کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تغییر و تحول جنگ وخشونت در اصول امنیت ملی

اختصاصی از کوشا فایل تغییر و تحول جنگ وخشونت در اصول امنیت ملی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

تجزیه و تحلیل و اطلاعات درباره وسایل ارتباطی تنظیم خانواده

تغییر و تحول جنگ وخشونت در اصول امنیت ملی

از نظر اخلاقی امنیت ملی تعهدی ارزشمند است ، اما صرفاٌ در حیطه صیانت نفس بکار می رود .ولی در دنیای فزون خواهی که درصدد است رقابت بی رحانی را توجه کند . ( پیروان اصول لیبرالیسم اقتصادی ) و اصل تنازع بقا مورد حمایت قرار می گیرد ( طبق مکتب داروینیسم اجتماعی ) ،بشریت تجربیات بسیار غم انگیزی از تهاجم و پرخاشگری خودخواهانه را پشت سر می گذارند ، که بطور قابل ملاحظه ای در تاریخی از مبارزه واستبداد بازشماری شده است . به نظر ستیزه جویان علاقمند به خشونت بهترین دفاع ، تجاوز وتعرض است . بنابراین دولتهای پیشرفته درصددند به بهانه توجیه غیر قابل جهت اعمال خشونت بر مردم سایر کشورها و حتی شهروندان خود واژه امنیت ملی ودفاع ملی را خدشه دار کنند .

مروری گذرا بر تاریخ اخیر می تواند ما را به درک نحوه شکل گیری مفاهیم امنیت ملی ، دفاع ملی و سایر عقاید وابسته به آن در سیاسیتهای سنتی راهنمایی کند . این امر در قرن ما بدین صورت است که علوم نظامی به سرعت از الگکوهای سنتی به الگوهای نامرسوم متحول شده است . جنگهای نامتعرف خود به شکل های مختلف بوقوع پیسوته است ، سپس به جنبه ایی از جنگ روانشناختی پیش رفته تا آنجا که امروزه تشخیص الگورهای قدیمی از جنگهای نامتعارف بسی دشوار است . الگوی نظامی متمدن می شود ، با تشکر از روانشناسی اجتماعی توسعه یافته توس کرت لوین ، ادوارد تولمن و از همه مهمتر بریگایر جنبرال جان راولینگز پیشگام انگلیسی که مکتب تاویستاک درباره جنگ روانی را گسترش داد . آنچه که ما مشاهده آن هستیم رجعت از اصول پروسی سختگیرانه و بیرحم کارل وان کلاسوتیز و بازگشت به اصول انعطاف پذیرتر ، در عین حال تأثیری یکسان به دانش مشرق زمین شان تی زو می گذارد . وان نوشت : جنگ یک ژست قدرت است جهت تحمیل به حریفان تا طبق خواسته ها عمل کند .برای مقابله با نیروی ارتش قدرت مان خلاقیتهای هنری و علمی ادوات جنگی است . به عبارتی دیگر شا« تی زو می نویسد : جنگیدن و پیروزی در تمام میادین جنگ برتری فوق العاده ای نیست . برتری منوط به شکست مقاومت دشمن بدون جنگ و خونریزی است . بهترین عمل در هنر جنگیدن اینست که سرزمین دشمن را بطور کامل و جامع تصرف کنید . نابودی و ویرانی عمل درستی نیست .رویکردشان تی زو آشکارا با دوره وایوم سوم انطباق بسیاری دارد .مطمئناٌ اصول انتخاب میان سربازان است . پروفسور پاکلین کازان در کتابش به نام جنگ علیه مردم واژه جنگ را به عنوان یک صنعت ادبی یا استعاره بکار می برد ، احتمالاٌ او نم یداند که چقدر واقعاٌ بدرستی بیان کرده : کنترل جمعیت جهانی در حقیقت پارامترهای اصول نظامی را متناسب می کند .

امروزه جنگ جمعیت شناسی به شکلی که قبلاٌ هرگز در تاریخ مبارزه و تسلط انسانی دیده نشده ، در حال وقوع است . ما کمتر به آن اشاره کردیم ، اما طی سه دهه اخیر علوم نظامی سریعاٌ توسط روان شناسی اجتماعی تحت شعاع قرار گرفته و مجدداٌ شکل گرفته ، علم نظری که به محض کاربردش اصول نظری مهندسی اجتماعی را ایجاد خواهد کرد ، چه کسی فکر می کرد که سلاحهای اصلی ، بیش از 25 دوره بعد از سالهای جنگ جهانی دوم از مدل M1-Garand به Group Dynamics پیشرفت می کنند ؟ آیا قرص ها و سرنگها جایگزین تفنگ و توپخانه ها خواهد شد ؟ آیا گروههای جلب رأی نمایندگان و روابط عمومی جا یمانورهای میدانی را خواهد گرفت ؟ واحدهای جاسوسی جنگ جا یخود را به گروه های بررسی محیط زیست و بازارپژوهی خواهد داد ؟ آیا متخصصان رسیدگی و دفاتر روابط عمومی شان جانشین ارتشبدها و کادرشان خواهد شد ؟

تاریخچه جنگها و استعمارگری نشان داده است که سه هدف نهایی برای مبارزه های خشونت بار وجود دارد :

1 ) توسعه اقتصادی - سرمایه

2 ) ضمیمه سازی قلمرو – کشور

3 ) افزایش افراد ( زنان و اسیران ) – نیروی کار

خلاصه کلام : هدف مبارزات ستیزه جویانه گسترش یا دسترسی به منابع است : منابع مالی ، تجاری ، طبیعی و انسانی .اشاره به این نکته با اهمیت است . تا زمانیکه ستیزه جویان اساساٌ دیدی بی غرضانه نسبت به دشمن دارند ( مثلاٌ هدف دسترسی به نشان پیروزی یا دستاوردهای جنگی ) ، مدافعان نیازی به ستیزه جویان به همان شکل ندارند .استراتژی ستیزه جو اینست که احاطه دشمن بر منابع را بواسطه کاهش محاربین ، نفوذشان ، میزان مصرف شان و اگر لازم باشد تعدادشان را به حداقل برساند . در مکتب داروینیسم اجتماعی به نظر ستیزه گر فدایی تفاوتی بین فرد محارب و غیر محارب وجود ندارد - که البته روشن است دومی زنده نمی ماند .

دفتر پژوهش روشهای کاربردی ( oRo )

در سال 1948 دولت آمریکا واحد دانشکده نخبگان را به نام دفتر پژوهش روشهای کاربردی تأسیس کرد تا اثر زمینه نظری و پژوهش علوم اجتماعی را بعهده بگیرد ، که در این صورت محکم ترین بخش سیاستهای کاربردی روان شناسی آمریکا


دانلود با لینک مستقیم


تغییر و تحول جنگ وخشونت در اصول امنیت ملی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.