کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق در مورد Data Base ابزارهای ارتباط با 31 ص.

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد Data Base ابزارهای ارتباط با 31 ص. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباه Data Base ابزارهای ارتباط با 31 ص.
با فرمت word
قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات : 31
فرمت : doc

مقدمه :

برنامه هائئ که درزمینه DATA BASE کار می کنند به دو قسمت تقسیم می شوند. یک قسمت لایه بیرونی یا USER INTERFACE (برنامه ای است که معمولا با برنامه های VISUALای نوشته می شود.) قسمت دیگر خود DATABASE است که بوسیله یکی از زبانهای بانکهای اطلاعاتی (که برپایه بانکهای اطلاعاتی رابطه ای (RDBMS)
نوشته می شود. قسمت اول یاAPPLICATION به وسیله زبانVISUAL BASIC ساخته می شود که وظیفه نما یش گرافیکی, زیبایی, کنترل کاربر و ارتباط با DATA BASE را بعهده می گیرد.
اگر چه فناوری ODBC دارای اهداف بزرگ مشابهی است لیکن اجرای آن ساده نیست .بخاطر اینکه ODBCAPI برای برنامه نویسان متوسط کمی مشکل است و طوری ساخته شده است که حتی برای برنامه نویسان پیشرفته نیز ابزار پرزحمتی به حساب می آید . بر مبنای ODBC ، ADO به بوجود آمد که دسترسی به داده های زیادی را ایجاد خواهد نمود.RDO برای دسترسی به پایگاه داده از واسط ODBC استفاده می کند ، و DAO از موتور JET داخلی خود . در حالیکه ADO بجای آن از OLEDB (پایگاه داده OLE ) استفاده می کند . OLEDB شیئ ایست کاملاً جدید برای اتصال به منابع داده .می توان OLEDB را جانشین ODBC در اتصال به منابع داده دانست .طراحی داخلی OLEDB دسترسی به منابع داده غیر SQL , را نیز(به همان سهولت دسترسی به داده های SQL ) ممکن ساخته است .
در گذشته برای دسترسی به پایگاه های داده راه دور باید از API هایا درایورهای ODBC استفاده می کردیم .در اغلب موارد یافتن درایور ODBC مناسب برای منبع داده مورد نظر امکان پذیر است ، اگر چه این روش مشکلات خاص خود را دارد.در این استاندارد ، درایور ODBC باید از زبان SQL پشتیبانی کند، و داده ها نیز بصورت جدول ( متشکل از سطر و ستون ) سازمان داده شده باشند . اما در برخی موارد چنین ساختاری برای ذخیره کردن داده ها مناسب نیست ، بخصوص داده هایی که دارای ساختار سلسله مراتبی هستند ، مانند سرویس های دایرکتوری و e-mail .
برنامه هایی مثل VISUAL BASIC , DELPHI , VC++ با رابطهایی چون COM, DCOM,ACTIVE X به DATA BASE وصل می شوند.ADO‌یکی از ACTIVE X هایی است که با DATABASE ارتباط برقرار می کند.
در این برنامه با اسافاده از Objectهای ارتباط با DataBase که در بالا توضیح داده شد به بانک اطلاعاتی SQLServer متصل شده و با استفاده از قابلیتهای شیء ADO برای وارد کردن اطلاعات حسابداری ( اسناد حسابداری ، اطلاعات حسابداری ، اطلاعات ارز ، … ) و یا برای گرفتن اطلاعات حسابداری ( ترازهای حساب ، گردش حساب ، نمایش اسناد ، …) با بانک اطلاعاتی ارتباط برقرار نمودیم.
در کنار ابزار داخلی VB برای گرفتن گزارشات و نمودارهای برنامه از برنامه CRYSTALL REPORT 9.0 ساخت شرکت آمریکایی SEGATE که دارای جلوه های زیبا و قدرت بالا برای نمایش اطلاعات برنامه است استفاده شده است






ابزارهای ارتباط با DataBase

1-DCOM,COM

یک برنامه کاربردی عموما دارای یک فایل باینری است که نمی توان در ان تغییری ایجاد کرد مگر اینکه نوع جدید ان را با نوع قبلی جایگزین کرد. گونه) ویرژن( بعدی بایستی ایجاد ,خطا یابی و مجددا کامپایل شود.در این حالت مدت زمان ساخت و توسعه برنامه های کاربردی افزایش پیدا می کند. می توانیم برنامه را به چندین جزء منطق به نام OOAD (OBJECT-ORIENTED تقسیم ( ANALYSIST AND DESIGN کنیم. برای مثال می توانیم یک برنامه ساده ویرایشگر را به چندین قسمت منطقی تقسیم کنیم ( ناحیه متن، میله ابزار،…)سپس می توانیم درباره هرقسمت بصورت مستقل فکر و تصمیم گیری کرده و ارتباط هر قسمت با سایر قسمتها را مشخص نماییم.هر قسمت(جزء) را میتوانیم در برنامه ای که به آن نیاز دارد قرار داد. نرم افزارهایی که با ترکیبی از اجزاء ساخته شده اند COMPONENT WARE نامیده می شوند.COM در سطر بانیری قرار دارد و بر این نکته دلالت دارد که میتوانند درزبانهای مختلف نوشته شوند وباهم در ارتباط باشند.
COM یک زبان برنامه نویسی است. توسط زبانهای برنامه نویسی متفاوتی مانند C++ و Cو پاسکال و سایر زبانها می توان COM ایجاد کرد. COM مستقل از زبان ,موقعیت و کامپایلر است. میکروسافت با توسعه COM موجب شد که برنامه های کاربردی انعطاف پذیری بیشتر ودینامیک فراوانی تری پیدا کنند. مانند اکثر محصولات میکروسافت، ویژوال بیسیک هم از COM استفاده می کنند . اگر چه جزئیات COMاز دید برنامه نویس مخفی است.ولی ما image

لینک دانلود Data Base ابزارهای ارتباط با 31 ص. پایین


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد Data Base ابزارهای ارتباط با 31 ص.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.