کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

صنایع غذایی سرسبز انجام

اختصاصی از کوشا فایل صنایع غذایی سرسبز انجام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

مقدمه:

این پروژه در شرکت173 ایثارگران یا صنایع غذایی سر سبز انجام گرفته است. در این شرکت محصولات غذایی مختلفی تولید می گردد که از جمله: 1-ماکارونی. 2-نان خشک. 3-بیسکویت.

4-رشته آشی. 5-بسته بندی حبوبات. 6-نان فانتزی.

که خط تولید نان فانتزی هنوز به راه نیفتاده است.

باید توجه داشته باشیم که محصول بیسکویت در طبقه دوم این کارخانه تولید می شود .و لازم به ذکر است که فر پخت این دستگاه چند منظوره می باشد از جمله برای پخت نان خشک و رشته نیز به کار می رود.

معرفی محصول بیسکویت:

محصول ما بیسکویت که می توان به عنوان یک مکمل غذایی از آن نام برد از مواد غذایی مقوی تشکیل شده است و در این شرکت در دو نوع نختلف که از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت دارند تولید می گردد که یکی به صورت دایره ای شکل و دیگری به صورت مستطیل شکل و بر روی محصول دایره ای شکل که قسمت عمده محصولات شرکت را در حال حاضر تشکیل می دهد. مطالعه می کنیم.

2- بررسی بازار:

با مصاحبه ای که با فروشندگان و اعضاء دیگر در کارخانه ترتیب دادیم متوجه شدیم که این محصول به صورت فصلی می باشد (به صورتی که در نمودار روبرو نشان داده شده)اما چیزی که ثابت است تولید روزانه دستگاه می باشد. این دستگاه می تواند روزانه در یک شیفت 8 ساعتی کار 2000 کیلو بیسکویت دایره ای شکل تولید کند.

1-3 این محصصول به صورت خوراکی می باشد.

مواد اولیه ایم محصول شامل :1-آرد 2-شکر 3-شیره شکر 4-آب 5- روغن

6- مواد افزودنی شامل :1- لیسیتین-نمک-جوش شیرین-اسانس.

شرح فرآیند تولید:

ابتدا روغن ،آب ،نمک،شکر،شیره شکر،مواد افزودنی،درون میکسر ریخته شده و پس از هم خوردن موقتی آرد از قسمت انبار مواد اولیه آورده و به داخل میکسر می ریزیم و بعد از هم خوردن ،مواد اولیه بیسکویت (ضمیر بیسکویت)به داخل قالب زن ریخته شده و پس از آنکه مواد قالب خورد به داخل فرو رفته و پخته شود و سپس به صورت اتوماتیک یر روی سرد کن ریخته شده و به صورت خودکار به قسمت بسته بندی انتقال می یابد ،که پس از بسته بندی محصول به داخل انبار مواد محصول انتقال پیدا می کند.

2-3 این محصول به صورت تکی و در تولید انبوه به شکل دایره ای می باشد.

4-3 با تحقیقاتی که در مورد مواد اولیه اصلی این محصول کردیم یعنی آرد،تموجه شدیم که به طور کلی 3 نوع آرد وجود دارد که به ترتیب مرغوبیت عبارتند از :

1- آرد نول. 2-آرد ستاره. 3-آرد خبازی.

این موضوع قابل اهمیت است که علت تفاوت در مرغوبیت آرد های فوق در مقدار سبوس آنها می باشد و این شرکت با توجه به آرد مصرفی خود یعنی آرد ستاره برای این محصول بیسکویت تولیدی آن مقداری سفید رنگ می باشد که ما با صحبتهایی که با اعضاءهیئت مدیره داشتیم به آنهارساندیم که این محصول با این شفافیت رنگ جذابیت چندانی ندارد و بهتر است که از آرد خبازی نیز در تولید لین محصول استفاده شوئد ،اما ازآنجا که آرد محصول است که در اختیار دولت می باشد و امکان تفییر ظرفیت و نوع آن برای کارخانه تمام باشد پس اعضاء از اپراتور ها و مهندس غذایی خواستند که با هر شیوه ای رنگ محصول را مقداری تیره تر کنند ،که این پیشنهاد باعث شد که فرمول مواد اولیه نیز تا حدودی تغییر کند .

در جدول بعدی که خواهیم دید ،مشاهده می کنیم که بخش میکسر با قالب 103 کیلو مواد در جریان می باشد و این مواد اولیه می با شد در بخش قالب و فرنیزهمین عدد مشاهده می شود اما در بخش سرد کردن به بسته بندی 3 کیلو اُفت مشاهده می شود که علت این افت به خاطر وجود آب در مواد اولیه و بخار شدن آن در فر می باشد و علت افت 4 کیلو ئی بسته بندی به انبار این است که کارگران در زمان مقرر قادر به بسته بندی کامل نمی شوند و باقی مانده،فردا بسته بندی می شود که البته این

مشکل،که بعدا توضیح خواهیم داد رفع شد.

چنانچه در نقشه اصلی مشاهده کردیم روش استفاده شده در این کارخانه

product layat و از نوع end to end می باشد و علت استفاده به خاطر تولید انبوه می باشد.

در این مرحله با مراحل تولید آشنا می شویم.

نقشه ای که در صفحه یعد مشاهدئه می شود نقشه دپارتمان تولید می باشد که آن را به 5 بخش مجزا تقسیم بندی کرده ایم .

1-میکسر 2-قالب 3-فر 4-سرد کن 5-بسته بندی

برای رسم نمودار و استفاده ار نرم افزار ها به فضای مساحت های دستگاهها به در نظر گرفتن همه موارد احتیاج داشتیم که در جدول بعدی می بینیم که همه موارد در نظر گرفته شده است.

از آنجا که تولیددر این شرکت بسیار بالا می باشد بهترین روش برای استقرار دستگاهها و تجهیزات است و به صورت محصولی (PRODUCT LAYOUT )و ازEND.TO.END است.

ایستگاههای کاری در تولید عبارتند از :

1-قسمت میکسر

2-قسمت قالب زن

3-قسمت فیرو سردکن

4-قسمت بسته بندی

توضیح ارتباط.

1-ارتباط مدیریت با سرپرست به این علت است که باید مدیریت از طریق یک زیر مجموعه به بقیه قسمت ها در ارتباط باشد تا مدیریت همیشه با مطالب مهم کار در ارتباط باشد.

2-ارتباط مدیریت با کنترل موجودی به خاطر اطلاع داشتن مدیریت از وضعیت ورود و خروج ها می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


صنایع غذایی سرسبز انجام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.