کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت تجهیزات پزشکی - 21 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت تجهیزات پزشکی - 21 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تجهیزات پزشکی - 21 اسلاید


دانلود پاورپوینت تجهیزات پزشکی - 21 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تجهیزات پزشکی مانند همه علوم و فنون در قرن بیستم تغییرات و پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده است و همچنان روز به روز بر شتاب این تغییرات افزوده می شود . از اولین عینک ها و گوشی های معاینه وابزارهای جراحی که ساخته شده تا به امروز شمار تجهیزات مورد استفاده در تشخیص و درمان بیماری ها، بی شمار و پیچیدگی های آنها حیرت آور گردیده است .

با توجه به کاربرد این تجهیزات که مستقیم و غیر مستقیم با سلامت انسان ها مربوط هستند ، درستی و صحت عملکرد آنها نیز روز به روز از حساسیت بالایی برخوردار شده است . بنابراین تدوین استانداردها و ایجاد روشهایی که ناظر بر چگونگی و شرایط عملکرد این تجهیزات باشد ، از همان آغاز مورد توجه قرار گرفت و تأکید بر رعایت و پایش این استانداردها نیز اهمیت بسیاری یافت .

—

 در یک نگاه کلی تجهیزات پزشکی را می توان به سه گروه تقسیم کرد. این تقسیم بندی همه تجهیزات پزشکی ، آزمایشگاهی و غیره را در بر میگیرد :

 

 

— اندازه گیری و سنجش پارامترها               مثال : فشارسنج
—
—تشخیصی و تصویربرداری                       مثال : MRI
—
— درمانی                                                مثال : دستگاه فیکو
 
—گروه اول طیف وسیعی از دستگاهها را در بر میگیرد که به ظاهر چندان هم ساختاری پیچیده ندارند. ولی به دلیل نوع کاربردشان اتفاقاً از حساسیت بالایی برخوردارند . دستگاههای فشارسنج ، ترمومتر، ترازو ، اکسیمتر و ... در این گروه قرار دارند. بنابراین کافی است که در همین گامهای اول، مقادیر اندازه گیری صحیح و مطمئن نباشند ! طبیعی است که کل فرآیندهای بعدی را تحت تأثیر قرار می دهند .
—
—پس از آنکه شرح حال بیمار دریافت و پارامترهای لازم به وسیله تجهیزات گروه اول سنجیده شد، برای تشخیص نوع بیماری معمولاً از تجهیزات گروه دوم استفاده می گردد . دستگاههایی مانند نوار قلب ، سونوگرافی ، رادیولوژی ، نوار مغز و ... در این گروه قرار دارند .
—
—برخی نیازمند به خدمت گرفتن تجهیزات ویژه ، این تجهیزات در گروه بندی سوم قرار می گیرند. کلیه تجهیزات بخش رادیوتراپی ، فیزوتراپی ، ICU ، اتاق عمل و ... در این دسته هستند .
—
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تجهیزات پزشکی - 21 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.