کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درباره بازی ورزش

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره بازی ورزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 24

 

تعریف بازی : بازی فعالیت است غریزی و نشاط آور که موافق با مراحل رشد و تکامل انسان بوده است و بطور غیرجدی و غیر قابل پیش بینی انجام می گیرد.

خصوصیات بازی : 1) فطری بودن آن 2) غیر انتفاعی بودن 3) آزادی فرد در تغییرآن و انجام آن به دلخواه 4) عدم حضور مقررات تحمیلی 5) باعث فراگرفتن نقشها و وظایف اجتماعی که در آینده عهده دار آن خواهند شد.

انواع بازی : 1) اجتماعی 2) انفرادی 3) رقابتی 4) فکری و ذهنی 5) امدادی

« در صورتی که بازیها بطور صحیح انجام شوند کمک شایانی به رشد و تربیت کودک می کند »

ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است !

تحقیقات نشان می دهد شروع ورزش برای افراد کم تحرکی که می خواهند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در خود کاهش دهند هیچ گاه دیر نیست.

محققان می گویند ورزش برای آنکه تأثیر مفید داشته باشد لازم نیست شدید باشد و حتی پیاده روی نیز موثر است.

آنها تأثیر فعالیت بدنی را بر گروهی از بیماران مبتلا به بیماری شریان اکلیلی قلب و گروه داوطلب سالم همسن و هم جنس بررسی کردند. آنها دریافتند کسانی که سراسر عمر خود ورزش کرده اند در معرض کمترین خطر ابتلا به این بیماری هستند. با این حال خطر بروز این بیماری در کسانی که در اواخر بزرگسالی فعالیت بدنی را آغاز کرده اند نیز کاهش نشان داده است. کسانی که سراسر عمر خود فعال بوده اند 60 درصد کمتر به بیماری شریان اکلیلی قلب مبتلا شدند. افراد کم تحرکی که بعد از 40 سالگی ورزش کردن را شروع کردند 55 درصد کمتر از کسانی که همیشه بی تحرک بوده اند در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

پزشکان معتقدند قلب عضله ای است که به طور مرتب به فعالیت بدنی نیاز دارد.

باز هم در فواید ورزش

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که از درمان سرطان سینه جان سالم به در برده اند و به تمرینات ورزشی استقامتی و بدنسازی می پردازند از سلامت بدنی و کیفیت زندگی بهتری در مقایسه با همتایان کم تحرک خود برخوردارند.

بیماران سرطانی و نجات یافتگان از سرطان می توانند با استفاده از دستگاه های دو ثابت ، پیاده روی در هوای آزاد و یا تمرینات ورزشی قلبی، ریوی قدرت بدنی خود را افزایش داده و تحمل خود را در برابر خستگی تقویت کنند.

محققان در بررسی خود 16 زن را به طور تصادفی در دو گروه تمرینات ورزشی و گروه شاهد قرار دادند. در گروه شاهد زنان الگوی معمولی فعالیت خود را دنبال کردند و در گروه ورزشی زنان در هفته در سه جلسه 90 دقیقه ای ورزشی شرکت کردند. در پایان این مطالعه هشت هفته ای بهبودهایی در کیفیت زندگی زنان گروه ورزش دیده شد.

سلامت دستگاه قلبی، ریوی این زنان نیز بهبود یافت. علاوه بر آن این زنان قدرت و توان عضلانی خود را به دست آوردند.

شکل های مختلف بلوغ در فرایند بلوغ بیولوژیکی (زیستی) : بلوغ بیولوژیکی ،عامل (سازه) تعیین کننده و مهم پاسخ های فیزیولوژیکی به ورزش و تمرین است.

1) بلوغ ریختی : افزایش اندازه بدن که توسط افزایش پیشرونده ای در وزن و قد بدن ظاهر می شود به لحاظ بصری، آشکارترین تظاهر بلوغ بیولوژیکی کودک است. واضح است که این تغییرات تأثیر عمده ای بر اجرای ورزشی دارد و از این رو فیزیولوژیست های ورزشی به آن علاقه زیادی دارند. (فیزیولوژی ورزشی دوران رشد)

سریع ترین نرخ رشد در اوایل نوزادی دیده می شود زیرا وزن نوزاد در 3-4 ماهگی به دو برابر وزن زمان تولد و در 1 سالگی به 3 برابر می رسد بنابراین ،نرخ رشد تا سال های مدرسه کاهش یکنواختی دارد، زیرا افزایش سالانه قد و وزن ثابت است.

در اوایل نوجوانی شتاب قدو وزن در پاسخ به تغییرات هورمونی دوره بلوغ افزایش می یابد، این جهش رشدی وابسته به بلوغ، در دختران زودتر و تقریباٌ در فاصله سنی 10 تا 12 سالگی رخ می دهد. اوج افزایش قد و وزن در پسران تقریباً 2 سال دیرتر از دختران ظاهر می شود. مدت رشد جهشی کوتاه است ،چیزی حدود 1 تا 5/1 سال، اما در این فاصله زمانی، نرخ رشد قد تقریباً 2 برابر می شود. تمام ابعاد عضله و اسکلت عملاٌ در این جهش رشدی سهیم هستند.

میانگین ارزش های قد و وزن بین دو جنس در کودکی یکسان است ، اما پسران نسبت به دختران اندکی سنگین تر و بلندتر. در اواخر دوران کودکی ،دختران به دلیل برخورداری از رشد جهشی زودتر، به طور موقتی نسبت به پسران بلندتر می شوند.

با وجود این پسران در دوره بلوغ به قد بلندتری دست می یابند زیرا : 1) آنها قبل از جهشس رشسدی وابسته به بلوغ، دوره رشد طولانی تری دارند. 2) نرخ رشد آنها در نقطه سرعت پیشینه به هنگام بلوغ بیشتر است (2/9 در مقابل 3/8 سانتی متر)

2) بلوغ جنسی: بلوغ می تواند این چنین تعریف شود : « توالی تغییرات آناتومیک (ساختاری) و فیزیولوژیک در دوران نوجوانی که منتهی به باروری می شود» زمانی که دوره بلوغ به انتها می رسد نوجوان، بلوغ کامل جنسی ،یعنی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بازی ورزش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.