کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مقاله درباره میکروسکوپ الکترونی

اختصاصی از کوشا فایل مقاله درباره میکروسکوپ الکترونی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره میکروسکوپ الکترونی


مقاله درباره میکروسکوپ الکترونی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:25

مقدمه

بعد از جنگ جهانی میکروسکوپ الکترونی توسطCharles Oatley وهمکارانش تکمیل گردید.میکروسکوپ الکترونی با قدرت تفکیک بالا حتی میتواند در دل دانه ای بسیار کوچک با قطری در حد میکرومتر نفوذ کند و عناصر تشکیل دهنده آن رانشان دهد.

یکی از تجهیزات بزرگ علمی میکروسکوپ الکترونی است که براساس قوانین نوری کار میکند دراین دستگاه شار الکترون پر انرژی از یک منبع الکترون خارج شده وتحت شتاب به طرف هدف میرود در مسیر خود از روزنه های تعبیه شده در یک فلز عبور کرده وبا عبور از لنزهای مغناطیسی بر روی شی مورد نظر تابانده شده ودر نتیجه بازتاب نور تصو یر شی دیده خواهد شد.

اطلاعاتی را که میکروسکوپ الکترونی ارایه میدهد:

۱- توپوگرافی شی : (نقشه برداری )که با اشکار کردن مشخصات سطح و بافت داخلی شی میتوان به خواصی مانند سفتی و میزان ارتجایی بودن ان پی برد.

۲- مورفولوژی (ریخت شناسی): از ان رو که در این رویت شکل و سایز ذرات مشخص است میتوان به سختی و استحکام پی برد.

۳-ترکیب: این میکروسکوپ میتواند عناصر سازنده شی را مشخص نماید بنابراین میتوان به خواصی مانند نقطه ذوب اکتیویته شی نیز دست یافت.
۴-بلور شناسی: میکرو سکوپ الکترونی چگونگی چیده شدن اتمها را در مجاورت یکدیگر را می دهد وبه این تر تیب میتوان انها را از نظر رسانایی و خواص الکتریکی بررسی نمود.

این تصویر در میکروسکوپ الکترونی مشاهده شده است که مربوط به حشره زیبایی به نام مگس می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفی میکروسکوپ الکترونیکی

یکی از تجهیزات بزرگ علمی میکروسکوپ الکترونی است که دستگاه ساده ای از آن برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد و بوسیله آن زیست شناسان توانستند اجزای بیشتری از یک سلول را مشاهده نمایند.
بعد از جنگ جهانی میکروسکوپ الکترونی توسطCharles Oatley وهمکارانش تکمیل گردید.میکروسکوپ الکترونی با قدرت تفکیک بالا حتی میتواند در دل دانه ای بسیار کوچک با قطری در حد میکرومتر نفوذ کند و عناصر تشکیل دهنده آن رانشان دهد. بزرگنمایی آن گاهی از ۲۰۰۰ برابر بیشتر است.

درواقع میکروسکوپ الکترونی براساس قوانین نوری کار میکند ومانند تمام میکروسکوپها از دو عدسی شی و چشمی تشکیل شده ولی دراین دستگاه به جای نور از شار الکترون (پرتوهای الکترونی )پر انرژی استفاده میگردد از آنجاییکه طول موج تابش ا لکترون بسیار کوتاهتر است تصاویر بدست آمده دارای بزرگنمایی بیشتری نسبت به میکروسکوپهای نوری میباشند .
تمام میکروسکوپها ی الکترونی دارای یک محفطه( بخش لوله‌ای شکل)خلاء تحت فشار بسیار کم نانو پاسکال هستند که که بعنوان یک منبع الکترونی عمل میکنند و کار ساخت وتمرکز الکترونها در آن صورت میگیردد.
در قسمت بالای لوله یک قطب منفی الکتریکی فلزی ازجنس تنگستن نصب شده واین فلز با عبور جریان الکتریکی آنقدر داغ میشود که الکترون شارش کند می‌تواند آزادانه از آن عبور کند


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره میکروسکوپ الکترونی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.