کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق و بررسی در مورد پروژه مخابرات

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق و بررسی در مورد پروژه مخابرات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 72

 

مقدمه :

مخابرات به عنوان ارسال و دریافت خبر از دیر زمان در این کشور کهنسال رایج بوده است. یعنی زمانهای که بشر به وسیله دود و آتش و سپس به وسیله نور و آینه و یا پیک و چاپار و تپه ها ایستگاههای بین راهی اخبار و اطلاعات مهم اجتماعی و کشوری را به اقصی نقاط یک کشور و یا ما بین کشورهای همجوار و ارسال و یا دریافت می کرده اند.

اینک متجاوز از یک قرن از زمانی که مخابرات جدید برقی در ایران شروع به کار نموده می گذرد و این امر با معرفی تلگراف مورس از سال 1236 و سپس ارتباط تلفنی ما بین تهران و شهر ری در سال 1266 آغاز گردید.

پیشرفت و دست آوردهای علمی بشر در زمینه مخابرات . الکتریسیته و الکترونیک آنچنان دگرگونی در صنعت مخابرات ایجاد نموده که امروزه انواع سرویسهای مخابراتی یا کیفیت عالی و با نرخهای ارزان می تواند در دسترسی دور افتاده ترین نقاط کشور قرار گیرد.

در کشور ما ایران نیز تحولات صنعت دمخابرات ادامه داشته بطوریکه استفاده از انواع تکنیک های مخابراتی بی سیم و باسیم نظر بوده و این امر خصوصاً بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای ایجاد امکانات و سرویس های مخابراتی در روستاها و نقاط دور افتاده کشور از اهمیت والائی برخوردار گردیده است.

اکنون با استفاده از مرکز خود کار تلفن و کابلها و شبکه های ارتباتی بین شهری که شامل شبکه های مایکروویو، کاریر،PGM،UHF،VHF،HF ونیز تجهیزات تلفن خودکار بین شهری بین المللی و ارتباطات ماهوارهای می باشد، امکان برقراری ارتباط تلفنی در شهرها و مابین شهرها و نیز در حد بین المللی وجود دارد.

با توجه به وسعت و تنوع خدمات و سرویسهای مخابراتی، تهیه و تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرائی مشتمل بر: تعرفه ها، نحوه ارائه خدمات و روابط بهره گیرندگان سرویس های خدماتی که در این جزوه شرح داده می شود با شرکت مخابرات، ضروری تشخص داده شده و لذا فعالیت های همه جانبه ای در این زمینه بعمل آمد.

فصل اول

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

1-1-تاریخچه مخابرات :

طبق نوشته مورخان ، در زمانهای قدیم اتفاقات مهم(از قبیل حمله دشمن ، فتوحات و پیروزی ها، شکست ، شیوع بیماری ) را از طریق بر افروختن آتش یا ایجاد دود در ارتفاعات و قلل کوهها و یا بوسیله علائم ممکن دیگر خبر می دادند . بعدها با حرکت دادن مشعل وشن و یا با استفاده از مشعلهای روشن کوتاه و بلند و همچنین تکرار صداهائی که بئسیله دهان یا وسایلی از قبیل طبل ، شیپور بوق انجام می گرفت وقایع مهم مانند :آتش فشان ، سیل ، طوفان ، صاعقه . خطرات دیگر را اطلاع می دادند. نظر باینکه زبانهای مورد تکلم در بین اقدام با هم فرق می ح

کرد. در نتیجه از لغات یک هجائی استفاده می گردید. با گذشت ایام فن مبادله پیام به تدریج راه تکامل پیمود، بنحوی که در سال 1254 هجری قمری خط و نفلیه اختراع گردید. در سال 1268 هجری قمری دستگاه مورس برقی بوجود آمد. در سال 1236 هجری شمسی اولین خط تلگراف خودکار بین تهران و زنجان و سپس تهران و تبریز ایجاد گردید. در سال 1266 در مسیر اولین خط راه آهن ایران (ماشین دودی) یک خط تلفنی بین تهران- حضرت عبدالعظیم دائر گردئد . تاریخچه مخابرات و ارائه خدمات مخابراتی در ایران را می توان بشرح ذیل خلاصه نمود.

الف : تلفن شهری و مرکز تلفنی

- در سال 1266 یک خط تلفنی بین تهران و شهر ری یعنی در ابتدا و انتها مسیر راه آهن تهران- حضرت عبدالعظیم ایجاد گردید.

- در سال 1295 شانزده شهر ایران دارای ارتباط تلفنی با تهران بود.

- در سال 1305 اولین مرکز تلفن مغناطیسی در تهران دائر گردید.

- در سال 1311 شرکت سهامی تلفن ایران شروع به فعالیت نمود.

- در سال 1318 اولین مرکز تلفن خودکار ایران (مرکز تلفن اکباتان ) شروع بکار نمود و سپس تا سال 1347


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد پروژه مخابرات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.