کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درباره اداره دامپزشکی استان خراسان شمالی

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره اداره دامپزشکی استان خراسان شمالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره اداره دامپزشکی استان خراسان شمالی


تحقیق درباره اداره دامپزشکی استان خراسان شمالی

فرمت فایل :word (قابل ویرایش) تعداد صفحات:48صفحه

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

تامین غذا و امنیت غذایی برای جمعیت رو به افزایش کره زمین یکی از مهمترین مطرح در جامع ملی وبین المللی است .امروزه علیرغم پیشرفتهای چشمگیری در عرصه های مختلف هنوز گرسنگی و سوء تغذیه جوامع بشر را تهدید می کند بالاخص در کشورهای جهان سوم تامین نسبی غذای مورد نیاز انسانها بویژه پروتئین غذایی علاوه برآنکه از ابعاد بهداشتی و اقتصادی حائز اهمیت است .از ابعاد فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی نیز بطور واضح و اثرات خود را نشان می دهد. در کشورهای در حال توسعه افزایش جمعیت از یک طرف و افزایش میزان مصرف سرانه فرآورده های دامی از طرف دیگر سبب گردیده اند تا بازار عرضه و تقاضای گوشت و شیر سایر محصولات دامی روبه رشد باشد در حال که برای افزایش میزان تولیدات اینگونه محصولات با محدودیت های در نظام تولید مواجه می باشند که یکی از آن ها بیماریهایی مختلف دامی است از طرفی با توجه به محدودیت اساسی آب ،خاک و... در استفاده بهینه از پتانسیل موجود بایستی به امر کنترل بیماریهای دامی توجه ویژه ای مبذول گردد چرا که کلیه برنامه های دیگر پرورشی، تغذیه ای، اصلاح نژادی و ..نیز تحت تاثیر مستقیم بیماریها می توانند باشند.

طبق برآورد کارشناسان سرمایه و ثروت دامی کشورمان بعد از نفت مهمترین سرمایه کشور می باشد با این تفاوت که سرمایه دامی با مراقبت های که از طریق سازمان دامپزشکی کشور بعمل آید نه تنها تمام شدنی نیست بلکه روز به روز بر ارزش آن افزوده می شود. اگر جمعیت دامی کشور و ارزش اقتصادی جامعه دامی و خدمات دامپزشکی در نظر گرفته شود در مقابل یک ریال خدمات دامپزشکی 27ریال برگشت سرمایه برای کشور وجود دارد که رقم قابل توجهی است و نباید از کنار آن بسادگی گذشت.

مضافاً آنکه رقم ارائه شده تنها نتایج اقتصادی مثبت خدمات دامپزشکی را نشان می دهد حال اگر ارزش و اهمیت موضوع را در زمینه ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و کاهش بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در جمعیت انسانی را نیز از نظر کمی و کیفی مدنظر قرار دهیم ارزش اهمیت خدمات دامپزشکی مضاعف و دوچندان خود را نشان خواهد داد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره اداره دامپزشکی استان خراسان شمالی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.