کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پاورپوینت درباره ترک خوردگی انار

اختصاصی از کوشا فایل پاورپوینت درباره ترک خوردگی انار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره ترک خوردگی انار


پاورپوینت درباره ترک خوردگی انار

فرمت فایل :power point( قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 33 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه : انار یکی از درختان بومی ایران است که از لحاظ ارز آوری و صادرات دارای اهمیت فراوانی می باشد. یکی از مزایای این درخت سازگاری بسیار بالای آن با شرایط آب و هوای کشورمان است.

 

   تاریخچه :

 

§انار از زمان های قدیم در ایران کشت وکار میشده است برطبق نظریه دکا وندول و بنا بر شواهد موجود انار بومی ایران و کشورهای  همجوار می باشد  و به طور طبیعی بتدریج در مناطق آسیا ی مرکزی تا هیمالیا ، خاورمیانه ، آسیای صغیر و حوزه مدیترانه گسترش یافته است .
§در  حال حاضر انار در اسپانیا در سطح وسیع کشت وکار میشود و از آنجا حدود 400 سال پیش توسط میسیونرها ی مذهبی  به قاره آمریکا برده شده و در آنجا گسترش یافته است . حدود 150 سال پیش از میلاد مسیح شخصی به نام  chang-kien از طریق سمرقند به چین برده شده است گل و میوه انار برای کارتاژیها ( فینیقیه ایها )  جنبه تقدس داشته و با این انگیزه از انار باغهایی ایجاد نموده بودند.
§هومر شاعر یونانی در قرن هفتم قبل از میلاد از درخت انار در کتاب ادیسه نام برده است و از آن بعنوان درختی که در باغهای فریسه و فریحیه پرورش داده میشده اشاره نموده است . یونانیان قدیم بر این عقیده بودند که آفردیت الهه عشق ، این گیاه را در یونان کاشته و وجود آن سبب گشایش و فراوانی میگردد .
§انار از زمان های قدیم در کارتاژ کشت وکار میشده و نام قدیمی آن Malus  punicus   یا سیب کارتاژ ( punica  از punic   که از نام انار به زبان کارتاژی  گرفته شده است . )
§امروزه انار در اکثر نقاط  دنیا از جمله ایران ، اسپانیا ، یونان ، مراکش ، افغانستان ، هندوستان ، چین ، ژاپن ، ترکمنستان و ... کشت وکار میشود.

 

§

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره ترک خوردگی انار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.