کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پروپوزال فرایند شکل گیری بزهکاری در زنان بزهکار جامعه و ارائه راهکارهای آموزشی جهت بازگشت آنان به زندگی سالم

اختصاصی از کوشا فایل پروپوزال فرایند شکل گیری بزهکاری در زنان بزهکار جامعه و ارائه راهکارهای آموزشی جهت بازگشت آنان به زندگی سالم دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پروپوزال فرایند شکل گیری بزهکاری در زنان بزهکار جامعه و ارائه راهکارهای آموزشی جهت بازگشت آنان به زندگی سالم


پروپوزال فرایند شکل گیری بزهکاری در زنان بزهکار جامعه و ارائه راهکارهای آموزشی جهت بازگشت آنان به زندگی سالم

 

 

 

 

 

 

 

  1. بیان مسئله

زنان نیمی از جمعیت جامعه ی بشری را تشکیل می دهند و در ادامه ی حیات انسانی به اندازه ی مردان نقش دارند. بررسی مشکلات و معضلات جامعه ی زنان از اهمیتی به مراتب بیشتر از دشواری های زندگی مردانه برخوردار است زیرا مواجه شدن زنان با مشکلات فردی و اجتماعی به ویژه از جنبه ی اخلاقی و اجتماعی کل جامعه را با خطر روبرو می سازد. (فهیمی، 1390)

سابقة تحقیق در زمینة آسیب های اجتماعی در خصوص زنان در ایران چندان طولانی نیست و مراجعه به کتاب شناسی ها و مقاله نامه های موضوعی نشان می دهد که تحقیقات در مسئلة جرم و بزهکاری زنان چندان مورد توجه محققان نبوده است . حال آن که، بسیاری از صاحب نظران بر آن اند که زنان امروز بیش از گذشته فرصت ارتکاب جرم پیدا می کنند، زیرا شمار بیش تری از آنان شاغل اند و از آزادی بیش تری برخوردارند و کم تر از گذشته به خانه وابستگی دارند؛ از طرف دیگر، بسیاری از زنان مسئولیت اصلی خانواده را بر دوش دارند، مسئولیتی که در گذشته به طور سنتی بر عهدة مردان بوده است.

از آن جا که اکثریت درخور توجهی از جرایم گزارش شدة زنان جرایم مالی اند، محققان انگیزة جرایم زنان را عمدتاً اقتصادی ذکر می کنند و در تحقیقات خود به هم بستگی کلی میان نیازهای اقتصادی و جرم اشاره دارند و ارتکاب جرم را راه حلی اقتصادی برای زنان فقیر می شمارند .وسعت گرفتن دامنة دست گیری زنان به جرم کلاه برداری و سرقت را نیز نتیجة بدترشدن اوضاع اقتصادی آنان و تبعیض ها ی جنسی در سطوح پایین اقتصادی عنوان می کنند.

حال آن که با مروری بر تحقیقات انجام شده، می توان دریافت که برای کجروی زنان ،علاوه بر عامل اقتصادی که خود ریشه در ساخت نظام اجتماعی دارد، باید به تأثیر وضعیت خانواده نیز اشاره کرد ؛ شرایطی از قبیل وضع خانوادگی نابسامان در دوران کودکی، روابط و مناسبات خانوادگی پرتنش، ازدواج ها ی زودرس، و زندگی در کنار همسری بزهکار. (زمانی، 1380)

آنچنان که می دانیم بزهکاری نیز همچون سایر رفتارهای اجتماعی از طریق آموزش به فرد منتقل می شود و هیچ فردی در جهان بزهکار به دنیا نمی آید. حال این یادگیری و آموزش می تواند از والدین، دوستان و یا سایر همالان به وجود بیاید.

بنابراین و با توجه به موارد فوق این تحقیق قصد دارد با استفاده از روش مصاحبه عمیق با تعدادی از زنان بزهکار، فرایند یادگیری بزهکاری را در این قشر از جامعه به دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.

 

  1. اهمیت و ضرورت پژوهش[2]

در اهمیت و ضرورت پرداختن به این موضوع، باید اذعان داشت که رابطة بین کودک و مادر معمولاٌ در طی مراحل نخستین زندگی کودک، اهمیتی بسیار دارد. تحقیقات نشان می دهد ، که اگر این رابطه به هر طریقی آسیب ببیند، ممکن است نتایج وخیمی به بار آورد. وقتی زن، یعنی ریشه واساس و بنیان خانواده به بزهکاری متمایل شود از سایر اعضای خانواده به ویژه فرزندان نمی توان انتظار داشت که در راه درست و صحیح قدم بگذارند، زیرا از تربیتی صحیح و درست محروم مانده اند، در صورتی که اگر مرد یک خانواده به بزهکاری روی آورد، دور از ذهن نیست که مادری فداکار و متعهد به حفظ و بقای کانون خانواده همت گمارد و فرزندان را از قدم گذاشتن در راه های ناثواب بازدارد، زیرا تربیت فرزندان اساساً از دامان مادران شکل می گیرد.

بنابراین، پرداختن به علل روی آوردن زنان به بزهکاری و شناخت این عوامل، از جمله موضوعاتی است که نیاز همة جوامع در هر عصری به شمار می رود. زن به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه علاوه بر بسیاری از شاخصه های مهمی که از قبل محوریت او در خانواده به وجود می آید، اگر مورد آسیب ها قرار بگیرد کل جامعه را از ابعاد بسیار آسیب دیده خواهد کرد و تحقیقات این چنین همت خود را برای جلوگیری و یا در صورت ابتلا شناخت و کنترل این آسیب های زنان گذاشته است. در کنار این موضوع و از آنجا که پلیس زن، وظیفة برخورد با زنان مجرم و پیشگیری از جرایم زنان دارد، می تواند با شناخت این عوامل و آگاهی بیشتر به برخورد با زنان مجرم و پیشگیری از جرم آنان بپردازد. از این رو ضرورت دارد که با دید کارشناسی و علمی به تجزیه و تحلیل این عوامل جرم زا بپردازیم. (شایگان، 1389)


برای دنلود کل پروپوزال از لینک زیر استفاده کنید.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.