کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پروژه طراحی سیستم کنترل آسانسور. doc

اختصاصی از کوشا فایل پروژه طراحی سیستم کنترل آسانسور. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه طراحی سیستم کنترل آسانسور. doc


پروژه طراحی سیستم کنترل آسانسور. doc

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 80 صفحه

 

چکیده:

در این پایان نامه هدف طراحی سیستمی با استفاده از میکروکنترلرهای AVR، برای کنترل آسانسور می باشد. این سیستم کنترلی برای یک آسانسور سه طبقه فرض و طراحی شده است. برای آزمایش و بررسی طرح ماکت چاهک آسانسوری سه طبقه طراحی و ساخته شد. در این سیستم باید انواع روش های استاندارد شده پاسخ دهی به درخواست های احضارات خارجی و داخلی کابین پیاده سازی شود. مانند کلکتیو دان، کلکتیو آپ، فول کلکتیو، کلکتیو سلکتیو و پوش باتن. همچنین حالت کنترل حرکت دستی آسانسور در حالت تعمیر یا سرویس (رویزیون) نیز پیاده سازی شده است. طراحی با استفاده از میکروکنترلر AVR روشی ساده می باشد که می تواند جایگزین طراحی با FPGA و PLC شود.

 

مقدمه:

ابزارهای معمولی در یک سیستم معمولا با استفاده از یک وسیله‌ی ورودی-خروجی به واحد کنترل متصل می‌گردند و از باس‌های موازی آدرس و داده و احیاناً دیکدرهای آدرس استفاده می‌شود که منجر به سیم‌کشی زیادی بر روی مدار چاپی برای مسیرهای آدرس و داده می‌شود. این مسئله در محصولاتی از جمله TV-set، VCRها و تجهیزات صوتی قابل قبول نیست. به‌علاوه این مشکل در چنین ابزارهایی باعث افزایش حساسیت دستگاه به تداخل امواج الکترومغناطیسی و نیز تخلیه‌ی الکترواستاتیکی می‌گردد. تحقیق در زمینه‌ی حل این مشکلات در شرکت فیلیپس منجر به ابداع پروتکل I2C گردید. در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ این شرکت یک باس ساده‌ی دو خطی برای کنترل کارآمد درون آی‌سی ابداع کرد. این باسIC Inter- و یا باس I2C نامیده شد. در سال ۲۰۰۰ آخرین ویرایش این پروتکل ارائه شد و هم‌اکنون تولیدات این شرکت شامل رنج گسترده‌ای از محصولاتی ست که امکان تبادل اطلاعات را با یکدیگر به‌راحتی بر روی باس پیدا کنند. هاب‌های ارائه شده و تکرارکننده‌های باس و سوئیچ‌های دوجهته و مالتی‌پلکسرها باعث افزایش تعداد وسایلی شده‌اند که باس می‌تواند بپذیرد. باس I2C فضا را حفظ می‌کند و باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌ی نهایی می‌شود. دو خط باس به‌معنی سیم‌های چاپی کمتر و درنتیجه بردهای مدارچاپی خیلی کوچکتر و تست و عیب‌یابی راحت‌تر و سریع‌تر است.

همان‌گونه که در خلاصه ی پروژه آمده است، این پروتکل در طراحی‌های صنعتی به صورت یک استاندارد جهانی درآمده است و در بیش از ۵۰ کمپانی بزرگ صنعت الکترونیک از جمله Intel، Atmel، XICo، Analog Device و... به کار گرفته شده است. امید است با به کارگیری این پروتکل در کشور ما نیز به رشد و توسعه ی هر چه بیشتر صنعت داخلی کمک شود.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل یکم – آسانسور چیست

1-1-تاریخچه صنعت آسانسور در جهان

1-1-1-آسانسورهای امروزی

1-1-1-1-آسانسورهای کششی

1-1-1-2-آسانسورهای هیدرولیک

1-2-انواع آسانسور

1-3-آسانسورهای گروهی

1-3-1-سیستم دوپلکس

1-3-2-تحلیل ترافیک و انتخاب آسانسور

فصل دوم- مشخصات فنی آسانسور

1-2-عملکرد تابلوی میکروپروسسوری

2-1-1-خصوصیات فنی تابلو

2-1-1-1-ویژگیهای عمومی تابلو

2-1-1-2-ورودیهای تابلو

2-1-1-3-خروجیهای تابلو

2-2-انواع سرویس دهی کابین

2-2-1-کلکتیو آپ

2-2-2-کلکتیو دان

2-2-3-فول کلکتیو

2-2-4-کلکتیو سلکتیو

2-2-5-پوش باتن

2-3-سیستم حرکتی آسانسور

2-3-1-الکتروموتورهای آسنکرون

2-3-1-1-ساختمان موتور سه فاز

2-3-2-موتورهای سنکرون آهنربای دائم

2-3-3-سیستم کنترل سرعت vvvf

2-3-3-1-یک درایو کنترل سرعت vvvfچیست

2-3-3-2-بررسی منحنی حرکت

2-3-3-3-آشنایی بیشتر با اصطلاحات رایج در درایوها

2-3-3-4-ویژگی تابلو فرمان مجهز به درایو vvvf

2-4-تعیین موقعیت کابین

2-5-مدار سری استپ

فصل سوم-پیاده سازی سخت افزاری پروژه

3-1-هدف پروژه

3-1-1-ورودیها

3-1-2-خروجیها

3-2-قطعات سخت افزاری

3-3-پیاده سازی پروژه

3-3-1-نحوه اتصال ورودیها به میکرو

3-3-1-1-شاسیهای احضار طبقات خارج وداخل کابین

3-3-1-2-میکرو سوئیچهای سنسور طبقات

3-3-1-3-انتخاب منطق پاسخ دهی

3-3-2-نحوه اتصال خروجیها به میکرو

3-3-2-1-اتصال موتور

3-3-2-2-نمایشگر طبقات

3-3-2-3-نمایشگر LCD

فصل چهارم-برنامه ریزی میکرو

4-1-پوش باتن

4-2-کلکتیو آپ

4-3-کلکتیو دان

4-4-فول کلکتیو

4-5-رویزیون

پیوست یک-ATmega 32

پیوست دو-L298n..

پیوست سه-کدهای برنامه

فهرست منابع و مآخذ

 

فهرست شکلها:

شکل1-1-آسانسور کششی

شکل 1-2-آسانسور هیدرولیک

شکل 1-3-نقشه دوبلکس(دو سری شاسی احضار)

شکل 1-4-نقشه دوبلکس(یک سری شاسی احضار)

شکل 2-1-ضربه گیر

شکل 2-2-ساختمان موتور سه فاز

شکل 2-3-ساختمان موتور سنکرون با توزیع شار شعاعی

شکل 2-4-جهت میدان مغناطیسی در موتور سنکرون با آهنربای دائم نصب شده بر روی روتور داخلی

شکل 2-5-جهت میدان مغناطیسی در موتور سنکرون با آهنربای دائم نصب شده بر روی روتور داخلی

شکل 2-6-موتور سنکرون با توزیع شار محوری

شکل 2-7- منحنی حرکت سیستم دو سرعته و VVVF

شکل 2-8- نمودار سرعت-حرکت آسانسور در سیستم VVVF

شکل 2-9-سنسورهای دورانداز و توقف

شکل 2-10-نحوه قرارگیری سنسور توقف...

شکل 2-11-نحوه قرارگیری سنسور دورانداز

شکل 3-1-مدار شاسیهای احضار خارج و شاسیهای داخل کابین

شکل 3-2-مدار میکروسوئسچهای سنسور طبقات

شکل 3-3-بافر 74LS245

شکل 3-4-آی سی L298n

شکل 3-5-مدار راه انداز موتور

شکل 3-6-مدار نمایشگر طبقات

شکل 3-7-مدار اتصال LCD به میکروکنترلر

شکل 4-1-پروگرمر

شکل 4-2-فلوچارت تعیین جهت حرکت

شکل 4-3-فلوچارت پوش باتن

شکل 4-4-فلوچارت کلکتیو آپ

شکل 4-5-فلوچارت کلکتیو دان

شکل 4-6-فلوچارت رویزیون

 

فهرست جدولها:

جدول1-1-مقایسه آسانسورهای کششی و هیدرولیک

جدول 2-1-مقایسه تابلو رله ای و میکروپروسسوری

جدول 3-1-انتخاب منطق پاسخ دهی به درخواستها

جدول 3-2-حالات ورودی مدار راه انداز موتور

جدول 3-3-پایه های LCD

 

منابع ومأخذ:

[۱[ کاهه، علی، میکروکنترلرهای AVR، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۳۸۶، ص ۵۴-۵۸، ص۱۱۸=۲۵۸

]2[ جوادی، باقر،باس I2C ،پایان نامه ،1381

http://eeprofs.iust.ac.ir/Shahri/Computer%20Buses_84/I2C%20Protocol.doc

[3]: Data communication networks and open system standards

[4]: D.Paret and C.Fenger , The I2C Bus from Theory to PractICe , John Wiley & Sons , Portland , 1999.

[5]: www.semIConductors.philips.com/buses/i2c

[6]: http://www.mcc-us.com/I2CBusTechnicalOverview.pdf

[7]: www.esacademy.com/index.htm

[8]: http://www.nxp.com/acrobat/usermanuals/UM10204_3.pdf

[9]: THE I2C-BUS SPECIFICATION - VERSION 2.1 - JANUARY 2000

[10]: I2C BUS – Quarndon ElectronICs Ltd.

http://quarndon.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=56_37

[11]: Westermo Handbook – Industrial data communICation – Edition 3.0 – westermo teleindustri AB, Sweden


دانلود با لینک مستقیم


پروژه طراحی سیستم کنترل آسانسور. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.