کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق کامل درباره حسابداری ناب

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق کامل درباره حسابداری ناب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 56

 

معرفی و کاربرد حسابداری ناب

فهرست مطالب

چکیده 1

مقدمه : 2

حسابداری ناب 3

تفکر ناب 3

فعالیت‌های ناب 4

تولید ناب 4

حسابداری ناب 5

تفاوت محیط حسابداری ناب و محیط حسابداری سنتی 6

جنبه‌های مهم حسابداری ناب 7

تفکر ناب و اصول آن در مدیریت 8

تولید دستی 9

تولید انبوه 11

سیستم فورد 13

تولید ناب 13

کارخانه مونتاژ نهایی 16

زنجیره عرضه 17

طراحی قطعات در تولید ناب 18

عرضه ناب در عمل 18

طرز کار کارخانه 20

سازماندهی ناب در سطح کارخانه 20

رفتار با مشتری 21

انواع تولید از نظر عرضه و تقاضا: 22

اصل اول - تعیین ارزش (Value) 23

اصل دوم - شناسایی جریان ارزش (Value Stream) 24

اصل سوم - ایجاد حرکت بدون وقفه در این ارزش (Flow) 25

اصل چهارم - ایجاد سیستم کششی (Pull) 26

اصل پنجم - تعقیب کمال (Perfection) 26

بستر سازی و توسعه فرهنگ سازمانی با مفاهیم تفکر ناب 27

تغییر نتایج یعنی : 27

از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب ! 27

خاستگاه تولید ناب کجاست ؟ 30

تولید ناب و برتریهای آن بر تولید انبوه ! 31

حسابداری ناب چیست؟ 41

ابزارهای حسابداری ناب 43

حسابداری ناب و هزینه یابی بر مبنای فعالیت 44

مراحل اجرای پروژه حسابداری ناب 45

نتیجه گیری 51

منابع: 54

چکیده

حسابداری ناب، یک اصطلاح کلی بوده که در فرایند انجام تغییرات مورد نیاز در فرایندهای حسابداری، کنترل، اندازه گیری، و مدیریت با هدف حمایت از تولید ناب و تفکر ناب مورد استفاده قرار می گیرد. بهایابی جریان ارزش که عمدتا بصورت هفتگی تهیه می گردد، در برگیرنده تمام هزینه های فرایند جریان ارزش و نه هزینه های خارج از آن می گردد. در این نوع بهایابی تمایزی بین بهای مستقیم و غیرمستقیم وجود نداشته و لذا همه هزینه های فرایند جریان ارزش بعنوان بهای مستقیم بحساب می آیند. در این مقاله، نقش حسابداری ناب در تقویت و پشتیبانی از کنترلهای داخلی حسابداری و اداری به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. طبق نتایج تحقیق بهایابی جریان ارزش (بعنوان یک ابزار حسابداری ناب) می تواند باعث ارتقاء تواناهایی کارکنان و همچنین سنجش عملکرد دیداری مدیران و کارکنان شده که این موارد نیز به نوبه خود باعث تسهیل کنتراهای مدیریت می گردند.

لازمه رقابت در دنیای تولید کنونی بهره گیری ازتمام فنون و ابزارها وایده های جدید ناب است.در نیمه دوم قرن بیستم تولید کنندگان جهان با رقبای جدید اشنا شدند که با نیمی از سرمایه و امانکات لازم محصولات را با کیفیتی بهتر تنوعی بیشتر و با قیمتی پایین تر به بازار جهانی عرضه می کردند.یکی از این تکنیک های جدید تولید ناب است که بر خاسته از صنعت خودرو سازی است.با توجه به این که صنعت خودروسازی یک صنعت مادر و به تعبیری "صنعت صنعتها"محسوب می شود و از طرف دیگر با لحاظ کردن پتانسیل های عظیم و اهمیت صنعت خودروسازی در زمینه توسعه و اشتغال زایی اجرای موفق اصول ناب در این صنعت منجر به افزایش چشمگیر توان رقابتی تولید کنندگان داخلی با بهره گیری از تولید ناب در کاهش مداوم هزینه ها و قیمتها می شود که طبعا" به دیگر صنایع نیز سرایت خواهد کرد.

کلمات کلیدی:

حسابداری ناب، تولید ناب، هزینه یابی جریان ارزش، اتلاف

مقدمه :

دیدگاه حسابداری از اصول ناب بیان می‌کند که شرکت‌ها تکنیک‌هایی را ترکیب می‌کنند تا اتلاف را در فرآیند کار کاهش دهند و تصمیم‌گیری و کنترل را در محیط تولید ناب تسهیل بخشد. برای مثال روش‌های حسابداری ناب به خصوص دنبال راهی برای کاهش گام‌ها در فرآیند معاملات، حذف هزینه‌های استاندارد به نفع هزینه‌های واقعی و عدم تخصیص هزینه‌ها هستند در حالی که روش‌های کنترل ناب روی سیستم‌های اندازه‌گیری عملکرد مجدد تمرکز می‌کند حسابداری ناب و روش‌های کنترل یک روش جدید از مدیریت واحدهای تجاری است که بر اساس اصول ناب و روش‌های ناب بنا شده است (کندی و ویدنر، 2008).

حسابداری ناب یکی از ابزارهای پیاده‌سازی تفکر ناب است. در این رویکرد که مبتنی بر پارادایم ارزش‌آفرینی است ارزش تنها محدود به شرکت نیست بلکه در کل زنجیره ارزش جاری می‌شود.

با این رویکرد سیستم‌های هزینه‌یابی سنتی که تنها به سود آوری و استفاده از ظرفیت توجه دارند کارآ نخواهند بود. هزینه یابی جریان ارزش که شیوه هزینه یابی حسابداری ناب است هزینه‌ها را با محوریت جریان ارزش می‌بیند نه واحد محصول، اطلاعات حسابداری ناب از جمله تحلیل هزینه جریان ارزش می‌تواند موفقیت پروژه‌های بهبود را نیز پیگیری کند و صرفه جویی در هزینه‌ها ناشی از تغییرات ناب را نظارت نماید (حاجی‌ها، 1386).

حسابداری ناب

تفکر ناب

اصول تولید ناب از تفکر ناب بر گرفته شده است. تفکر ناب نگرشی است برای‌ افزایش بهره‌وری و ارزش آفرینی مستمر و حداقل کردن هزینه‌ها و اتلاف‌ها، اصول تفکر ناب در برگیرنده موارد زیر است:

1- نحوه تعیین ارزش هر محصول

2- شناسایی جریان ارزش محصول

3- ایجاد حرکت بدون وقفه در زنجیره تولید

4- پیگیری کمال

اصول تفکر ناب

تفکر ناب بر این نکته مهم تاکید دارد که ارزش دقیق هر محصول یا خدمت را مصرف کننده نهایی تعیین می‌کند، این اصل با مفهوم هزینه‌یابی هدف، پیوندی جدی دارد، زیرا هزینه‌یابی هدف، ابزاری برای درک این مطلب است که چگونه شرکت برای مشتریان ایجاد ارزش می‌کند و نیز برای ایجاد ارزش بیشتر چه باید کرد (صفار، 1378).

تفکر ناب در محیطی رخ می‌دهد که مدیران ارشد کارکنان را حمایت می‌کنند و در بین آنها کار اجرایی و سیستم و فرآیند رسمی سازمانی هماهنگی موجود است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره حسابداری ناب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.