کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق در مورد اعتیاد

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد اعتیاد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 8 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

مقدمه:

در مورد چگونگی ورود تریاک به ایران نظرات گوناگون و متفاوتی وجود دارد گروهی از تاریخ دانان ورود تریاک را به ایران یادگار، یورش اعراب دانسته و گفته اند: افیون یا کوکنار که از دوران قدیم به خشاش معروف بوده و هم اکنون آن را « تریاک» می نامند با جمله اعراب از مصر و عربستان به ایران آمده است و از همان دوران خوردن آن به عنوان عامل تسکین دهنده دردها و مواد نیروبخش جسم و علاج بی خوابی رواج داشته است.

بنابه گفته پاره ای از مورخان اولین بار « سرجان ملکم» سفیر انگلیس دردربار فتحعلی شاه که از هندوستان به ایران آمده بود روش کشیدن تریاک را به ایرانیان آموخت. پس از رونق کشت تریاک در ایران که از ماهان کرمان آغاز شد و دولت در سال 1329 نخستین قانون انحصار کشت خشخاش با نام « انحصار تحدید کشت تریاک» به تصویب رساند.

تعریف اعتیاد و معتاد:

اعتیاد عبارتست از وابستگی به موادی که تکرار مصرف آن با کمیت مشخص و در زمانهای معین از نظر مصرف کننده ضروری بوده است و دارای ویژگیهای زیر است:

الف: ایجاد وابستگی جسمی

ب: ایجاد وابستگی فکری

پ: پیدایش پدیده تحمل در بدن نسبت به مواد مصرفی

ت: به دست آوردن ماده مورد نیاز به هر شکل و از هر طریق

ث: تاثیر مخرب بر مصرف کننده، خانواده و جامعه

معتاد چه کسی است؟

معتاد به انسانی گفته می شود که از راههای گوناگون نظیر خوردن مواد مخدر، تزریق، دود کردن، استنشاق، یا از راه مقعد، یک نوع ماده یا چند ماده را به صورت مداوم مصرف می کند که در صورت قطع آن با مسائل جسمانی، رفتاری مواجه می شود.

علائم جسمی فرد معتاد شامل: درد عضلانی، پرش عضلات بعد از قطع مصرف عطسه، اسهال، استفراغ، اختلال خواب، آب ریزش بینی روز، می باشد.

علائم روانی در فرد معتاد شامل: تمایل بیمار به استفاده از مواد مخدر می باشد که در دوره سم زدایی و تا مدت طولانی بعد از ترک، شاید سالها طول بکشد بیمار وسوسه استفاده از مواد مخدر را دارد و با مشکلات جنسی، اضطراب، افسردگی روانی مواجه می شود.

چه افرادی مستعد اعتیاد به مواد مخدر هستند؟

مطالعات مشخص نموده اکثر افرادی که به مصرف مواد مخدر وابستگی جسمی و روانی پیدا می کنند از نظر ژنتیکی مستعد اعتیاد به مواد مخدر هستند این افراد از لحاظ شخصیتی افراد خود شیفته، پرخاشگر، ضد اجتماعی ، زود رنج، احساساتی هستند این افراد با مصرف مواد مخدر نیازهای روانی شان کاملاً برطرف می شود.

انواع مواد مخدر:

تریاک: که از ریشه یونانی تریاکو گرفته شده است. تریاک دارای اثرات تخریری است و مصرف آن حالت خوشی توأم با سستی می دهد.

مرفین: ماده اصلی تریاک است متوسط مرفین موجود در تریاک %10 است مرفین از راه خون در اعضای بدن منتشر شده به مقدار کم در دستگاه عصبی تثبیت می گردد.

هروئین: اثر این ماده روی مغز و نخاع شدیدتر از مرفین است گرچه عمل ضد درد و نشاط آور آن 4 تا8 برابر مرفین است جذب هروئین از راه مخاط بینی، دهان، معده صورت می گیرد.

گروه NA شامل چه کسانی می شود؟

شامل معتادان گمنامی می شود که برای همیشه اعتیاد را به طور جدی کنار گذاشته اند این افراد اعتقادشان بر این است که از بیماری لاعلاج جسمی، فکری، روحی رنج می برند که چاره آن ماهیتی روحانی دارد این معتادان گمنام گروههای NA هستند شامل انجمنی مرکب از معتادان در حال بهبودی که با استفاده از بعضی اصول روحانی برای پاک ماندن به یکدیگر کمک می کنند. این انجمن معتادان گمنام در سال 1953 تشکیل


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اعتیاد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.