کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش مولفه های هوش هیجانی بر استرس والدگری مادران با کودکان معلولیت جسمی –حرکتی

اختصاصی از کوشا فایل پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش مولفه های هوش هیجانی بر استرس والدگری مادران با کودکان معلولیت جسمی –حرکتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش مولفه های هوش هیجانی بر استرس والدگری مادران با کودکان معلولیت جسمی –حرکتی


پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش مولفه های هوش هیجانی بر استرس والدگری مادران با کودکان  معلولیت جسمی –حرکتی

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:164

عنوان : بررسی اثربخشی آموزش مولفه های هوش هیجانی بر استرس والدگری مادران با کودکان  معلولیت جسمی –حرکتی شهرستان زنجان سال تحصیلی 93-92

فهرست مطالب:

عنوان     صفحه
چکیده:    ح‌
فصل 1    1
کلیات(طرح تحقیق )    1
1-1مقدمه :    2
1-2بیان مسأله:    5
1-3 اهداف پژوهش:    10
1-3-1 هدف کلی    10
1-3-2 اهداف ویژه:    10
1-4 فرضیه پژوهش :    10
1-4-1  فرضیه اصلی    10
1-4-2  فرضیه های فرعی :    10
1-5 ضرورت و اهمیت پژوهش :    11
1-6 تعاریف مفاهیم :    13
1-6-1 تعاریف نظری :    13
1-6-1-1هوش هیجانی:    13
1-6-1-2 استرس والد گری    13
1-6-1-3معلولیت جسمی –حرکتی    14
1-6-1-4آموزش هوش هیجانی    14
1-6-2 تعاریف عملیاتی :    14
1-6-2-1هوش هیجانی    14
1-6-2-2استرس والد گری    14
1-6-2-3معلول جسمی –حرکتی    14
1-6-2-4آموزش هوش هیجانی    15
فصل 2    16
مبانی نظری و پیشینه تحقیق    16
2-1 هوش هیجانی :    17
2-1-1تاریخچه و دیدگاه‌های هوش هیجانی:    17
2-1-2 مقایسه هوش هیجانی و هوش شناختی:    19
2-1-3سنجش هوش هیجانی:    21
2-1-4 تعاریف هوش هیجانی:    21
2-1-5 مؤلفه‌های هوش هیجانی:    22
2-1-6 مبانی تئوری  مدل  هوش هیجانی بار آن:    25
2-1-7 هوش هیجانی در روان‌شناسی:    27
2-1-8 هوش هیجانی در اسلام:    28
2-1-9 اهمیت و فایده هوش هیجانی:    32
2-1-10 حیطه‌های کاربرد هوش هیجانی:    33
2-1-10 -1هوش هیجانی و ارتباطات:    33
2-1-10 -2هوش هیجانی و خانواده:    34
2-1-10 -3هوش هیجانی و سلامت:    35
2-1-10 -3-1 مدل هوش هیجانی بار آن در  سلامت جسمی:    37
2-1-10 -3-2 مدل هوش هیجانی بار آن در سلامت روانی :    37
2-1-10 -5 هوش هوش هیجانی و آموزش:    39
2-2 استرس والدگری:    40
2-2-1تعریف مفهوم استرس والدگری:    42
2-2-2نظریه های استرس والدگری:    43
2-2-2-1 نظریه ی استرس والدین –کودک – روابط کودک و والدین :    43
2-2-2-2 نظریه ی تنش های روزمره :    45
2-2-3 کودک و نقش والدگری  علل استرس:    47
2-2-4 ارزیابی  استرس :    49
2-2-5 مکانیسم های سازگاری:    50
2-3 پیشینه تحقیقات :    53
فصل 3    57
روششناسی تحقیق    57
3-1:روش تحقیق    58
3-3 جامعه آماری:    61
3-4  حجم نمونه و روش نمونه گیری :    61
3-5 ملاحظات اخلاقی:    62
3-6 روش اجرای پژوهش:    62
3-7 ابزار جمع آوری اطلاعات:    62
3-7-1-1روش اجرا و نمره گذاری شاخص تنیدگی والدینی(PSI) :    63
3-8 روش  های آماری در پژوهش:    63
فصل 4    65
تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق    65
4-2 بررسی نرمال بودن توزیع داده ها    70
4-3بررسی همگنی واریانس ها در دو گروه کنترل و آزمایش    71
4-4  فرضیه اول    71
4-5 فرضیه دوم    72
4-6 فرضیه سوم    73
4-7 فرضیه چهارم    74
فصل 5    76
نتیجه گیری و پیشنهادات    76
5-1 فرضیه  ها:    77
5-1-1 فرضیه  اول    77
5-1-2 فرضیه دوم    79
5-1-3 فرضیه سوم    79
5-1-4فرضیه  چهارم    80
5-2بحث و نتیجه گیری :    81
5-3محدودیت ها :    84
5-4پیشنهادها:    84
5-4-1پیشنهاد های  نظری:    84
5-4-2پیشنهاد های  بالینی:    84
ضمائم و منابع    86
منابع :    87

فهرست جداول     صفحه
جدول 2-1: مهارت‌های چهارگانه هوش هیجانی برادبری و گریوز    23
جدول 2-2: ابعاد و عناصر هوش هیجانی از نظر دانیل گلمن    23
جدول 2-3 اجزاء مرتبط هوش هیجانی فاطمی:    24
جدول 2-4مقیاس های هوش هیجانی –عاطفی   مدل بار آن    26
جدول 3-1 طرح تحقیق    58
جدول 3-2محتوای جلسات  کارگاه آموزش مولفه های هوش هیجانی :    59
جدول4-1. آزمون کولموگروف-اسمیرنف    69
جدول4-2. آزمون لون    69
جدول4-3. نتایج حاصل از آزمون T-TEST فرضیه اول .    70
جدول4-4. نتایج حاصل از آزمون T-TEST فرضیه دوم.    71
جدول4-5. نتایج حاصل از آزمون T-TEST فرضیه سوم.    72
جدول4-6. نتایج حاصل از آزمون T-TEST فرضیه چهارم.    73

 

چکیده:    
پژوهش حاضر به بررسی اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر استرس والدگری مادران کودکان با معلولیت جسمی –حرکتی در شهرستان زنجان پرداخته است .به همین منظور در کنار سوال پژوهش مبنی بر "تعیین تاثیر آموزش  مولفه های هوش هیجانی بر  کاهش استرس والدگری مادران کودکان با معلولیت جسمی – حرکتی در شهرستان زنجان " سه سوال فرعی دیگر برای تعیین تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر کاهش استرس حوزه کودک ،کاهش استرس حوزه والدینی و کاهش استرس حوزه زندگی مادران کودکان جسمی – حرکتی مطرح و بررسی شده است .روش انجام پژوهش نیمه تجربی و به صورت طرح پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه گواه و آزمایش بود که در آن به مادران کودکان جسمی – حرکتی در دوازده جلسه آموزش هوش هیجانی داده شد .جامعه ی آماری نیز کلیه ی مادران کودکان جسمی – حرکتی شهرستان زنجان در سال تحصیلی 93-92 بوده است. از بین مادران  30 نفر که نمرات استرس بالا و حداقل تحصیلات متوسطه داشتند به صورت انتصاب  تصادفی  ساده  در دو گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند.ابزار اندازه گیری برای سنجش استرس والدگری مادران ،.شاخص تنیدگی والدینی(PSI ) بود که ضریب پایایی آن0/81 بدست آمد .پس از گرد آوری داده ها  به منظور تجزیه و تحلیل آماری   نیز از روش  آزمون T مستقل استفاده شد .
نتایج پژوهش نشان داد :
-پس از بررسی نمرات پیش آزمون استرس والد گری ،تفاوت معناداری بین میانگین های پس آزمون استرس والدگری دو گروه گواه و آزمایش از مادران کودکان جسمی حرکتی مشاهده شد ( 5% P=).
- پس از بررسی نمرات پیش آزمون  استرس حوزه کودک ،والدینی و زندگی ،تفاوت معناداری بین میانگین پس آزمون حوزه کودک ،والدینی و زندگی دو گروه گواه و آزمایش از مادران کودکان جسمی – حرکتی مشاهده شد( 5% P=).
بنابراین با توجه به توانایی هوش هیجانی به عنوان عامل موثر در کاهش استرس والدگری مادران  کودکان جسمی – حرکتی ، می بایست این مداخله  مورد توجه و تاکید مشاوران و درمانگران قرار گیرد.


کلیدواژگان :
استرس والدگری ،آموزش هوش هیجانی ،معلولیت جسمی – حرکتی ،مادران


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.