کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود گزارش کارآموزی در موسسه فنی و حرفه ای

اختصاصی از کوشا فایل دانلود گزارش کارآموزی در موسسه فنی و حرفه ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در موسسه فنی و حرفه ای


دانلود گزارش کارآموزی در موسسه فنی و حرفه ای

 

مشخصات این فایل
عنوان: موسسه فنی و حرفه ای
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 28

این گزارش کارآموزی درمورد موسسه فنی و حرفه ای می باشد.

خلاصه آنچه در گزارش کارآموزی موسسه فنی و حرفه ای می خوانید :

ترتیب فیلر گیری سوپاپها :
برای این کار سیلندر 4 را در حالت قیچی قرار می دهیم و سوپاپهای سیلندر را فیلر می گیریم تمام سوپاپها را به همان ترتیب فیلر می گیریم و سپس سیلندر 4 رادر حالت قیچی قرار می دهیم و درب دلکو سر چکش برق را روبروی شمع شماره 1 و موافق عقربه های ساعت 3و 4و 2 به ترتیب وایر ها در سر دلکو قرار می دهیم هنگام تایم باید نشانه سر پولی میل لنگ برای آوانس استاتیک سمت چپ آخرین نشانه (نشانه دوم فرورفتگی دوم ) که 10 محسوب می شود روبروی بدنه موتور باشد تا آن زمان اوانس ان نیز تنظیم گردد و یک لامپ که یک سر آن قطر خروجی کویل و پشت ان را روی بدنه دلکو قرار می دهیم و دلکو به سمت راست می چرخانیم تا لامپ روشن شود در این صورت وقتی سر دلکو را بر می داریم می بینیم دهانه پلاتین که باز شده سر چکش برق روبروی شمع شماره یک نیست و درب دلکو را بسته و دلکو را به سمت چپ خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم تا لامپ خامشو شود سپس دوباره موافق عقربه های ساعت به سمت راست کمی می چرخانیم همین که لامپ خواست روشن شود ان را برداشته و دلکو را سفت می کنیم و استارت می زیم هنگام روشن شدن موتور باید دیافراگم کاربراتور را چک کرده که بالا و پایین کند آگر روشن نشد وایر شمع یک را در اورده و نزدیک بدنه قرار می دهیم ببینیم جرقه می زند یعنی برق در شمع است یا نه و اگر روشن نشد می توانیم تایم ان را با چراغ دلکو بررسی کنیم و بدین صورت که چراغ دلکو دارای سه رشته سیم است یک قلاب دارد که به وایر شمع یک می بندیم و دو رشته سیم که دارای که دو گیر است به رنگ قرمز و سیاه که گیره قرمز را به قطر مثبت باطری و گیره سیاه را به قطر منفی باتری می بنیم .و هنگامی که استارت می زنیم و چراغ دلکو را روبروی دنده سر پولی میل لنگ می گیریم هنگامی که چراغ دلکو روشن می شود یعنی شمع شماره یک در ان محفظه جرقه     می زند .
در این صورت آن روشنایی باید روبروی یکی مانده به آخرین دنده سمت چپ فرورفتگی دوم سر پولی دوم قرار گیرد در این صورت تایم ان را تنظیم کرده و اگر چنین نبود باید همزمان دلکو را بچرخانیم تا بدین صورت شود و روشنایی روبروی دومین دنده سمت چپ پولی میل لنگ قرار گیرد تا موتور روشن شده و خوب کار کند .

اهم متر : دو سیم دارد با دو گیره یکی با گیره قرمز و دیگری سیاه که قرمز را به مثبت و سیاه را به منفی جسمی که می خواهیم مقاومت آن را بسنجیم می بندیم . یک دکمه دارد که دکمه ان را روی هر کدام از داده های رنگی (آبی سیاه و سبز )قرار دهیم روی صفحه عقربه روی درجات همان رنگ که قرار گیرد ان عدد را می خوانیم برای اندازه گیری ان خواسته مقاومت مدار اولیه کویل 10 اهم است فیلر پلاتین چهار دهم میلیمتر است .
گزارش کار هفته نهم
در پاساد شافتی است که نیرو از میل لنگ می گیرد و 2 تکیه گاه دارد که برای نگه داشتن آن است و یک خارج از مرکز که سیفون را می چرخاند و یک چرخدنده که دلکو را می چرخاند برخلاف پیکان در پاساد و اول چرخ دنده دلکو را می چرخاند ، سپس دلکو پمپ روغن را می چرخاند .
برای باز کردن میل لنگ اول یاتاقانهای متحرک 1و 4 و بعد 3و 4 را باز می کنیم برای این کار با آچار تورک متر ابتدا از 30ib تنظیم کرده و شروع به زور زدن می کنیم اگر با این نیرو باز نشد ،‌یواش ، یواش پوند آچار را از 30 به بالا می بریم و در هر پوندی که باز شد آن را پوند نیرو را یاداشت می کنیم ، علائم روی هر یاتاقان را در نظر گرفته که هنگام بستن هر یاتاقان برای پیستون مخصوصی به خود باشد و سپس پیستونها را از طرفی که سر سیلندر بسته می شود در می آوریم و بعد یاتاقانهای ثابت را باز می کنیم ، روی یاتاقانهای ثابت هم علائم زده و برای نصب مجدد در جای خودشان در پاساد علائم 1و 2و 3و 4 زده است .
بعد که موتور را باز کردیم به طور کامل با گازوئیل شتستشو می دهیم و فرچه می کشیم البته جاهای حساس مثل یاتاقانها را فرچه نمی کشیم (چون خش می گیرد) در پاساد یاتاقان با روبنده آن یکپارچه است مسیر روغن ها را کامل شستشو می دهیم و پیچ های شاتون و یاتاقانها را با بنزین می شوئیم .
یاتاقانهای متحرک پاساد 25lb باید سفت شوند در هر موتوری ایم مقدار با هم متفاوت است طبق کاتالوگ آنها برای تشخیص گلدانی شدن سیلندر از ساعت اندازه گیر استفاده می کنیم ابتدا قسمت های طولی داخل سیلندر بالا و پائین و سپس قسمتهای عرضی بالا و پائین داخل سیلندر را اندازه می گیریم، ساعت اندازه گیر را ابتدا عمود کرده به صورتی که ان را درون سیلندر حرکت داده ودر نقطه ای عقربه بزرگ وقتی بر چپ و راست حرکت کرد نقطه ای وسط آنها که قرار گیرد صفر درجه را انجا قرار می دهیم ان قسمت کاملاً عمود است و بعد حرکت می دهیم به طرف پایین و در قسمت پایین نیز عمود کرده و مقدار گلدانی شدن را می خوانیم در پراید اره باید باشد و بیشتر نباشد و میل لنگ ممکن است دو پن شود ، سیلندر دو پهن نمی شود . فقط ممکن است گلدانی شود به صورت            عقربه بزرگ ساعت اندازه گیر که صفحه زرد رنگ دارد وقتی می چرخد 01/ میلیمتر می چرخد و عقربه کوچک به ازای هر فاصله 1/ میلیمتر می باشد .
شکل سیستم جرقه پراید :     

پراید چون دلکو آن ترانزیستوری است بجای پلاتین یا جریانی که وارد آن می شود و روی میل دلکو چهار پره است که وقتی از روبروی پیشانی ترانزیستور رد می شود جریان قطع و کویل ریزش می کند .
گزارش کار  هفته دهم
آب بندی پیستون روی میل لنگ :
ابتدا یاتاقانهای پیستون را روغن زده و سپس فطر میل لنگ که پیستون را میخواهیم روی آن بیندازیم اندازه گرفته باازای هر این قطر میل لنگ 001/ یا 02/ میلیمتر باید پیستون روی میل لنگ لقی داشته باشد که با حرکت به چپ و راست این مقدار مشخص می شود ، یا تورک متر ابتدا مقدار سفت شدن یاتاقانهای ثابت و متحرک را اندازع گرفته و سپس یاتاقان را روغن زده و کاغذ لاینر را روی ان گذاشته بازای لقی زیادتری که دارد و پیستون را روی میل لنگ می بندیم و به همان مقدار با اچار تورک متر سفت می کنیم (در پراید و پاساد 25ftlb برای یاتاقاناهای متحرک )   و سپس به چپ و راست حرکت می دهیم اگر کاملاً سفت بود یا میل لنگ ددو پهن شده که باید تراش بخورد و یا باید گشتاور پیچ ها را کم کنیم مثلاً 22ftlb کنیم . در موتورهای سواری غالباً این آب بندی توسط تراشکارها انجام می گیرد ولی در موتورهای دیزل حتماً باید این آب بندی صورت می پذیرد .
یاتاقانهای ثابت پراید و پاساد 45ftlb باید گشتاور و پیچ هایشان در نظر گرفته شود . هنگامیکه میل لنگ را می خواهیم ببندیم وقتی می خواهیم یاتاقنهای ثابت را سفت کنیم همزمان باید میل لنگ را هم بچرخانیم و اگر سفت شد چرخش باید و اگر چرخش ان متوقف شد باید گشتاور از 45ftlb کمتر باشد . هنگام جا زدن پیستون باید میل لنگ در نقطه مرگ بالا قرار گیرد و علامت روی پیستون + یا  یا  front   باید روبروی جلوی موتور باشد البته باید دهانه هیچکدام از رینگ ها روبروی گژن پین و روبروی همدیگر نباشد .
ترموستات مثل یک رگولاتور عمل می کند وقتی آب موتور گرم می شود باز شده و آب انتقال می دهد که سرد شود و بالعکس هنگام بستن میل بادامک سر سیلندر (پاساد) یاتاقانهای 3و 5 را لاینر می گذاریم .
و به ترتیب یاتاقانهای 1و 2و 3و 4 و 5 انتهایی را که شل بسته ایم به صورت حلزونی سفت می کنیم و همزمان میل بادامک را با آچار می چرخانیم که روان سفت شو . اگر دهانه پلاتین برجستگی داشته باشد یعنی پرش الکترون کرده باشد یا سوهان کاردی نرم آنرا می سائیم این به علت بر عکس بستن قطب های مثبت و منفی است .
دستگاه کمپرس سنج را جای شمع هر سیلندر بسته و با حرکت میل لنگ کمپرس آن سیلندر را می فهمیم باید حدود 120ftlb در پیکان 1600 باشد .
واتر پمپ اگ رخراب شود خرابی در چرخدنده های ان است که از زیر یک سوراخی دارد که نشتی می دهد عالباً آن را عوض می کنند اگر خراب شود ، موتور داغ داغ          می کند ، خود واتر پمپ و صدا می دهد .
هنگام بستن سر سیلندر به شکل حلزونی 55ftlb (پاساد) با آچار تورک متر سفت  
می شوند .

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی موسسه فنی و حرفه ای

مقدمه
موتورهای از نظر شاتون دو نوعند :
موتورهای دوزمانه
موتورهای دوزمانه گازئیلی
دستور احتراق :
انواع موتورها:
باز کردن سر سیلندر و متعلقات جلوی موتور :
گزارش کار هفته سوم
تابگیری سر سیلندر پراید و پیکان
تایم موتور پاساد :
پولکهای روی پوسته :
ترتیب فیلر گیری سوپاپها :
شکل سیستم جرقه پراید
گزارش کار  هفته دهم
آب بندی پیستون روی میل لنگ :

 

 

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در موسسه فنی و حرفه ای
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.