کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درمورد جامعه و نمونه آماری

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درمورد جامعه و نمونه آماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

جامعه آماری و نمونه آماری :

جامعه آماری در این پژوهش عبارت بود بررسی عوامل ضعف دانش آموز در درس دیکته مدارس ابتدایی شهرستان ایذه در سالها 89-88 بوده است . حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای برابر با 400 نفر از جوان انتخاب شد.

ابزار گرد آوری داده ها :

ابزار پژوهش برای جمع آوری اطلاعات و داده ها چک لیست مشکلات بوده است.

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای: آزمون t، تحلیل واریانس یک طرفه، همبستگی پیرسون و آزمون HSD توکی استفاده شده است.

نتیجه گیری و تفسیر یافته ها :

ـ بر پایه یافته های این پژوهش مشکلاتی که دانش آموزان را رنج می دهد و از بابت آنها احساس ناراحتی می کنند به ترتیب شامل حوزه های زیر است: از مشکلات مربوط به آینده تحصیلی و شغلی 33 درصد دانش آموزان ابراز نگرانی کرده اند. به همین ترتیب از مسائل جنسی و ازدواج 2/29 درصد، از مسائل روند برنامه درسی و آموزشی 5/28 درصد، از مسائل دینی و اخلاقی 5/26 درصد، از مشکلات سازگاری با امور مدرسه 23 درصد، از ارتباطات شخصی ـ روان شناختی 5/21 درصد، از مشکلات فعالیتهای اجتماعی ـ تفریحی 9/21 درصد، از مشکلات ارتباطات اجتماعی ـ روان شناختی 2/19 درصد، از مسائل وضعیت مالی و شرایط زیستی 5/14 درصد، از مشکلات رشد و سلامت جسمی 13 درصد، از مسائل خانه و خانواده 5/11 درصد و از مجموع مشکلات فوق 20 درصد از دانش آموزان ابراز نگرانی کرده اند. ـ بین میانگین مشکلات دانش آموزان دختر و پسر در مجموع تفاوت معنی داری وجود دارد و در اکثر حوزه های مشکلات میانگین مربوط به دختران بیشتر بود. ـ میانگین مشکلات دانش آموزان در اکثر حوزه ها متأثر از تحصیلات والدین آنها بوده است. تأثیرات تحصیلات مادر آنان در این زمینه بارزتر بود. ـ بین میانگین مشکلات دانش آموزان و پیشرفت درسی آنان همبستگی منفی معنی داری وجود دارد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد جامعه و نمونه آماری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.