کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مقاله درباره وب کم

اختصاصی از کوشا فایل مقاله درباره وب کم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره وب کم


مقاله درباره وب کم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

ایده اولیه :

وب کم ها نیز مانند هر چیز دیگری در انواع ساده و پیچیده وجود دارند . اگر به ماهیت راه اندازی یک وب کم ساده پی ببرید ، افزایش پیچیدگی در آن تنها افزودن کاربردهای دیگر از طریق نرم افزارها ، کد های مربوطه وبا تجهیزات اتصال تلقی میشود . راه اندازی یک وب کم ساده عبارت است از یک دوربین دیجیتال که عموما از طریق درگاه USB به کامپیوتر شما متصل میشود . بخش وب کم این دوربین دیجیتال همراه با یک نرم افزار است . نرم افزار وب کم در یک وقفه از پیش تعین شده یک فریم را از این دوربین دیجیتال گرفته ( به طور مثال نرم افزار میتواند یک تصویر ثابت را در هر سی ثانیه یک بار از دوربین دریافت کند ) و آن را به جای دیگری جهت رویت شدن منتقل میکند . اگر میخواهید از وب کم خود برای فیلمبرداری استفاده کنید ، به وب کمی با سرعت دریافت تصویر بالا داشته باشد . این سرعت اشاره به تعداد تصاویری دارد که نرم افزار در مدت یک ثانیه دریافت کرده و منتقل میکند .

برای فیلمبرداری ، سرعت 30 فریم در ثانیه ایده ال میباشد ، ولی این سرعت نباید از 15 فریم در ثانیه کمتر باشد . برای دریافت و انتقال تصاویر با سرعت بالا به اینترنت با سرعت نیازمندیم . به محض اینکه نرم افزار یک فریم را دریافت میکند ، انرا از طریق ارتباط شما با اینترنت پخش میکند برای پخش این تصویر ، متد های مختلفی وجود دارد . استفاده از معمولترین متدها به این شکل است که نرم افزار تصویر را به صورت یک فایل JPEG در آورده و با استفاده از پروتوکل انتقال فایل (FTP)آن را روی وب سرور قرار میدهد . شما میتوانید به آسانی یک فایل JPEG را بر روی هر گونه صفحه اینترنتی قرار دهید. اگر وب سرور ندارید، شرکت های زیادی هستند که میتوانند جایی برای آپلود کردن تصاویر به دور از هر گونه مشکلات مربوط به راه اندازی و حفظ وب سرور و یا وب سایت اصلی به شما ارائه دهند.این ساده ترین نوع وب کم است ،حال ببینیم برای استفاده از آن چه باید کرد :

انچه شما نیاز دارید

برای ایجاد یک وب کم ساده به سه چیز نیاز دارید:

دوربینی که به کامپیوتر متصل باشد

نرم افزاری که بتواند به صورت دوره ای فریم ها را از دوربین بگیرد.

روشی که از طریق آن بتوانید تصاویر را روی وب پخش کنید .

 

اگر وب سرور و وب سایت مخصوص خود را دارید، مورد سوم را دارا هستید .تعریف ساده آن این است که وب سرور به عنوان سخت افزاری تلقی میشود که میتواند محتوای اینترنتی را به یک مرور گر برساند ، کامپیوتر های خانگی بعضی افراد به عنوان وب سرور عمل میکند . دراین صورت تنها چیزهایی که نیاز دارید یک دوربین ، نرم افزار و کامپیوتر شخصی شما است اگر میخواهید از ی سرور اینترنتی استفاده کنید که در جای دیگری میزبانی میشود ( به طور مثال اگر برای میزبانی سرور اینترنتی ASP می پردازید ) به موارد زیر نیاز دارید :

- توانایی انتقال فریم ها از کامپیوتر شما به سرور اینترنتی ، عموما از طریق پروتوکل انتقال فایل ( FTP) در بیشتر سرور های اینترنت در این مورد مشکلی وجود ندارد اما گاها سیاست های شرکت میزبان میتواند مشکلاتی را ایجاد نماید .

- وجود یک ارتباط سازگار نسبی بین کامپیوتر شما و اینترنت یک مودم اتصال به ISP  در صورتیکه بیشتر مواقع متصل باشد بسیار مطلوب است . این موضوع به این نکته نیز اشاره دارد که شما باید یک خط تلفن مخصوص کامپیوتر خود داشته باشید . بهترین حالت این است که یک مودم کابلی داشته باشید که همواره متصل باشد .

کاربردهای پیشرفته :

حس کردن حرکت : وب کم شما درست هنگامی که یک حرکت جدید را شناسایی میکند، تصویر جدیدی را میگیرد .

آرشیو کردن تصاویر : شما میتوانید آرشیوی از تمام تصاویر وب کم خود ویا یک سری تصاویر خاص که قبلا تعیین کرده اید ایجاد نمایید .

گفتگوی تصویری : برخی از برنامه های پیام کوتاه ( messenger instant به شکل گفتگوی تصویری از طریق وب کم نیز میشود .

اتصالهای پیشرفته : برای اتصال وب کم خود به لوازم صوتی و تصویری موجود میتوانید از شیوه های مختلف با سیم یا بی سیم استفاده نمایید .

کنترل خودکار : دوربین های خود کار این امکان را به شما میدهند که با توجه به وضعیت قرار گیری وب کم خود بتوانید یک سری وضعیت های متمایل ایجاد کرده و تنظیمات دریافت تصاویر را برنامه ریزی نمایید.

روان کردن صوت و تصویر : برای کاربردهای حرفه ای در وب کم ها جهت،فشرده کردن و کم کردن حجم تصاویر استفاده میشود .

کد گذاری : شما میتوانید کد مربوط به کامپیوتر خود را وارد وب کم کرده تا چگونگی عملکرد وب کم را تعیین نمایید.

شبکه وب کم : مشکل استفاده از دوربینی که از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل شده است طول محدود کابل است . حال اگر اتاقی که شما میخواهید در آن عکس بگیرید در سوی دیگر خانه باشد چه میکنید ؟ در این صور باید دوربینی تهیه کنید که دارای اتصالات خارجی باشد .

میتوانید از موارد زیر انتخاب کنید :

میتوانید دوربین معمولی خود را در هر جای خانه قرازر داده و از یک کابل تصویر از دوربین به کامپیوتر خود استفاده کنید که دارای ورودی RCA  باشد . شما میتوانیداین  قطعات کوچک ورودی دوربین را به صورت تعبیه شده روی خود آنها و یا در ساعت دیواری و دستگاه حفاظتی حریق تهیه کرد .

به جای استفاده از کابل و سیم میتوانید از یک ارتباط رادیویی ، اینترنت و یاwi-fi  استفاده نمایید اگر یک شبکه خانگی دارید ، وصل کردن یک وب کم به کامپیوتر به شبکه دیگری احتیاج نخواهد داشت .

پخش تصویر خانه خود و به معرض نمایش گذاشتن تصاویر تنها دو کار ساده است که میتوانید با یک وب کم انجام دهید . شما از یک وب کم  میتوانید استفاده های دیگری نیز ببرید . میتوانید از طریق نرم افزار مربوط با دیگر دوستان خوذد که دارای وب کم هستند گفتگوی تصویری داشته باشید . میتوانید با شرکای کاری خود در اقصی نقاط دنیا کنفرانس ویدیویی انجام دهید ، میتوانید یک مصاحبه تصویر ترتیب داده و ان را به صورت زنده پخش کنید

بعضی وب کم ها حتی میتوانند با نرم افزار مربوط تصاویر را به PDA متصل به اینترنت شما و یا smartphone برسانند . امکانات وب کم پایان ناپذیر است .

                                   


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره وب کم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.