کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مقاله مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی 30 سال

اختصاصی از کوشا فایل مقاله مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی 30 سال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی 30 سال


مقاله مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی 30 سال

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 71 صفحه می باشد.

مقدمه :

بسیاری از پژوهندگان مطالعه فرد آدمی را برای شناخت شخصیت سودمند دانسته اند آلپرت در ایت باب به تاکید سخن می گوید : او هر یک از آدمیان را از نوع خود منحصر به فرد ، یعنی یکتا و بی همتا می داند و این معنی در واقع سنگ زیر بنایی نظریه او درباره شخصیت است. او ضمنا" از ارزش و اهمیت نقشی که هر کسی در زندگی ایفا می کند و در شخصیت او مؤثر است غافل نیست. اجتماع از هر کسی می خواهد که نقش خود را متناسب با شغل ومقامی که دارد ایفا کند. این اصل مورد قبول آلپرت استولی معتقد است که این منحصر به محیط تحصیل نمی شود بلکه آدمی تا حدی برای چگونگی به جا آوردن این نقش آزادی و اختیار دارد روان شناسان اعتقادشان این است که از آزمایش های مختلف که انجام داده اند بر حیوانات مثل میمون و موش نمی توان برای شناخت شخصیت صفات را مهمترین معیار می دانند و معتقدند که هر فردی را با دسته مخصوصی از صفات باید مورد بررسی قرار داد که در تحقیق تا چه اندازه این این شخصیت و صفات در ویژگی های شخصیت می تواند نقش داشته باشد. روشهای غیر مستقیم، به خصوص روشهای برون افکنی را برای تحقیق درباره شخصیت افراد بهنجار چندان مفید نمی داند. و روشهای مستقیم مانند مصاحبه و پرسشنامه در این مورد مناسب تر         می پندارد که برای خود آگاهی و موجبات منطقی رفتار آدمی اهمیت خاصی قائل است. شخص بهنجار رفتارش مبتنی بر انگیزه های معلوم و معقول است او می داند چه می خواهد چه می گوید یعنی انگیزه های خود را می شناسد. بنابرین تست های برون فکنی برای او با تست های دیگر فرق ندارد و بر خلاف آن است فرد نابهنجار که رفتارش بر پایه انگیزه های ناخودآگاه استوار است و به کار بردن تست های برون فکنی با اوبسیار به جا خواهد آمد.

 

بیان مسئله

شخصیت هنگامی ظهور می کند که آدمی در ارتباط با فرد یا افراد دیگر از خود رفتاری نشان دهد این فرد یا افراد لازم نیست که حضور داشته و یا حتی زنده باشند بلکه ممکن است قهرمانان داستانها و افسانه ها باشند که شاید بعدها به وجود آیند این جنبه حتی در رویاها هم موجود است زیرا رویاها معمولا" ارتباط خواب بیننده را با اشخاص منعکس می کنند. رفتار و ویژگی بین اشخاص تنها چیزی است که ممکن است به عنوان شخصیت مورد ملاحظه واقع شود. بنابراین گفتگو از فدر آدمی به عنوان موضوع مورد مطالعه بی معنی خواهد ماند، شخصیت، ویژگی های آدمیان با روان درمانی او آن چنان آمیخته است که تفکیک این دو تقریبا" به دشواری جدا کردن تار و پود یک پارچه بافتنی است و در شخصیت آدمی سه جزء و رکن اصلی که می تواند شامل ارگانیسم و میدان پدیداری و خود باشد که این عوامل درایجاد یک سری ویژگی های شخصیتی می تواند نقش داشته باشد و مهم جلوه کند که در تحقیق حاضر به بررسی این عوامل در بین زنان و مردان شاغل پرداخته شده است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مقایسه ویژگی های شخصیتی در بین زنان و مردان شاغل حدود سنی 30 سال
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.