کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه با موضوع تحولات سیاسی ولایت کرمانشاهان در دوره صفویه

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه با موضوع تحولات سیاسی ولایت کرمانشاهان در دوره صفویه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه با موضوع تحولات سیاسی ولایت کرمانشاهان در دوره صفویه


دانلود پایان نامه با موضوع تحولات سیاسی ولایت کرمانشاهان در دوره صفویه

دانلود پایان نامه با موضوع تحولات سیاسی ولایت کرمانشاهان در دوره صفویه 

نوع فایل : Word

تعداد صفحات : 127

کارشناسی ارشد تاریخ

فهرست مطالب

 

چکیده         1

مقدمه           2

کلیات          3

  • بیان مسئله و علل انتخاب موضوع پژوهش     3
  • اهمیت پژوهش 4
  • اهداف پژوهش 5
  • روش پژوهش 5
  • پیشینه پژوهش 5
  • محدودیت های پژوهش 6

فصل اول : جغرافیایی تاریخی منطقه کرمانشاهان       7

فصل دوم : بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی پادشاهان صفویه           12

شاه اسماعیل اول          12

شاه طهماسب              27

شاه اسماعیل دوم         37

شاه محمد خدابنده        39

شاه عباس اول                      42

فصل سوم : حکمرانان کرد دوره صفویه       45

فصل چهارم : بررسی نظام اداری دوره صفویه          90

نظام اداری کرمانشاهان در دوره صفویه                90

وضعیت کلهر در دوره صفویه                           95

فصل پنجم : نتیجه گیری               99

منابع         

 

چکیده

دولت صفویه یکی از دولتهای مهم در تاریخ ایران بوده است

به بخشی از تاریخ در غرب ایران و چگونگی  اداره کرمانشاهان در عصر صفویه و رفتار حکومت صفویه با کرد ها مخصوصاً دوایل معتبر کلهر و زنگنه می پردازیم .

ایل کلهر پیش از روی کار آمدن صفویان تا ابتدای حکومت شاه تهماسب اول (984  ه ق ) دارای موقعیت تقریباً مستقل یا خود مختار بوده است. که بعدها با دربار صفوی ارتباط پیدا کرده و 500 نفر افراد به عنوان« یا ساقی » را آماده خدمت در ارتش صفوی کرده است ایل کلهر از سال (998ه ق ) تحت حکومت عثمانی قرار داشت تا اینکه در سال (1012 ه ق ) شاه عباس اول الله وردی خان حاکم فارس را مامور اخراج عثمانی ها از خاک کلهر و تصرف بغداد کرد .همینکه حکومت مرکزی ایران در روزگار شاه اسماعیل صفوی صاحب قدرت و عظمت گردید. اقوام کرد از جمله عشایر زنگنه  که از دیرباز انتظار چنین موقعی را داشتند به همدردی با دولت ایران قد علم کردند و در برابر تجاوزات همسایه غربی همه جا مردانه از حقوق خود و ایران دفاع کردند .

این طایفه در زمان شاه اسماعیل صفوی به مراتب عالی رسید و محسود اقران گردید  . چون از امراء ایشان کسی نماند، فرقه فرقه به خدمت امراء قزلباشیه مبادرت نموده و در عراق و خراسان استخدام گردیدند و بعضی در زمره قورچیان عظام منخرط گشتند .

دولت صفویه مذهب تشیع را که سالها آرزوی شیعیان بود در ایران رسمیت بخشید و ایران را که قبلاً به صورت ملوک الطوایفی اداره می شد به صورت دولتی واحد و یک پارچه درآورد  و این نقطه عطفی در تاریخ ایران بود .

هدف از این تحقیق شناساندن منطقه غرب ایران در دوره صفویه بود

بنابر این کرمانشاهان و کلهر در دوره صفویه اعتبار ویژه ای پیدا کرده بودند که در روزگار صفوی بیشتر در رابطه با سرزمین مسکونی کردها و عشایر کلهربدان اشاره شده است و از یک ساختار منسجم و قوی برخوردار بود

 

مقدمه

میل و علاقه به دانستن این که پیش از این چه اتفاق افتاده از خصلت‌های بشری است. انسانها کنجکاو وتیزبین هستند و در پی یافتن علت و معلولی رویدادهای گذشته، دائم در تلاشند. در این پ‍ژوهش به بخشی از این تاریخ در غرب ایران در دوره صفویه می‌پردازیم ، زیرا عصر صفوی مرحله‌ای مهم از حیات فرهنگی مردم ایران را منعکس می‌سازد درمدتی حدود دویست‌وسی‌سال از عمر این سلسله آثار متعددی پدید آمده است اما کمترپژوهشی جامع و بدور از قضاوت ارزشی در این مورد صورت گرفته است. ثبت وقایع و رویدادها یک سویه و تنها ازجانب کاتبان دولتی به رشته تحریر در آمده است. در نتیجه تاریخ واقعی از رویدادها که میراث ‌داران واقعی آن توده‌های زحمتکش می‌باشند بازگو نشده است در این پژوهش تا آنجا که امکان داشته تاریخ مدون دو طرف را بررسی و با مقایسه آنها صاحبنظران این بخش از تاریخ ایران را در جریان آن رویدادهای آن دوره قرار می دهیم

                                     


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.