کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درباره جامعه و نمونه آماری 2

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره جامعه و نمونه آماری 2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

روش تحقیق:

در این پژوهش روش تحقیق به صورت توصیفی پیمایشی بوده که جهت جمع آوری اطلاعات از روش داده های از پیش آماده شده استفاده گردید، بدین صورت که با پرسش شوندگان استخراج شد.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از برنامه آماری SPSS استفاده شده است که در این برنامه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات داده شده روش تجزیه و تحلیل واریانس دو راهه و استفاده از آزمونهای تعقیبی با مقایسه چندگانه به کاربرده شده است.

در این پژوهش جامعه آماری 87 نفر بوده که از این تعداد 40 نفر برای نمونه آماری به صورت تصادفی ساده انتخاب شده است.

فن تحقیق

جهت جمع آوری اطلاعات از روش داده هایی از پیش آماده شده استفاده گردید، بدین صورت که با مراجعه به مدارس نمونه معدل دانشجویان استخراج شده برای پیشینة نظری و تجربی و طراحی فرضیات در این پژوهش از مطالعات کتابخانه ای، مجلات رشد و پیوند و فصلنامه تعلیم و تربیت و نشریه علوم تربیتی و پایان نامه های دانشجویان پیام نور رامهرمز و شهید چمران اهواز استفاده شده است.

جامعه آماری ونمونهآماری :

جامعهآماریدراینپژوهشعبارتبودبررسی رابطه عزت نفس و ادراک خویشتن دانش آموزان سال سوم متوسطه شهرستان ایذه در سالها 89-88 بوده است . حجم نمونه بااستفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای برابربا 40نفرازدانشجویان انتخاب شد.

ابزارگردآوری داده ها :

ابزار پروژه شب رای جمع آوری اطلاعات وداده هاچک لیست مشکلات بوده است.

روش تجزیه و تحلیل داده ها:

در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS استفاده شده است:

1- روش های آمار توصیفی شامل : فراوانی، میانگین و انحراف معیار

2- روش آمار استنباطی : تجزیه و تحلیل واریانس دو راهه و استفاده از آزمونهای تعقیبی( پسین) با مقایسه های چندگانه. که فرضیه ها با توجه با تفاوت معنی دار، درجه آزادی، و t بحرانی در جدول رد یا تأئید شده اند.

نمونه آماری

نمونه گیری یعنی انتخاب تعدادی از افراد، حوادث و اشیاء از یک جامعه تعریف شده به عنوان نماینده آن جامعه، ( انتخاب درصدی از یک جامعه به عنوان نماینده آن جامعه)

نمونه گیری تصادفی ساده: در نمونه گیری تصادفی ساده هر یک از اعضای جامعه تعریف شده شانس برابر و مستقلی جهت بودن عضوی از اعضای نمونه را دارد. منظور از مستقل این است که انتخاب یک عضو به هیچ شکلی در انتخاب سایر اعضای جامعه تأثیر نداشته باشد1. در این پژوهشی نمونه آماری 40نفر بوده که شامل 87 نفر دانشجویان ورودی 87 می باشد..

ارائه داده ها:

فرضیه اول:( بین پذیرش اجتمایی و هوش هیجانی دانشجویان زبان ورودی 87 رابطه معنا داری وجود دارد).در این فرضیه رابطه بین هوش هیجانی و پذیرش اجتمایی دانشجویان ورودی بهمن 87 دانشگاه ایذه بین 619/3 است یعنی با توجه به درجه آزادی و 5/0= و t بحرانی در جدول، فرض صفر رد و فرض مقابل تأئید می شود. 619/3 =t مشاهده شده 2=t بحرانی 58= 2- 50+10=df

2> 619/3

فرضیه دوم: (بین پذیرش اجتمایی با پذیرش اجتمایی کل دانشجویان زبان ورودی 87 شهر ایذه رابطه معناداری وجود دارد .). 2> 9/6/3=t م 2=t ب 58=2-50+10= df

2> 619/3

در این فرضیه تفاوت بین بین پذیرش اجتمایی با پذیرش اجتمایی کل دانشجویان زبان ورودی 87 شهر ایذه رابطه معناداری وجود دارد .

رابطه وجود دارد برابر 619/3 است که با توجه به درجه آزادی و 5/0 = و t بحرانی درجه اول، فرض صفر رد و فرض مقابل تأئید می شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره جامعه و نمونه آماری 2
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.