کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درمورد کنترل و کسری بودجه 50 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درمورد کنترل و کسری بودجه 50 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 69

 

کلیات

ارتباط بین خواست‌ها و نیازها با امکانات و مقررات:

هر سازمانی برای تنظیم و کنترل امور اقتصادی در کشورهای جهان، مختلف است. به نحوی که مسائلی در هندوستان، روسیه یا کشورهای اروپایی و امریکای شمالی، به ظاهر متفاوت به نظر می‌رسد، معذالک شکی نیست که بسیاری از مسائل در کشورها با هم ارتباط و همبستگی دارد.

مطالعه در مبانی نیازها و انگیزه‌های انسان سابقه‌ای بس طولانی دارد. بیش از 200 سال قبل، فلاسفه یونان این نظریه را مطرح کردند که انسان به دنبال کسب راحتی و خوشی و پرهیز از سختی و درد و رنج است. تا اوائل قرن هشتم میلادی، تقریباً این نظریه که انسان آگاهانه به دنبال به حداکثر رساندن خوشی‌ها و رفاه و به حداقل رساندن درد و رنج است، مورد قبول دانشمندان مغرب زمین قرار داشت و به نظریه‌های عرفانی و معنوی مشرق‌زمین هم توجهی نشده بود. شناخت نیازهای انسان از دیدگاه مذاهب مختلف که بی‌ارزش معنوی انسان در کنار ارزش‌های مادی و دنیوی توجه قرار دارد، به بوته فراموشی سپرده شوه بود.

نکته بحث‌انگیز، نوع نیازها، طبقه‌بندی و تعیین اولویت آنهاست. یکی از طبقه‌بندی‌های رایج تقسیم آنها، به نیازهای غریزی و اکتسابی است و در همین رابطه نیز رابطه نیز نیازها را به واقعی و مصنوعی تقسم‌بندی نموده‌اند. در مورد نیازهای اکتسابی نظر این است که خواست‌ها متاثر از توقعات و توقعات تابعی از ارزش و ارزش‌ها، زائیده شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی محیط می‌باشد.

به اقتضای شرایط و کیفیت محیطی و در پاسخ به آن، شرایط و کیفیات ترکیبی از نیازهای بشری که از نعمت داشتن نیروی آفریننده خلاقی برخوردار است، بروز می‌کند. انسان در تلاش جاودانی خود برای زیستن و حفظ حیات و ادامه زندگی با استفاده از نیروی اعجاب‌انگیز عقل و اندیشه خود، حلقه تنگ زمان حال را شکسته و چشم به آینده دارد. انسان سعی دارد به سبب توانایی اندیشیدن و قدرت آینده‌نگری خود، خویش را از نعمت زندگی، در طول حیایت محدود، خود هرچه بیشتر از خوان گسترده طبیعت سهمی فزونتر گیرد و هرچه بیشتر از بودن و زنده‌ماندن برخوردار گردیده و از نعمات آن فراوانتر بهره برد.

نیازمندی‌های متنوع و متعدد مردم در کشورهای مختلف نامحدود است. در حالی که مانع اقتصادی آنها (نیروی انسانی، سرمایه، ثروت طبیعی و ...) نامحدود است. چو هیچ کشوری نمی‌تواند هرنوع کالا و خدماتی را به هر تعداد که بخواهد ارائه نماید. بدین جهت مساله انتخاب بین کالاها و خدمات مختلف اهمیت خاصی پیدا می‌کند. زمانی که انسان دریافت که نمی‌تواند نیازهای نامحدود را با مانع محدود خود به صورت حداکثر ارضاء نماید، ناگزیر چاره‌ای اندیشید و آن ارضاء نیازها در حد مطلوب است و این مفهومی ار بودجه است.

واژه‌شناسی بودجه

کلمه بودجه ابتدا در زبان عامیانه فرانسویان عهد میانه (بین قرون چهاردهم تا شانزدهم میلادی) با شکل Bouyette و با تلفظ «بوژت» با معنی کیسه و کمربندهایی که از چرم ساخته شده بودند، بکار می‌رفت و به ویژه به کیسه‌های چرمی و کوچک که در آن پول نهاده و به کمر می‌بستند، اطلاق می‌شده است. این کلمه با کمی تغییرات به شکل «بوچت» و با تلفظ وارد زبان انگلیسی در عهد میانه (بین قرون دوازدهم تا پانزدهم میلادی) شده و به همان معانی در انگلستان رایج بوده است.

در انگلستان طی سال های قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم میلادی واژه فوق به شکل Budyet به تلفظ «باجت» تغییر شکل داده و به کیف چرمی کوچک حاوی پول، چک و یا سفته و مهر وزارت دارایی آن کشور اطلاق می‌شد. بعدها نام کیفی گردید که صورت دریافت‌ها و پرداخت‌های کشور را در آن می‌نهادند. بعد از انقلابات داخلی و بورژوازی در زمان چارلز دوم و تشکیل حکومت‌های پارلمانی واژه «باجت» برای اولین بار به کیف دستی وزیر


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد کنترل و کسری بودجه 50 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.