کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود رساله فرهنگسرا در 157 صفحه وورد doc.

اختصاصی از کوشا فایل دانلود رساله فرهنگسرا در 157 صفحه وورد doc. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود رساله فرهنگسرا در 157 صفحه وورد doc.


دانلود رساله فرهنگسرا در 157 صفحه وورد doc.

دانلود رساله فرهنگسرا در 157 صفحه وورد doc.

 

 

 

 

چکیده :

هدف از طراحی فرهنگسرای دوکمال، توسعه سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی جامعه و استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان و نیز آشنایی این قشر با فرهنگ و هنر ایران زمین می باشد بطوریکه سبب ارتقای سطح باورها در زمینه خودباوری و احساس مسئولیت نسبت به خود و جامعه شود.

این رساله از بخش های زیر تشکیل شده است :

_ در فصل اول به بررسی کلیه مفاهیم درباره فرهنگ ، جوانان ، هنر ، فرهنگسرا ، اهداف مورد نظر ، ضرورت ایجاد فرهنگسرا و سابقه طراحی و ساخت فرهنگسراها در ایران پرداختم.

_ در فصل دوم نمونه های مشابه داخلی و خارجی بررسی می شود که نمونه های زیر انتخاب شد:

۱_ مرکزملی هنر و فرهنگ ژرژپمپیدو۲_مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو۳_موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو۴_ فرهنگسرای‌ خاوران(جوان)۵_ فرهنگسرای‌ نیاوران

_ فصل سوم شامل دو بخش می باشد، که در بخش اول به محل قرارگیری سایت، اقلیم تبریز، دسترسی ها و پتانسیل های موجو در سایت پرداخته شده است. بخش دوم شامل تحلیل سایت است.

_ فصل چهارم شامل  چهار بخش می باشد. که در بخش اول به مبانی نظری طرح و ایده های طراحی که درباره حرکت و پویایی است پرداختم. بخش دوم استانداردهای طراحی فرهنگسرا و  برنامه فیزیکی طرح است که شامل ریز فضاهای مجموعه می‏باشد. بخش سوم ساختار فنی و اجرایی از لحاظ سازه، معماری است

فصل پنجم ارائه نقشه های فرهنگسرایدوکمال می‏باشد

 

مقدمه:

 

فرهنگ یک ملت تمام دارایی آن ملت است. ایران ما همیشه مرز و بوم فرهنگ و هنر بوده است و ما وارث بزرگی فرهنگ و هنر پدرانمان هستیم پس این وظیفه بر عهده ماست از این فرهنگ و هنر حفاظت نماییم و در صدد توسعه آن برآییم. همین اساس بر آن شدم تا با طراحی فرهنگسرای جوان قدمی هر چند ناچیز برای حفظ و ترویج این فرهنگ بزرگ داشته باشم.

این مرکز با ایجاد برنامه های جذاب و مورد توجه جوانان می تواند امکان معاشرت افراد مختلف را فراهم آورد و گردهمایی های متنوع از تشکل های مختلف جوانان با فرهنگ ها و زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی پدید آورد و فضایی را برای کسب تجارب جدید، پژوهش، تولید خلاقیت و پرورش استعدادهای جوانان در فضایی سالم، آموزنده، متنوع ، شاد و آکنده از رمز و راز ایجاد کند.

 فضایی که ایجاد می شود  با فرم های متنوع، تجارب بصری متفاوت ایجاد می کند که از کسلی و یکنواختی جلوگیری می کند و حرکت و پویایی را به همراه می آورد.

 

فصل اول :

 

کلیات

۱-۱- فرهنگ چیست ؟

انسان موجودی است که با تمام موجودات و حیوانات غیر هم نوع خود تفاوت‏های اساسی دارد، از جمله تفاوتهای مهم انسان که در منابع و کتب علوم اجتماعی به آن اشاره شده است. گروه جویی و زیست اجتماعی ، سخن گفتن ، ابزار سازی ، اندیشمندی ، و هدف داری می باشد . انسان از ابتدای حضور خود در زمین نیازهایی داشته تا به کمک آنها ، تا ادامه حیات دهد . برای ادامه حیات کار کرده ، ابزار ساخته و با وسایل و امکانات مختلف اقدام به تولید کرده است ، تولید تلاش آدمی برای فراهم کردن و ساختن ، چیزهایی است که مورد دلخواه انسان است و در طبیعت و یا تولید نیازمند وسایل و ابزار است ، لذا انسان ابزار سازی را پیشه کرده است ، ابزار سازی و ایجاد امنیت ، لزوم همکاری با دیگر انسانها را مورد توجه قرار داد ، از این رو آدمی به جمع توجه می کند . در جهت ایجاد ارتباط با همنوعان سخن گفتن ضروری می شود و سخن گفتن ، علاوه بر ایجاد ارتباط به تقویت و انتقال تجربه افراد می انجامد . به این ترتیب هر گروه اجتماعی ، اقدام به ساختن ابزارها و تولید مشترک می کنند . تا به حیات مورد نظر و دلخواه خود ادامه دهند .........

 

 

دانلود رساله فرهنگسرا , طراحی فرهنگسرا , رساله فرهنگسرا , فرهنگسرا , طرح نهایی فرهنگسرا , 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود رساله فرهنگسرا در 157 صفحه وورد doc.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.