کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت نقش خدمات رفاهی در شرکت های کوچک و متوسط در کاهش مهاجرت کارکنان به سایر استانها و کشور های دیگر

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت نقش خدمات رفاهی در شرکت های کوچک و متوسط در کاهش مهاجرت کارکنان به سایر استانها و کشور های دیگر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نقش خدمات رفاهی در شرکت های کوچک و متوسط در کاهش مهاجرت کارکنان به سایر استانها و کشور های دیگر


دانلود پاورپوینت نقش خدمات رفاهی در شرکت های کوچک و متوسط در کاهش مهاجرت کارکنان به سایر استانها و کشور های دیگر
دنیای امروز دنیای سازمان‌هاست و نیروی انسانی با ارزش‌ترین منبع سازمانی محسوب می‌شود.  نیروی انسانی یکی از ورودی‌های سیستم سازمانی می‌باشد.
هرچه سازمان بتواند نیروی شایسته‌تری جذب کرده و بتواند از آن نگهداری و استفاده موثرتری نماید در رسیدن به اهدافش موفق‌تر و نسبت به رقبایش پیشتر است.
رقابت سازمان‌ها در کسب سود بیشتر و سهم بازار و ... خلاصه نمی‌شود، بلکه همه این موارد معلول یک عامل مهمتر یعنی نیروی انسانی شایسته است و این نکته‌ای است که سازمان‌ها بدان پی برده‌اند و در جذب این نیروها رقابت می‌کنند و سعی می‌کنند آنها را نگه داشته و مانع از ترک خدمتشان شوند.
نظام نگهداری منابع انسانی باعث می‌شود در دراز مدت گردش نیروی انسانی کم شده و به بهره‌وری سازمان اضافه گردد.
چه بسا در سازمانی با بهترین شیوه‌های استخدامی شایسته‌ترین افراد برگزیده و به خدمت آن سازمان درآمده باشند (نظام جذب)، سپس با روش‌های مختلف ارزیابی و آموزش (نظام بهسازی) موجبات افزایش بینش، مهارت و دانش این کارکنان فراهم شده باشد لیکن چنانچه در طول خدمت از آنها به نحو خوب و مطلوب نگهداری نشود یا در سازمان‌های دیگر جاذبه‌های بیشتر و بهتری فراهم باشد، باعث می‌گردد آن افراد به‌ویژه افراد خبره به راحتی سازمان مزبور را ترک کرده و جذب آن سازمان‌ها شوند 
در نتیجه زحمات، تلاش‌ها و هزینه‌های مربوط به استخدام، تربیت و تجهیز نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری روی افراد به هدر می‌رود
تاریخچه خدمات رفاهی:
در بسیاری از کشور های دارای قدمت و پیشینه تاریخی کهن از جمله ایران باور های دینی و اعتقادات مذهبی نقش و تاثیر عمده و محسوس و حتی تعین کننده ای در فراهم ساختن خدمات متقابل انسانی به ویژه درباره افراد نیازمند جامعه داشته است این خدمات در طی زمان و به تدریج با شکل گرفتن دولتها و حکومت ها در شمار وظایف و مسئولیتهای آنها قرار گرفته اند و در زمان حاضر پاره ای از آنها تحت عنوان خدمات رفاهی یا تامین اجتمایی صورت می پذیرد و افراد کشور به عنوان حقوق خود از آنها یاد می کنند.
تعریف خدمات رفاهی:
به عبارتی ساده به معنای آسانی و آسودگی است و امروزه در کلیه سازمان‌ها، چه دولتی و چه خصوصی اداراتی به منظور ارائه خدمات رفاهی به کارکنان وجود دارد که وظیفه آنها رفاه و آسایش کارکنان می باشد. هدف برنامه‌های رفاهی کارکنان انجام اقداماتی جهت تندرستی و روان درستی کارکنان است
نقش خدمات رفاهی در شرکت ها:
1 ـ ایجاد تعاونیهای مسکن و تهیه مسکن ارزان قیمت
2 ـ ایجاد بیمه و خدمات درمانی
3- ایجاد شرکتهای تعاونی مصرف
4- ایجاد مهدکودک در جوار محیط کار
5- پرداخت کمک های نقدی و غیرنقدی
6- ایجاد سرویس های رفت و آمد
7- ایجاد صندوق های قرض الحسنه و حساب های پس انداز
8- در نظر گرفتن مرخصی های استحقاقی و استعلاجی
9- ایجاد مراکز مشاوره و راهنمایی کارکنان
10- ایجاد رستوران در محیط های کار
11- ایجاد اماکن رفاهی ورزشی برای کلرکنان و خانواده های آنها
12- ایجاد درمانگاه در محیط کار
انواع خدمات رفاهی:
از مهمترین و شایع‌ترین خدماتی که سازمان‌ها در جهت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی ارائه می‌دهند، می‌توان خدمات «خدمات مادی» و «خدمات غیرمادی» نام برد. خدمات مادی به آندسته از خدماتی گفته می‌شود که با ارائه آن کارکنان می‌توانند در هزینه‌های مالی خود صرفه‌جویی نمایند، مانند وسایل ایاب و ذهاب، رستوران، فروشگاه‌های تعاونی و ... . خدمات غیر مادی آندسته از خدماتی هستند که جنبه مالی نداشته و باعث بهبود روحیه افراد می‌گردند مانند اماکن رفاهی، تفریحی، ورزشی، فعالیت‌های فرهنگی و ...
خدمات مادی:
تامین وسایل ایاب و ذهاب کارکنان
بزرگ شدن شهرها و فاصله طولانی بین محل کار و محل سکونت، ایاب و ذهاب را یکی از مشکلات اساسی کارکنان هر موسسه نموده است.
برقراری سرویس‌های رفت و آمد با توجه به وسعت شهرهای بزرگ، ازدحام جمعیت، کمبود امکانات حمل و نقل شهری و مشکلات دیگر شهرنشینی از قبیل ترافیک، کمبود محل پارک، آلودگی هوا و آلودگی صدا، وسیله موثری برای تقلیل فشارهای عصبی کارکنان و درنتیجه ارائه خدمات بهتر به کارکنان در سازمان خواهد بود.
فروشگاههای تعاونی:
شرکت‌های تعاونی به لحاظ اهمیتی که در تامین رفاه و آسایش کارکنان دارند، از سوی کارشناسان امور استخدامی مورد توجه قرار گرفته‌اند.
اهمیت شرکت‌های تعاونی از دو جهت است: اول اینکه چون اغلب هزینه‌های عمده سربار، بخصوص هزینه‌های کارکنان و تاسیسات از طرف موسسه تامین می‌شود و همچنین سودی که برای اجناس در نظر می‌گیرند ناچیز است، قیمت کالاها برای خریداران اغلب ارزانتر از فروشگاه‌های معمولی خواهد بود.
دوم اینکه به علت نزدیک بودن فروشگاه‌ها به محل کار، کارکنان حداقل وقت را صرف مراجعه و خرید اجناس مورد نیاز می‌نمایند.  
اما در حال حاضر در جامعه ما بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی اقدام به ایجاد شرکت‌های تعاونی مصرف نموده‌اند، لکن به علت عدم حمایت و نظارت صحیح بر فعالیت‌های آنان، اغلب تبدیل به سوپرمارکت‌های معمولی گشته و نمی‌توانند ضروریات زندگی کارکنان را تامین نمایند.
 
شامل 41 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نقش خدمات رفاهی در شرکت های کوچک و متوسط در کاهش مهاجرت کارکنان به سایر استانها و کشور های دیگر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.