کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مقاله درباره تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

اختصاصی از کوشا فایل مقاله درباره تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر


مقاله درباره تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

ینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:28

تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

این آموزشگاه در سال 1380 با مدیریت جناب آقای مهندس نعمت اله نجیب حسینی تأسیس شد. در این آموزشگاه رشته هایی مانند :

  • رایانه کار درجه 1 و درجه 2
  • ICDL درجه 1 و درجه 2
  • ویژال بیسیک(VB) – اینترنت و شبکه
  • آموزش تمام زبان های برنامه نویسی:پاسکال , کیو بیسیک , دلفی و...
  • آموزش کامپیوتر (مقدماتی و پیشرفته)

وقتی که کار آموز در کلاس شرکت می کند، موظّف است در دفتر حضور و غیاب را امضاء کند تا تعداد جلساتی که در کلاس شرکت کرده است مشخّص شود.کار آموز برنامه نویسی، بر اساس کتابهای استاندارد خودِ فنی و حرفه ای آموزش میدهدو امتحان دانش اموزان هر دو ماه یک بار در فنی و حرفه ای مرکزی پسرانه شهید چمران که در جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و فنی و حرفه ای مرکزی دخترانه سمیه که در خرمدره واقع است، برگزار می گردد.

 

 

یکشنبه          26/3/1387

امروز اولین روز کارآموزی من بود ، کاری که در آموزشگاه باید انجام میدادم خیلی برایم جالب بود . با راهنماییهای مهندس حسینی کار خود را در آنجا آغاز کردم . اولین کاری که باید انجام میدادم آموزش word مقدماتی بود که باید به چند کار آموز آموزش می دادم . در اولین گام محیط کاری word را برای آنها تشریح کردم . سپس بحث تغییر فونت و اندازة نوشته و طرز کار با بعضی قسمتهای نوار ابزار را به آنها آموزش دادم و بعد از آن با کمی کار عملی کار را به پایان رساندم . از آنجایی که آنها بسیار مبتدی بودند بحث را تا همین جا کافی دانسته و کار را به پایان رساندم . بعد از کمی استراحت آقای حسینی دوباره مرا فراخواند تا به یک کارآموز ، نرم افزارAoutocad  را آموزش دهم . چند دقیقه ای از نحوة کار با نوار ابزار وکشیدن شکل های مختلفی از قبیل دایره ، مستطیل ، بیضی و ... با وی صحبت کردم . همچنین چند دستور سادة Aoutocad از قبیل line , circle , rectangle  را برای او تشریح کردم و نحوةکار با آنها ،همچنین پارامترهای ورودی دستورات ذکر شده را گفتم . پس ازچند دقیقه کار عملی کارم تمام شد . بعد از ظهر این روز را هم همانند صبح آموزش دادم .

 

 

دوشنبه          27/3/1387

در این روز مهندس حسینی سیستم هایی را که قرار بود از تهران بیاورد ، آورد . ما نیز کار خود را که همان اسمبل کردن سیستم ها بود ؛ آغاز کردیم. من که اولین بارم بود میخواستم چند سیستم را به طور حرفه ای اسمبل کنم ، برایم این کار خیلی جالب بود . از باز کردن ودرآوردن قطعات از کارتن هایشان شروع کردم و با کمک آقای حسینی مادربوردها را در سر جایشان بستم . پس از آن نیز به ترتیب Cpu و Ram ها را در سر جایشان قرار داده و بعد از آن کارت گرافیکی ومودم را در شکافهای مربوط گذاشته و بعد  کابل های  Powerرا به مادربورد وصل کردیم . Cd Rom, Cd Rw, HDD, FDD قطعاتی بودند که آخر از همه بر روی Case   نصب کردیم.

بعد از ظهر نیز به fdisk کردن سیستم ها و پارتیشن بندی آنها پرداختیم . با نصب ویندوز بر روی رایانه ها راه انداز های مورد نیاز را نیز نصب کرده و سپس به نصب برنامه های کاربردی و مورد نیاز پرداختیم . ساعت 8 نیز از آموزشگاه خارج شدیم.

 

 

 

سه شنبه          28/3/1387

امروز نیز همانند  سایر روزها ساعت 8 در آموزشگاه حاضر شدم . برنامه صبح من فقط تعلیم ویندوز مقدماتی بود . در ابتدا کسانی را که اصلا با کامپیوتر و محیط ویندوز آشنایی نداشتند، با محیط ویندوز وکار با ماوس آشنا کردم . سپس توضیحی از درایو و ذخیرة فایلها بر روی دیسک به آنها دادم . بعد از آن مفهوم شاخه و نحوة ساخت شاخه و حذف آن وتغییر نام شاخه را به آنها گفتم . نحوة بستن  پنجره  ، Minimize, Maximaize  کردن آن رابه ایشان آموزش دادم . بعد به مدت یک ساعت کار عملی انجام دادیم .

بعد از ظهر آموزش Photoshop در دستور کار ما قرار داده شده بود . فتوشاپ نرم افزار قدرتمند برای کار بر روی عکس است . در ابتدا نحوة Open  کردن و Save کردن یک عکس از فتوشاپ را گفته و بعد ازآن کار با بعضی از ابزار را به آنها گفتم.ابزاری از قبیل : rectangular marque برای برش قسمتی از عکس ، magnetic lasso برای برش عکس به صورت دلخواه ، move  برای انتقال یک layer ، magic wand برای برش جادویی ،  sliceو crop .

 

 

 

چهار شنبه          29/3/1387

امروز کار ما با هر روز متفاوت بود . ما امروز فقط وظیفة تکمیل کردن پرونده های کسانی را که در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت کرده بودند را داشتیم . ابتدا مدارک همه را کنترل کردیم تا کم و کسری نداشته باشد . بعد از آن مشخصات افراد را در فرم هایی که سازمان فنی و حرفه ای به آموزشگاه داده بود ، نوشتیم و عکس های افراد را چسباندیم . از آنجایی که تعداد زیادی در این آزمون ها شرکت کرده بودند و حجم کار زیاد بود ما تا بعد از ظهر این کار را ادامه می دادیم.

پنج شنبه           30/3/1387

امروز قرار است بر روی تمام کامپیوترها ویندوز جدید نصب کنیم . چون ویندوز سیستم ها بسیار قدیمی شده بود و دیگر جواب نمی داد. پس از نصب ویندوز شروع به نصب راه انداز ها و برنامه های لازم مانند Microsoft office ، Aoutocad ، Photoshop و ... کردم . صبح این روز به همین منوال گذشت چون کار آموزی درآموزشگاه وجود نداشت .بعد از ظهررا نیز با آموزش اینترنت به چند نفر آغاز کردم . ابتدا از مفهوم کلی اینترنت ودراصل چگونه وصل شدن به اینترنت صحبتی شد . بعد کمی از برنامه های کاربردی اینترنت مانند Internet Explorer را به آنها گفتم . حال نوبت آن شد که مفهوم سایت و آدرس هر سایت URL را به آنها بگویم وچگونگی وارد شدن به یک سایت را به آنها آموزش دهم . بعد به صورت عملی وارد سایتهای مختلفی شدند و اشکالات خود را از من سوال کردند . سپس آنها را با دو موتور جستجوگر قدرتمند به نام yahoo و google آشنا کرده و نحوة جستجو کردن یک مقاله یا یک عکس را به آنها گفتم و کار را به پایان رساندم .

کاربعدی من آموزش ویندوز پیشرفته به یک خانم بود . از آنجایی که وی قبل‍اً  با ویندوز و نحوة کار با آن آشنایی داشت شروع کار را از مباحث پیشرفته آغاز کردم . ازنحوة نصب برنامه های مختلف و حذف آن باوارد شدن به control panelو قسمت Add / Remove Program توضیح دادم و به اتفاق با هم یک برنامه نصب کرده وسپس آن را حذف کرده تا کاملاً موضوع برای وی جا بیافتد . سپس اشکالات وی را از مباحث مختلف ویندوز مانند رایت cd  و تغییرات در گزینة start و نحوة کار با  Printer و چاپ کردن یک فایل و دهها سوال دیگر رفع کرده وکارمان را به پایان رساندم .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.