کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق در مورد نرم افزار ریاضی

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد نرم افزار ریاضی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

 

نرم‌افزار ریاضی گونه‌ای نرم‌افزار است که برای کاربردهای ریاضی تهیه می‌شود. انواع اصلی آن عبارت‌اند از:

نرم‌افزار جبری کامپیوتری

این گونه نرم‌افزار توانائی عمل بر فرمول‌های نمادی جبری و حل معادلات رایج ریاضی را دارد. از معروف‌ترین این نرم‌افزارها مت‌لب و ماتماتیکا و نرم‌افزار جبری میپل است.

نرم‌افزار آماری

این نرم‌افزارها برای انواع محاسبات آماری به‌کار می‌رود. اس‌پی‌اس‌اس و اس‌آاس معروف‌ترین نرم‌افزارهای آماری است.

نرم‌افزار آنالیز عددی

این نرم‌افزارها معمولاً به صورت کتابخانه روال‌ها عرضه می‌شود و شامل انواع روال‌های آنالیز عددی به زبان‌های فرترن یا سی است که برنامه‌نویسان می‌توانند از آن‌ها در برنامه‌های خود استفاده کنند. کتابخانه علمی گنو یکی از این مجموعه روال‌ها است که به رایگان در دسترس قرار دارد.

Maple

 

Maple یک نرم افزار برای حل مسائل ریاضی است که اولین بار در سال 1981برای انجام مجموعه ای از محاسبات در دانشگاه waterllo طراحی شد. در سال 1988، این نرم افزار توسعه داده شد و به توسط یک کمپانی کانادایی مستقر در دانشگاه به بازار تجاری کامپیوتر عرضه شد.فروش و عرضه این نرم افزار به بازار سود زیادی را نصیب، صاحبان کمپانی کرد.

این نرم افزار ابزاری قدرتمند در انجام محاسبات ریاضی و مهندسی می باشد .

معرفی

maple یک مفسر، برای زبان برنامه نویسی پویا است، به طور معمول،عبارات جبری و عبارات منطق در حافظه کامپیوتر، ذخیره می شوند و پس از آن بوسیله این نرم افزار پردازش شده و حل میگردند. از این نرم افزار در حل مسایل مختلف ریاضی از قبیل هندسه، حساب و ... استفاده می شود.

وقتی میپل بار می شود (اجرا می گردد)فقط هسته که پایه و اساس سیستم میپل و شامل دستورات بنیادی و اولیه می باشد را به حافظه منتقل می کند. هسته از کدهایی به زبان C تشکیل شده که تقریبا 10 درصد کل سیستم میپل را در بر می گیرد. به منظور سرعت و کارایی بیشتر هسته کوچک نگه داشته شده است. نود درصد بقیه به زبان میپل نوشته شده است که در کتابخانه هایMaple قرار دارد.

نمونه ای از یک برنامه Maple

معادله دیفرانسیل خطی زیر را در نظر بگیرید

 

کد زیر این معادله را حل میکند:

(dsolve({diff(y(x),x,x)- 3*y(x)= x,y(0)=1,D(y)(0)=2},y(x)) جدیدترین نگارش این نرم افزار نگارش 6 آن میباشد که قابلیت نمایش اعداد تا 100 رقم اعشار و نیز نگهداری 8000 جمله جبری را داراست.

معرفی نرم افزار MATLAB

MATLAB یک زبان برنامه‌نویسی، و محیطی برای محاسبات عددی است. این نرم‌افزار که محصول شرکت MathWorks است، امکاناتی را از قبیل عملیات ماتریسی، رسم توابع و داده‌ها، پیاده‌سازی الگوریتم‌ها، ایجاد رابط‌های کاربر[1] و تعامل با برنامه‌های نوشته شده به زبان‌های دیگر فراهم می‌سازد. با وجود اینکه MATLAB مخصوص محاسبات عددی است، اما یک جعبه‌ابزار اختیاری که از موتور نمادین نرم‌افزار Maple استفاده می‌کند، ما را قادر می‌سازد تا از MATLAB به عنوان یک سیستم جبری نیز استفاده کنیم.

تاریخچه

MATLAB، کوتاه شده‌ی عبارت "matrix laboratory" (آزمایشگاه ماتریس)، در اواخر دهه‌ی 1970 توسط Cleve Moler، رئیس بخش علوم کامپیوتر دانشگاه نیو مکزیکو، ابداع گردید. او این نرم‌افزار را با هدف در دسترس ساختن LINPACK و EISPACK برای دانشجویانش، بدون اینکه نیاز به یادگیری زبان فرترن داشته باشند، طراحی کرد. نرم‌افزار او به زودی در دانشگاه‌های دیگر نیز منتشر شد و مخاطبان جدی‌ای در جامعه‌ی ریاضیات کاربردی یافت. طی بازدیدی که Moler در سال 1983 از دانشگاه استنفورد کرد، مهندسی به نام Jack Little با MATLAB آشنا شد. او که به پتانسیل تجاری این نرم‌افزار پی برده بود، به Moler و Steve Bangert ملحق شد. آن‌ها MATLAB را با زبان C بازنویسی کردند و در سال 1984 کار ادامه‌ی برنامه‌نویسی آن را به شرکت MathWorks سپردند. این کتابخانه‌های بازنویسی شده، JACKPAC نامیده شد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نرم افزار ریاضی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.