کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پروژه میزان رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دارو همسران آنها در شهر ایذه

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پروژه میزان رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دارو همسران آنها در شهر ایذه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

پیشینه تحقیق

میزان رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دارو همسران آنها در شهر ایذه

افق دانش؛ مجله دانشکده علومپزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی ایذه (دوشماره 2؛ تابستان سال 1385)

چکیده

زمینه و هدف: ازدواج مهمترین تصمیم در زندگی محسوب میشود و حدود 95% از افراد در برههای از زمان ازدواج میکنند. در طول زندگی مشترک، متغیرهای گوناگونی بر نحوة ارتباط زوجین با یکدیگر تأثیر میگذارد. این متغیرها، رضایت یا عدم رضایت زن و شوهر را از روابط زناشویی به همراه دارند. این پژوهش با هدف تعیین میزان رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانهدار و همسران آنها در شهر ایذه انجام شد.

روش تحقیق: در این پژوهش مقطعی و توصیفی- تحلیلی، نمونهگیری به صورت دو مرحلهای انجام شد؛ در مرحله اول نمونهگیری خوشهای متناسب با حجم و مرحله دوم آن نمونهگیری تصادفی ساده بود و در آن 25 زوج دارای همسر خانهدار و 25 زوج دارای همسر شاغل انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامه حاوی مشخصات فردی و پرسشنامه رضایت از زندگی زناشویی انریچ جمعآوری شدند؛ سپس با استفاده از روشهای آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرارو آزمونهای t، ANOVA و رگرسیون خطی در سطح معنیداری 05/0P گرفتند.

6/3 و یافته ها: میانگین نمره رضایتمندی در زنان شاغل و همسران آنها، 6/0 7/3 به دست آمد و اختلاف میان آنها معنیداردر زنان خانهدار و همسران آنها 7/0 نبود. بین رضایتمندی و سطوح مختلف تحصیل در دو گروه مردان و زنان نیز اختلاف معنیداری مشاهده نشد؛ اما بین سطوح درآمد و میزان رضایتمندی از زندگی زناشویی در مردان اختلاف معنیدار بود (047/0=P). در زنان شاغل بین سن ازدواج با رضایتمندی (023/0=P) و بین سالهایی که از ازدواج گذشته بود، با رضایتمندی (02/0=P)، ارتباط معنیداری مشاهده شد.

نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه، به نظر میرسد بین رضایتمندی از زندگی زناشویی و وجوه مختلف آن در زنان شاغل و زنان خانهدار و همسران آنها با متغیرهای خاص ارتباط وجود دارد.

چکیده:

رشته تحصیلی : مدیرت امور فرهنگی سوال اصلی تحقیق : افراد با توجه به ملاکها و معیارهایی که هنگام انتخاب همسر مد نظر داشته اند چه مقدار از زندگی خانوادگی خود رضایت دارند؟ هدف : شناخت تاثیر معیارهای همسر گزینی بر رضایت از زندگی خانوادگی می باشد. تئوریهای تحقیق : همسرگزینی و رضایت از زندگی:جامعه شناسانه و روانشناسانه و در مجموع 13 تئوری عنوان شده است. برای چارچوب نظری 4 تئوری کنش متقابل نمادین ، همسان همسری ، مجاورت مکانی و تلفیقی از تئوریهای رضایت از زندگی مورد استفاده قرار گرفته اند. جامعه آماری : مزدوجین سالهای 76-70 . روش نمونه گیری : سیستماتیک . روش تحقیق : پیمایشی است و از تکنیک مصاحبه و پرسشنامه برای جمع آوری داده ها و اطلاعات کمک گرفته شده است. 6 فرضیه در این پژوهش عنوان شده که این فرضیات دارای 6 متغیر مستقل و یک متغیر وابسته اند، ضمن اینکه 4 متغیر کنترل که عبارتند از :نحوه آشنایی با همسر ، سن زوجین هنگام ازدواج، تعداد سالهای ازدواج و شغل زوجین ارائه شده اند.متغیرهای مستقل عبارتند از: منشا اجتماعی زوجین ، تشابه اعتقادات دینی زوجین ، پایگاه اجتماعی والدین زوجین و میزان درآمد زوجین که بین این چهار متغیر و متغیر وابسته (رضایت از زندگی خانوادگی ) رابطه معنی داری وجود دارد ولی بین دو متغصر مستقل میزان اختلاف سن زوجین و میزان اختلاف سطح تحصیلات زوجین با متغیر وابسته رابطه معنی داری موجود نبوده است. این پایان نامه همراه با کتابنامه و در 160 ص ارائه گردیده شده است. 2125پ

بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی از زندگی مشترک در زنان فرهنگی و همسران آنها در شهر اصفهان روناک عشقی و فاطمه بهرامی خوندابی. . دومین کنگره سراسری آسیب شناسی خانواده در ایران , 1385.

چکیده:

-بررسی عوامل موثر بر رضایت از زندگی مشترک در زنان فرهنگی و همسران آنها در شهر اصفهان هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بررضایت مندی زناشویی در زنان فرهنگی و همسزان شان در شهر اصفهان میباشد.این پژوهش به بررسی تاثیر عوامل اجتماعی ،ارزشی ،اقتصادی ،جنسی ،جسمانی،خانوادگی ،شغلی ،شناختی ،عاطفی و فرهنگی بر رضایت مندی زنان فرهنگی و همسرانشان در زندگی مشتر ک می پردازد.جامعه آماری پژوهش زنان متاهل و شاغل دراداره آموزش و پرورش شهر اصفهان و همسران آنها بود.نمونه آماری شامل 30 زن شاغل و 30 نفر همسران آنها بودکه به طور تصادفی از جامعه آماری انتخاب شدند.ابزار پژوهش ،پرسشنامه رضایت مندی زناشویی محقق ساخته شامل 110 سوال میباشد که روایی آن توسط چندین تن از استادان صاحب نظر مورد تایید قرار گرفت و همچنین پایایی آن با استفاده از فرمول اعتبار یابی اسپیرمن برون برابر 0.64 براورد شد. نتایج تجزیه و تحلیل آماری توصیفی (میانگین ،انحراف استاندارد)و استنباطی (آزمون t استودنت تک گروه و t دوگروه مستقل ) نشان داد که بیشترین میزان رضایت مندی مردان به ترتیب در مقوله های ارزشی ،جسمانی ،عاطفی ،شناختی ،خانوادگی و شناختی است و کمترین میزان رضایت مندی در مقوله های شغلی ،فرهنگی و اقتصادی می یاشد.همچنین بیشترین میزان رضایت مندی زنان به ترتیب در مقوله های شناختی ،ارزشی ،عاطفی ،و خانوادگی است و کمترین میزان رضایت مندی زنان به ترتیب در مقوله های شغلی ،فرهنگی ،جنسی و اقتصادی است .نتایج پژوهش نشان داد که کمترین رضایت مندی در زنان و مردان مربوط به عوامل شغلی است که در هر دو


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه میزان رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دارو همسران آنها در شهر ایذه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.