کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود کار آموزی آب وفاضلاب

اختصاصی از کوشا فایل دانلود کار آموزی آب وفاضلاب دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود کار آموزی آب وفاضلاب


دانلود کار آموزی آب وفاضلاب

پیشگفتار :

تحقیق و تفحص درباره موضوعی که منشاء حیات و سر آغاز زندگی موجودات عالم یعنی آب می گیرد از قدیم مورد علاقه دانشمندان و صاحب نظران بوده و راجع به اهمیت و شناسایی آن مقالات متعددی نگاشته اند و از آنجاییکه آب در طبیعت بطور خالص وجود ندارد و همیشه مقداری از مواد خارجی مانند املاح شیمیایی تخم انگلها، میکروبهای مختلف و همچنین خاک و برگ وغیره بترتیبی وارد آب شده و آنرا آلوده می کنند. بلکه ضروریست با دانستن ناخالصی های فوق و کیفیت املاح در آب می توان نحوه مصرف آنرا چه از لحاظ شرب و چه از لحاظ مصارف صنعتی و کشاورزی بررسی و مورد استفاده نوع آب را تصفیه نمود. در طبقه بندی آبهای صنعتی روش خاص و طبقه بندی یکنواختی را نمی توان ارائه نمود و اینکه در هر رشته از صنعت می بایست آبی را مصرف کرد که خواص ممتاز و کیفیت املاح محلول در آب می توان نحوه مصرف آنرا چه از لحاظ شرب و چه از لحاظ مصارف صنعتی و کشاورزی بررسی و مورد استفاده نوع آب را تصفیه نمود.

در طبقه بندی آبهای صنعتی روش خاص و طبقه بندی یکنواختی را نمی توان ارائه نمود و اینکه در هر رشته از صنعت می بایست آبی را مصرف کرد که خواص ممتاز و کیفیت ویژه ای را دارا باشد.

قانون آب و نحوه ملی شدن آن:

ماده 55- آلوده ساختن آب ممنوع است و موسساتی که آب را به مصارف شهری یا صنعتی یا معدنی می رسانند موظفند طرح آب تصفیه و دفع فاضلاب را با تصویب وزارت آب و برق و وزارت بهداری تهیه و اجرا کنند.

تبصره: در مواردیکه جهت عدم کفاف مقدار آب قابل استفاده بکار بردن مکرر آب ضرورت داشته باشد موسسات مورد بحث در ماده فوق موظفند بنا به دستور وزارت آب و برق، آب را تصفیه کرده با هم بکار برند.

ماده 56- منظور از آلوده ساختن آب، آمیختن مواد خارجی به آب است به میزانی که کیفیت فیزیکی یا شیمیایی با بیولوژیکی آن را بطوریکه مضر بحال انسان و چهارپا آبزیان و گیاهان باشد تغییر دهد مواد خارجی بقرار زیر است مواد نفتی – زغالی- اسیدی و هرگونه اضعاف کربنی و نفتی مواد مضر شیمیایی اعم از جامد و مایع از هر پالایشگاه یا منبع گازی و یا دستگاههای رنگ کاری و الکل کشی و کارگاهها و کارخانجات شیمیایی و معدنی و صنعتی و مواد غذایی و فاضلاب شهرها.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.