها و پیش فرض های بنیادی را می گویند.که دارای سه رکن اصلی هستی شناسی-شناخت شناسی وروش شناسی را در بر می گیرد.به عبارتی به سه سئوال اصلی که:ماهیت پدیده ها چیست؟چطوری آن را می شناسیم؟وبا چه روشی آن را بررسی می کنیم؟

 

— اخلاق و تحقیق مدیریتی

 اخلاق در تحقیق مدیریتی به آیین رفتار یا هنجار رفتار اجتماعی مورد انتظار به هنگام اجرای تحقیق اشاره دارد. منش اخلاقی، سازمان و کارکنانی را دربر می‌گیرد که متولی اجرای تحقیق هستند، پژوهشگرانی که تحقیق را تقبل می‌کنند و پاسخگویانی که برای آنان داده‌های لازم را فراهم می‌کنند. رعایت اخلاق با کسی آغاز می‌شود که تحقیق را بنا می‌نهد، کسی که باید نیت درست داشته باشد، باید به آنچه نتایج نشان می‌دهد توجه کند و سرانجام، با تسلط برامیال شخصی، به جای منافع خودش منافع سازمان را پی می‌گیرد. رفتار اخلاقی همچنین باید در کردار پژوهشگرانی که به مطالعه می‌پردازند، شرکت‌کنندگانی که داده‌ها را فراهم می‌آورند، تحلیلگرانی که نتایج را به دست می‌دهند و خلاصه کل اعضای تیم تحقیق که نتایج را تفسیر می‌کنند و راه‌حل‌های جایگزین ارائه می‌کنند تجلی کند.

— در تدوین سوالهای پرسشنامه نکات زیر را رعایت کنید:
ازسوالهای نامفهوم و مبهم وپیچیده پرهیز شود.
از سوالهایی که  پاسخ دهنده را به پاسخ خاصی هدایت کند، اجتناب کنید.
از سوالهای دووجهی که شامل دو سوال در یک پرسش است، اجتناب کنید.
تا جایی که امکان دارد از ارائه سوالهای منفی خودداری کنید.
از بیان سوالهای مستقیم که موجب تحریک حساسیت آزمودنی شده و یا در روی ایجاد مقاومت می کند پرهیز شود.
از تنظیم سوالهایی که آزمودنی پاسخ آنها را در دسترس ندارد، خودداری کنید.

اجرای مقدماتی پرسشنامه

 پس از تدوین و تنظیم پرسشنامه لازم است، یک بررسی مقدماتی بر روی آن جهت برطرف کردن اشکالات اجمالی انجام گیرد. بررسی  مقدماتی را باید در میان افرادی که جامعه آماری تحقیق تشکیل می دهند انجام داد، بهتر است از آنان خواسته شود حتی نظرهای اصلاحی خود را نیز بیان کنند.

2) تعیین چارچوب نمونه‌برداری

 چارچوب نمونه آماری فهرستی از همه اعضای جامعه آماری است که از بین آن گروه نمونه انتخاب می‌شود . اگر اعضای یک سازمان مورد مطالعه قرار گیرند، فهرست حقوق کارکنان آن سازمان می‌تواند چارچوب جامعه آماری باشد. همین‌طور، دفترچۀ آمار دانشگاه که شامل فهرستی از همۀ دانشجویان، استادان، مدیران، کارمندان و کارکنان پشتیبانی–ستادی در طول یک سال تحصیلی یا نیمسال خاص است، که می‌تواند به عنوان چارچوب جامعه آماری برای مطالعه دانشگاه به کار گرفته شود. همینطور، فهرستی از دانشجویان کلاس میتواند چارچوب جامعه آماری برای تحقیق دربارۀ دانشجویان کلاس باشد. کتاب راهنمای تلفن نیز مکرراً به عنوان چارچوب آماری برای تعدادی از انواع مطالعات به کار می‌رود، اگرچه به علت اینکه تعدادی از شماره‌ها در آن نیامده است، دارای یک انحراف ذاتی است (منطور کتاب تلفن در جامعه امریکا است).

—
  1. 7) نمونه برداری ناحیه ای
— یک نوع خاصی از نمونه برداری خوشه ای است. در این روش خوشه‌ها نواحی جغرافیایی و تقسیمات کشوری، بلوکهای شهری، و یا مرزهای خاص در یک ناحیه را شامل می‌شوند. اگر شما بخواهید یک بررسی از ساکنین یک شهر داشته باشید، اول  باید نقشه‌ای از شهر را بدست  آورید، سپس بلوکهای شهری را بعنوان نمونه در نظر گرفته، ساکنین درون هر بلوک شهری را انتخاب  کنید. جهت نمونه‌برداری از نیازهای مصرف‌کنندگان قبل از تأسیس فروشگاه، مواد و لوازم ضروری شبانه‌روزی در قسمت ویژه‌ای از شهر مستلزم نمونه‌برداری ناحیه‌ای است .موقعیت طرحها برای فروشگاه های خرده‌فروشی، تبلیغات متمرکز بر جامعه آماری محلی، و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی ویژه منطقه‌ای خاص، همه می‌توانند از طرحهای نمونه‌برداری ناحیه‌ای استفاده کنند تا اطلاعاتی در مورد علایق، نگرش، تمایلات، و رفتارهای افراد محلی را جمع‌آوری کنند.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر شیرازی - 175 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.