کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود گزارش کارآموزی در کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل

اختصاصی از کوشا فایل دانلود گزارش کارآموزی در کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل


دانلود گزارش کارآموزی در کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل

 

مشخصات این فایل
عنوان: کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 48

این گزارش کارآموزی درمورد کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل می باشد.

خلاصه آنچه در گزارش کارآموزی کارگاه ساخت ماشین آلات می خوانید :

خاصیت روغنکاری در موتور : 1- جلو گیری از سائیدگی  در اثر چرب کردن و روان کار کردن موتور 2- تمیز کردن 3- خنک کردن 4-آب بندی کردن
اویل پمپ : کشیدن و فرستادن روغن تحت فشار به قسمتهای مختلف موتور و دارای دنده و چاک در انتها می باشد که با اندازه انتهای میل دلکو در گیر بوده و یا بالعکس و به وسیله و به وسیله دنده مورب روی میل سوپاپ به گردش در می آید و در دو نوع – ستاره ای و دنده ای و دنده ای موجود است .
فیلتر : کثافات روغن را می گیرد و بنابراین بهتر است هر دو بار تعویض روغن یک بار فیلتر روغن نیز عوض گردد .
علت پایین بودن (افت ) فشار روغن : 1-خوردگی دنده های اویل پمپ 2-رقیق بودن روغن 3- گرمای زیاد موتور 4- ضعیف شدن فنر و ساچمه تنظیم فشار 5- سوختن یاطاقانهای و شل بودن پیچهای کپه یا تاقان
علت بالا بودن فشار روغن : 1- سفت بودن روغن 2- سفت بودن یاطاقان ثابت میل لنگ 3 سرد بودن موتور 4- گرفتگی کانال روغن
سیستم ترمز – فرمان و تعلیق
سیستم و ترمز : 1- پدال 2- ترمز دستی 3- پمپ بالا (پمپ اصلی )ترمز 4- بوستر 5- سیلندر ترمز چرخ 6-کاسه و یا دیسک ترمز 7-لنت ترمز 8-طبق ترمز
دلیل دو پا گرفتن ترمز : 1- وجود هوا در لوله ها و قسمتهای دیگر ترمز 2-نشتی روغن در لوله ها و قسمتهای دیگر ترمز 3- کمی روغن در مخزن روغن ترمز 4- زیاد بودن فاصله لنت که در اثر سائیدگی و تمام شدن لنت به وجود می اید 5- خرابی پمپ بالای ترمز 6- خرابی سیلندر ترمز چرخ
دلیل دل زدن پدال ترمز :  1- دو پهن بودن کاسه چرخ 2- تاب برداشتن لنت و کفشک ترمز 3- شل یا شکسته بودن بلبرینگ چرخ 4- شل بودن مهره های

چرخ
دلیل چوب کردن ترمز : بعضی از رانندگان برای کاستن از سرعت اتومبیل خود در سرازیری از ترمز به طور مداوم استفاده می کنند که باعث گرم شدن در نتیجه نگرفتن ترمز می شود و دلیل دیگر چوب کردن ترمز روغنی شدن لنت است .
علائم تمام شدن لنت : 1-خوب نگرفتن ترمز 2- ایجاد صدا در هنگام ترمز (به پرچ رسیدن )
دلیل داغ کردن کاسه چرخ : 1- استفاده زیاد از ترمز 2- گریپاژ کردن پیستون سیلندر ترمز چرخ 3- شکسته بودن فنر کفشک ترمز 4- کشیده بودن ترمز دستی
قطعات ترمز بادی : 1-کمپرسور 2- رگلاتور 3- سوپاپ اطمینان منبع 4-منبع باد 5- هواکش 6-سوپاپ ترمز 7-بوستر ترمز 8- شیر تخلیه منبع 9-اهرم تنظیم ترمز و چرخ
تخلیه آب تانک باد در ترمزهای بادی : بخار موجود در تانک تبدیل به آب شده و در هوای سرد یخ می زند و هم چنین وجود آب باعث زنگ و یخ زدن لوله ها و بعضی از قطعات ترمز می گردد بنابراین مخصوصاً در زمستان هر روز قبل از روشن کردن موتور با کشیدن شیر تخلیه آب داخل تانک را خارج نمائید .
به چه دلیل نباید از ترمز کامیون زیاد استفاده کرد : 1- چون فشار باد داخل تانک کم شده و ترمز خوب نمی گیرد .2- چون باعث گرم شدن لنت و کاسه چرخ شده و ترمز خوب خوب نمی گیرد .
ترمز موتور : استفاده از ترمز موتور (خفه کن ) باعث مسدود شدن راه خروجی اگزوز و کاهش دور موتور می گردد که مانند ترمز جهت کم کردن سرعت در سرا زیری استفاده می شود .
بوستر ترمز : بعد از پدال و قبل از ترمز قرار دارد و زمان ترمز را جلو انداخته و قدرت ترمز زیاد می کند و شامل 1-بدنه 2- دیافراگم  بزرگ 3-سوپاپ هوا 4- پیستون (خار )موشکی 5- دیافراگم سوپاپ هوا 6-شیلنگ ها می باشد و اگر بوستر ترمز نکند ترمز گرفته می شود ولی ترمز قدرت کافی نخواهد داشت .
هوا گیری ترمز : ابتدا باک را از روغنترمز پر می کنید و به وسیله شخصی مکی با فشار دادن پی در پی به پدال ترمز پدال را در حالت فشار نگه می دارید بعد از به وسیله آچار , پیچ تحلیه هوا گیری (پیچ هوا گیری پشت طبق ترمز ) را باز می کنیم به طوریکه روغن همراه با هوا خارج شود و بعد پیچ هوا را می بندیم و پدال را پی در پی زده و نگه می داریم و باز پیچ هوا را باز می کنیم تا روغن بدن حباب (هوا)خارج شود و پدال دار بالا قرار  گیرد (عمل هوا گیری هر چرخ باید جداگانه انجام گیرد) اول چرخی کی بیشتراز سیلندر اصلی ترمز فاصله دارد هوا گیری می شود و بعد چرخهای نردیکتر ولی در اتومبیل پیکان اول چرخهای جلوگیری می شود .
سیستم فرمان و تعلیق
انواع جعبه دنده : 1-فرمان شانه ای 2- فرمان حلزونی (قرقره ای)3- فرمان انگشتی 4- فرمان ساچمه ای کاسه ای )5-فرمان هیدرولیکی
سیستم فرمان شامل : 1-غربیلک (رل)2-جعبه فرمان 3-میل فرمان کوتاه 4-میل فرمان بلند 5-بلبرینگ بالا و پایین 6- پیچ و مهر برای تنظیم 7- شغالدست 8- سگدست 9-بازوی هزار خار
دلیل خلاصی بیش از حد فرمان : 1-خوردگی دنده های جعبه فرمان (کرانویل و پینیون) 2-لقی بلبرینگ 3-خرابی اسبکهای فرمان
علت سفت بودن فرمان هیدرولیکی 1- تسمه پمپ هیدرولیکی شل و یا پاره است 2- هیدرولیک (روغن) کم است 3-هیدورلیک (روغن) هوا دارد 4- پمپ معیوب است .

دلیل شکستن بلبرینگ چرخ جلو : 1- عدم گریسکاری بلبرینگ ها 2-شلو یا سفت بودن بلبرینگها
دلیل برنگشتن فرمان در سر پیچها سفت بودن فرمان و نامیزانی زوایای فرمان می باشد .
علت کشیدن چرخ جلو به سمت راست وچپ : 1-کمی باد لاستیک (مخصوصاً چرخهای عقب)2-شکسته بودن فنر و یا خرابی کمک فنر         3-جاخوردگی فرمان 4-نامیزانی ترمزها 5-کجی سر شاسی 6-جا خوردگی سگدست
فنر : فنر ضربات جاده به چرخها را گرفته و کمتر به شاسی انتقال می دهد می دهد و بین شاسی و پوسته دیفرانسیل نصب می شود و برسه نوع 1- فنر شمسی 2- فنر حلقه ای (مارپیچی )3-فنر پیچشی می باشد .
سنر بولت : پیچ و مهره ای است که تیغه های فنر شمسی را در وسط به هم وصل می کند .
کرپی : میله ای U شکل که فنرها را به هم وصل می کند و دلیل شکستن آن بار زیاد و رانندگی در جاده نا هموار می باشد و اگر در بیابان بشکفند شکستگی فنر را به وسیله کرپی می بندیم .
دلیل سائیدگی تایر: 1- تنظیم بودن میزان فرمان 2-بالانس نبودن چرخ 3-خرابی جلو بند ماشین 4- نامیزانی باد تایر 5 باد زیاد 6- کج بودن(پیچیدگی)شاسی7- تاب داشتن اکسل عقب
دلیل سائیدگی در وسط زیادی باد تایر – سفت کردن چرخ و در کناره ها کمی باد تایر –سفت گردین چرخ و سائیدگی کنار یک طرف به علت تنظیم نبودن میزان فرمان (زاویه کمبر)می باشد .
علت سائیدگی به صورت مورب تنظیم نبودن میزان فرمان (زاویه تواین )   می باشد علت سائیدگی به صورت پله به پله بالانس نبودن چرخ – نامرغوب بودن جنس بودن جنس تایر می باشد در کامیون بهتر است لاستیک جلو جهت کنترل بهتر همیشه نو باشد .

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل

سیستم سوخت رسانی بنزینی
واشر سرسیلندر
علائم سوختگی واشر سر سیلندر
علائم خورده ویا شکسته شدن رینگ :
دلایل کمپرس در قسمتهای موتور
سیستم برق اتومبیل
شامل : باطری –کوئل- دلکو-شمع
دلیل بریدن گاردان
سیستم جرقه و الکتریکی
دلایل سوختن کویل
موقعیت فیلر گیری پلاتین
سیستم خنک کننده و روغنکاری
سولات سیستم خنک کننده
خاصیت روغنکاری در موتور
سیستم ترمز – فرمان و تعلیق
سیستم فرمان و تعلیق
سیستم فرمان شامل
دلیل خلاصی بیش از حد فرمان
دلیل شکستن بلبرینگ چرخ جلو
علت کشیدن چرخ جلو به سمت راست وچپ
دلیل سائیدگی تایر

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در کارگاه ساخت ماشین آلات اتومبیل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.