کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید


دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید

دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگی های طراحی 37 اسلاید

 

 

 

 

 

تعریف موزه :

—ماده اساسنامه « شورای بین المللی موزه ها ، ایکوم » ( museum international council ) مصوب یازدهمین مجمع عمومی ایکوم مورخ ١٤ ژوئن ١٩۷٤ – کپنهاک (١٣٥٣) موزه و هدف آن را چنین بیان می کند :
—" موزه موسسه ای است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نماید . هدف موزه ها تحقیق در مورد شواهد بر جای مانده انسان و محیط زیست او و گردآوری و حفظ ایجاد ارتباط بین این آثار بویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره وری معنوی است .
—
—بند ب ماده ١٤ اساسنامه ایکوم علاوه بر موزه هایی که بدین ترتیب تعیین گردیده اند، موارد مشروحه زیر را نیز مشمول تعریف یاد شده ماده ٣ تشخیص می دهد :
—"محل ها و آثار باستانی ، طبیعی ، مردم شناسی و تاریخی که به علت فعالیت در زمینه گردآوری ، حفظ و نگهداری و نمایش آثار باستانی دارای ماهیت موزه ای می باشند .
 
تاریخچه موزه در ایــران
 
—موزه همایونی :
نهادینه شدن موزه با آغاز کار و تأسیس کاخ موزه ناصرالدین شاه قاجار در « کاخ گلستان » آغاز می‌گردد .  ( 1291 – 1293 ه‌ش) ناصرالدین شاه دستور داد تا قسمتی از ساختمانهای سمت شمال کاخ را از جمله محل موزه قدیمی شاهان قاجار که در آن هدایای خارجی را نگهداری می کردند تخریب کنند و اتاق موزه ،‌ کتابخانه ، ‌سرسرا ،‌ حوضخانه و سایر ملحقات را بسازند .
—اعتماد السلطنه در توصیف موزه چنین می‌نویسد :
—« موزه به اصطلاح اهالی فرنگ ، عبارت است از مکان ومحلی که مخزن آثار قدیم واشیاء بدیعه ونفایس و مستظرفات دنیاست واز هر تحفه ویادگاری که در آن مخزون وموضوع است اهل علم واطلاع کسب قایدتی وکشف سری می نمایند واز احوال واوضاع هر زمان وصنایع وحرف آن ورسوم وآداب معمول آن ایام وعادات وطوایف آن باخبر می گردند و می توان گفت که موزه مقیاس شعور ومیزان عقول ودرجه افهام اصناف ومرآت ادراک سلاسل است.
 

انواع موزه:
 
  • موزه‌های بومی
  • موزه‌های ملی
  • موزه‌های بین المللی 
 
  • موزه‌های تاریخی
  • موزه‌های علمی
  • موزه‌های هنری
 
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.