کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود فایل اقدام پژوهی تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان پایه اول دبیرستان .

اختصاصی از کوشا فایل دانلود فایل اقدام پژوهی تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان پایه اول دبیرستان . دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل اقدام پژوهی تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان پایه اول دبیرستان .


دانلود فایل اقدام پژوهی تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان پایه اول دبیرستان .

اقدام پژوهی چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه اول دبیرستان باقرالعلوم برزول به اجرا در بیاورم؟

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 22

 

 

 

 

مقدمه :

با ورود دانش آموزان از مقطع متوسطه اول به متوسطه دوم  علاوه بر تازگی محیط و جو مدرسه, متفاوت بودن دروس  و حجم سنگین درسها  ،  باعث افت تحصیلی  در این مقطع می شود و  . از طرف دیگر به علت پایین بودن درامد مردم, خانواده ها قادر به استفاده از معلم خصوصی نیستند. بنابراین به نظر می رسد در صورتی که طرح" همیار معلم  مورد توجه قرار گیرد نتایج مثبتی خواهد داشت.و ضعف های درسی دانش آموزان به مرور برطرف خواهد شد.

در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزشی در نهایت به وسیله دبیر تحقق می یابد . روشهای آموزشی ، محتوای دروس، موضوعهای علمی ، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله دبیر به دانش آموز منتقل می شود . و از این رو در هر تحول آموزشی دبیر از جایگاه و نقش کلیدی مهمی بــرخــوردار است . بنـابراین می توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع ، نیازمند وجود دبیرانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنه ی آموزشی را رها کنند و در یک کلام می توان گفت :

دبیران ، طراحان اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و ابزار اصلی آن نیز کنجکاو ی ، اندیشه ، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست . دبیر پژوهشگر دبیری است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با توجه به آن مشکلات آغاز کند و علت یابی آن اشکالات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید . بنده نیز با مشاهده ی وجود مشکل در کلاس درسی خودم (معلم محوری و...) [دینی  ] در پی حل آن برآمدم . چرا که در کلاس تنها به روش سخنرانی دبیر کلاس اداره می شد . [ البته لازم به ذکر است که دانش آموزان طبق عادت تمایل زیادی به این نوع آموزش داشتند . ] دانش اموزان در نیم ساعت اول به سخنان دبیر گوش می کردند و چون فقط شنونده بودند زود خسته می شدند و با توجه به اهمیتی که کتاب دینی   دارد این نحوه تدریس برای معلم و دانش آموز معظل شده بود . بنا بر این تصمیم گرفتم روی بحث همیار معلم کار کرده و در کلاسم از طرح همیار معلم استفاده کنم. این گزارش درباره ی نحوه ی مقابله با این مشکل توسط همیار معلم است . امید است با ادامه ی این روش ها موجبات پویایی روند آموزشی را فراهم نماییم .

بیان مسئله :

دنیا همیشه در حال تغییر و دگرگونی است و فکر و ایده و رفتار بشر نیز به پیروی از آن دچار تحول می شود. و این تحولات تا حدی است که به جرأت می توان گفت : افکار و اندیشه ها بعد از تولید ، قبل از اینکه به ذهن افراد


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل اقدام پژوهی تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان پایه اول دبیرستان .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.