کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق کاربرد برنامه های علمی در انبار داری

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق کاربرد برنامه های علمی در انبار داری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

محسن گنجی

امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی امکان تولید انبوه کالا و فراهم شده است و این کار برنامه ریزی دقیق جهت استفاده به موقع و حداکثر از امکانات را می طلبد تقسیم کار و رشد جمعیت نیاز استفاده از فراورده های دیگران را بوجود آورده است و این خود زمینه پیدایش سازمانهای گردیده که در این نظامهای پیچیده فنی – اجتماعی انبار به عنوان واسطه موجبات گردش کالا از تولید به مصرف را امکان پذیر می سازد .

انجام دادن قسمتی از وظایف و گردش کار سازمانهای دولتی بخصوص مؤسسات صنعتی و تولیدی مستلزم تدارکات کالا و مواد اولیه وهمچنین نگهداری و در دسترس قرار دادن سریع وسایل مورد نیاز آنها می باشد . بنابراین وظیفه کارپردازی و انبارداری در این امر مهم را می توان بخشی از وظایف مدیریت برای حصول به هدف نهایی آن مؤسسه محسوب کرد.

بدیهی است اگر مواد و لوازم در موقع معین تهیه و در دسترس واحد مصرف کننده قرار داده نشود ، در گردش کار و فعالیتهای آن موسسه وقفه ایجاد می گردد . بدون تردید انبار کردن بیش از اندازه کالا موجب رکود سرمایه که در بعضی از مؤسسات قسمت عمده سرمایه آن را تشکیل می دهد خواهد گردید .

درصد قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی هر کشور ، به صورت مواد اولیه ، محصول نیم ساخته و کالای ساخته شده در انبارها نگهداری می شود ، البته نقش انبار در اقتصاد کشورهای مختلف متفاوت است . در کشورهای پیشرفته ، انبارها حلقه هایی از زنجیر تولید ، توزیع و مصرف می باشند و بدین وسیله تولید انبوه کارخانه ها و صنایع بدست مصرف کنندگان داخلی رسیده ، یا به مراکز صادراتی منتقل می شود . در برخی کشورها نظیر ایران ، که واردات کالاها و مواد مختلف ، درصد زیادی از نباز کشور را تشکیل می دهد ، انبارها بطور عمده نقش واسطه را در انتقال از مبادی ورودی کشور به مناطق مختلف و سپس توزیع محلی به عهده دارند .

افزایش ناگهانی واردات ، که به دنبال افزایش قیمت نفت در سالهای 52 ـ 1351 هـ .ش صورت گرفت و در چند سال بعد نیز روند تصاعدی خود را ادامه داد ، باعث شد تا هر کشور و اینکه حجم زیادی از سرمایه کارخانه بصورت کالا در انبارها نگهداری می شود ، ضرورت توجه به انبارو مسائل مرتبط به آن در صنایع روشن می گردد ، بمنظور درک اهمیت این موضوع می توان به درصد موجودی انبار از کل دارائیها و ارزش ویژه در صنایع مختلف اشاره نمود .

 

 

هدف از استقرار یک سیستم انبار:

انبارداری یک سیستم و برنامه منسجم و بسیار دقیق در رابطه با درخواست و نیاز ، سفارش و خرید ، تحویل محل انبار و نگهداری صحیح تا هنگام تحویل به نیازمند است که امروزه بصورت مکانیزه باید انجام بپذیرد. چون در این روش هر گونه بی نظمی و اختلال مشکلات مربوط به خود را در رابطه با افرادی که در این مجموعه و سیستم را به همراه خواهد داشت .

هدف از سیستم انبارداری جهت استفاده درست و بموقع کالا و لوازم نگهداری درست تابموقع نباز یک سازمان می باشد و جهت استفاده درست و نگهداری کالا ، موارد و شرایط مخصوص خود را باید ایجاد کنیم . چون بعضی از این اجناس باید زیر سقف ، دور از رطوبت ، بلند تر از زمین و یا در هوای آزاد و ... باشند ، پس این شرایط به آسانی مهیا نمی گردد.

ما به بعضی از جنسها در لحظه های خاص و اتفاقی نیاز داریم و بعضی دیگر از اجناس آنچنان اظطراری و مبرّم نمی باشد . حال باید برای اجناسی که ضرورت دارد محل نگهداری مربوط به آن شرایط را داشته باشیم که عبارت است ازیک ساختمان مناسب با گرما و سرمایش مطبوع .

نظر به اهمیت موجودیهای انبارهای شرکت ، تهیه و اجرای دستورالعمل انبار و استفاده از فرمهای متحدالشکل جهت حصول به اهداف ذیل ضروری به نظر می رسد:

الف) برقراری سیستم کنترل های داخلی مناسب به منظور حفظ و حراست از موجودی مواد و کالای شرکت .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کاربرد برنامه های علمی در انبار داری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.