کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پاورپوینت درباره نقش رهبری ولایت فقیه در مدیریت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران

اختصاصی از کوشا فایل پاورپوینت درباره نقش رهبری ولایت فقیه در مدیریت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره نقش رهبری ولایت فقیه در مدیریت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران


پاورپوینت درباره نقش رهبری ولایت فقیه  در مدیریت راهبردی  نظام جمهوری اسلامی ایران

فرمت فایل :powerpoint (قابل ویرایش) تعداد صفحات :  18  صفحه


مروری اجمالی برمفهوم و جایگاه ولایت فقیه

ولایت از ریشه ولی به معنای قرب و نزدیکی است و درکاربردهای مختلف (گاهی به کسر واو و گاهی به فتح آن) در معانی حبّ و دوستی، نصرت ویاری، متابعت و پیروی و بیش از همه سرپرستی و مدیریت کلان جامعه به کار رفته است که در همه آنها معنای قرب و نزدیکی لحاظ شده است لکن ولایتی که همتای تفکیک‌ناپذیر قرآن و تضمین کننده هدایت الهی است و در آیات و روایات بارها مطرح شده ، ولایت به معنای سرپرستی و زعامت و مدیریت جامعه دینی است نه معانی دیگر.

 ولایتی که به اقتضای توحید ربوبی ذاتاً مختص خداست و بالعرض برای انسان‌های برگزیده و جانشینان مستقیم و غیر مستقیم او تجلی می‌یابد.

إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ.      مائده/55

مقام معظم رهبری در تبیین شأن ربوبی ولایت می‌فرماید:

عبودیّت یکسان همه موجودات در برابر خدا مستلزم آن است که هیچ یک از بندگان خدا خودسر و مستقل حقّ تحکم و فرمانروایی بر بندگان دیگر نداشته باشد (نفی طاغوت) و زمامدار و مدیر و مدبر امور زندگی انسان‌ها فقط کسی باشد که خدا خود به حکومت برگزیده است (یا به شخص مانند امامان علیهم‌السلام و یا به علائم و ملاک‌ها مانند حاکم اسلامی در زمان غیبت امام معصوم علیه السلام).    (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 38)

نصب‌ الهی‌ حاکم

 در فرهنگ‌ شیعی‌ هر حاکمی‌ که‌ حاکمیتش‌ به‌ نحوی‌ به‌ نصب‌ الهی‌ منتهی‌ نشود، حاکم‌ غیرشرعی‌ و طاغوت‌ خواهد بود. قرآن‌ تصریح‌ می‌کند:

«أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُواْ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ یُرِیدُونَ أَن یَتَحَاکَمُواْ إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُواْ أَن یَکْفُرُواْ بِهِ وَیُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُضِلَّهُمْ ضَلاَلاً بَعِیدًا »     نساء/ 60

آیا ندیدى کسانى را که گمان مى‏کنند به آنچه بر تو و بر پیشینیان نازل شده، ایمان آورده‏اند، ولى مى‏خواهند براى داورى نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با اینکه به آنها دستور داده شده که به طاغوت کافر شوند. امّا شیطان مى‏خواهد آنان را گمراه کندو به بیراهه‏هاى دور دستى بیفکند.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره نقش رهبری ولایت فقیه در مدیریت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.