کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت کتابخانه ی مجلس 29 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت کتابخانه ی مجلس 29 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 29 صفحه

بسم اللّه الرحمن الرحیم عنوان : کتابخانه ی مجلس 2 مجموعه‌ها آنچه که اکنون کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی را بصورت یک گنجینه کم نظیر درآورده مجموعه‌ای است از کتاب‌ها، نشریه‌ها، اسناد و اشیایی که به تدریج اهدا و یا خریداری شده است.
3 این گنجینه، متشکل از اجزای ذیل است که در این قسمت به اجمال آنها را معرفی می‌کنیم: ·        کتاب‌های چاپی ·        گنجینه نسخ خطی ·        نشریات ·        مجموعه‌های اهدایی ·        اسناد تاریخی و ملی ·        اسناد و انتشارات سازمان ملل و مجامع بین‌المللی وابسته ·        گزارش‌های دولتی ·        میکروفیلم نسخ خطی و نشریات قدیمی ·        تصاویر دیجیتالی نسخ خطی و نشریات قدیمی ·        اشیاء موزه‌ای شامل تابلوهای نقاشی، هدایای مقامات رسمی دیگر کشورها به روءسای مجلس شورای اسلامی 4 نیروی انسانی هنگامی که نخستین مدیر کتابخانه برگزیده شد، کتابخانه با یک مدیر، یک معاون و یک عضو آغاز به کار کرد و در مدت ریاست ایشان با اینکه تعداد کتاب‌ها فزونی گرفت ولی تشکیلات اداری کتابخانه آهنگی کند داشت و تعداد نیروی انسانی آن در سال 1316 به شش نفر رسید.
در طی سال‌های 1316 ـ 1339 در ادامه روند توسعه و گسترش کتابخانه، تعداد کارمندان به سیزده تن رسید و به تدریج تا سال 1346 به شانزده نفر افزایش یافت.
طی سال‌های 1354 تا 1353 به رغم گسترش کمی و کیفی کتابخانه، تعداد کارکنان به 13 نفر و سپس در سال 1354 به ده نفر تقلیل یافت.
از این پس، کتابخانه با 13 نفر اداره می‌شد.
5 بعدها تعداد کارکنان کتابخانه افزایش یافت؛ مخصوصاً پس از تصویب اساسنامه کتابخانه در مجلس شورای اسلامی، تعداد کارکنان در سال 1377 تا مرز 84 نفر رسید.
توسعه روزافزون کتابخانه و ایجاد بخش‌های جدید و ضرورت تسهیل دسترسی محققان به منابع کتابخانه موجب شده که این تعداد تا کنون به 125 نفر برسد.
البته محققان و مصححان برجسته و نامدار کشور که در گروه‌ها و شوراهای علمی با مرکز پژوهش و آموزش همکاری دارند رابطه استخدامی با کتابخانه ندارند.
6 بودجه تاسیس کتابخانه با آنکه قانونی بود و در ماده 135 نظامنامه داخلی مجلس شورای ملی مصوب 17 دی ماه 1287 "دایره کتابخانه" پیش‌بینی شده بود؛ اما به خاطر عدم تخصیص بودجه برای آن تا سال 1290 هیچ اقدامی برای خرید کتاب و  سایر فعالیت‌هایی که نیاز به منابع مالی داشت صورت نگرفت.
7 در سال 1321 در زمان مدیریت آقای شریفی و در نتیجه کوشش‌های وی، نخستین بار اعتباری برای هزینه کارهای فنی کتابخانه از قبیل تهیه فهرست کتاب‌های خطی و فیش کتاب‌های چاپی و خرید کتاب در بودجه مجلس شورای ملی منظور گردید.
این اعتبار، نخست در حدود پنجاه هزار ریال بود و بعدها به تدریج افزایش یافت و در سال 1340 به دویست هزار ریال رسید.
در بودجه سال 1342 مبلغ یک میلیون ریال برای خرید کتاب و تهیه پاره‌ای از لوازم ضروری برای کتابخانه به تصویب رسید و در سال‌های بعد به کارپردازی اجازه داده شد که هزینه خرید کتاب از محل صرفه‌جویی ها تامین شود (بدون ذکر هیچ محدودیتی در مبلغ) و در نتیجه، این اعتبار گسترده که برای کتابخانه در نظر گرفته شد منجر به پیشرفت و گسترش و تجهیز کتابخانه گردید؛ آنگونه که بعد از آن، تعداد کتاب‌های خطی خریدا

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کتابخانه ی مجلس 29 اسلاید

سیستم ساختاری3

اختصاصی از کوشا فایل سیستم ساختاری3 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

سیستم ساختاری

تعریف عمل سیستم ها

عمل یا وظیفه سیستم های ساختاری کوچک کردن و از شکل طبیعی خارج کردن است برای هر کس که ساختمان سازی را مطالعه کرده است ، این تعریف ضعیف و نامفهومی به نظر میرسد . ما میدانیم که شکست در سیستم های ساختمان سازی منجر به متلاشی شدن آن می شود اگر این نظریه راا بر عکس کنیم عمل سیستم های ساختمانی جلوگیری از خرابی ومتلاشی شدن میباشد . وکاملا دقیق است . اما هنوز کافی نیست . اگر ما مشخص کنیم که هدف سیستم های ساختمانی ممانعت از ایجاد ناحیه و متلاشی شده آن است آن وقت توقعات ما بسیار کم خواهد شد.

یکی ا ز نتایج مشخص نمودن ساختمان سازی در واژه های متلاشی و انحدام ، این است که ما موفقیت را می سنجیم و بنابراین طراحی را از نمای خارجی به داخل برده و واژه استحکام بکار می بریم . اگر موفقیت عاری از شکست باشد مقیاس طرح اصلی انسداد هر نوع عنصر کریستالی و بدست آوردن استحکام نهایی می باشد .ما نمی توانیم یک ساختمان را متلاشی بدانیم مگر اینکه عملا ازشکل طبیعی خارج شده باشد و به نقطه ای برسد که نمای خارجی ترک ترک ، سست ، دیوارها مخرب ، و فونداسیون محکم نباشد .

طراحی ساختمان از استحکام متری نسبت به rigidity , stiffnrry برخوردار است . همچنین آنچه برای استحکام لازم است کمتر به موضوع زیبایی می پردازد تا به عناصر مواد و اجزاء ترکیب دهنده .

تعریف اجزاء تشکیل دهنده :

نام اجزاء ترکیب دهنده ساختمانی در سیستم ساختمان سازی ، واژه های بسیار آشنا در معماری می باشند . ستون ، نورگیر ، تراس . طراحی این اجزاء موضوع اصلی معماری و مهندسی باشند .و مخصوصا طراحی دقیق و مناسب این اجزاء از خصوصیات اصلی طراحی ساختمانی می باشد.

آنچه که مربوطه به آسیب شناسی ساختمان ها می باشد این نیست که طراحی بسیار مناسب و پیشرفت ساختمان به گونه ای باشد که از هر نوع آسیبی در امان باشد بلکه حوادث کمتر به ساختمان صدمه بزند این فصل تجدید تدریجی چیزهایی را که ابتدا عناصر کافی و مناسبی برای تصمیم ها بودند را بررسی میکند پس از آن عناصر طراحی شده ناکافی متاسفانه باید تا حدی که جزو اجزاء آسیب شناسی ساختمان ها باشند زنده بمانند .

آسیب شناسی مواد :

اگر آسیب شناسی ساختمان مطالعه شکست اجزاء تشکیل دهنده بعد از خدمات طولانی می باشد پس آسیب شناسی مواد ، تقریبا مطالعه آسیب به مواد خاص بعد از خدمات طولانی می باشد . اساس آسیب شناسی رادر گروه عناصر باید جستجو کرد سپس در آسیب شناسی ماده . در برخی گروهها مکانیسم های اساسی از لحاظ مکانیکی که به آسیب شناسی مواد مربوط می شود معمولا به تشکیل شکاف ها محول می گردد .منابع فشارهایی که چنین شکاف هایی ایجاد می کند متنوع از اما طبقه بندی صدمات وارده به مواد کیفیت مکانیکی و خصوصیات فشارها را درتشکیل شکاف ها موثر است .

تغییر شکل دیفرنسیالی :

مطالعه اساسی آسیب شناسی ساختمان شناخت مفهوم فشارهای تحریک شده توسط حرکات دیفرنسیالی د عرض بخش های مشابه و فشارهای دیفرنسیالی در طول مرز دو جسم مختلف می باشد .هر دوشرایط مشابه هستند و باهم مکانیسم آسیب به قسمتهای زیر می باشند .جزئیات این دو مکانیسم در بخش های بعدی مشخص می شود اما ما برای هدایت این بحث آن را مرور می کنیم . مکانیسم ا صلی جسمی برای مواد جامد بلورین یا شکنندگی یا طولانی شدن پیوندهای بین مولکولی می باشد .

پیوندقبلی وضعیتی بوجود می آید وبرای شکستن و پیوند بعدی پس متلاشی می شود نیوریی که برای چنین تغییرات و شکنندگی بوجود می آید که منابع فشار بیشتر یا کمتر فیزیکی می باشند نظیر فشار جاذبه یا فشار باد . مخصوصا اگر چنین فشارهایی بر اجسام وارد بیاید به حدی هستند که می توانند ان را بشکنند و یا متلاشی کنند.در گروه بندی مواد ، منابع فشارهای داخلی که فشار وارد می کند و شکست ایجاد میکند از طرف فشارهای بیرونی نیست بلکه تغییرات در ابعاد که نتیجه حرکات دیفرنسیالی می باشد نیز به نوع مواد مرکب و ساده مربوط می شود .

پیوند مولکولی آمادگی بیشتری دارد تصور کنید دو ماده را که می چسبانیم مثل شن و سیمان و در بتون و یا رنگ روی درب چوبی . از لحاظ تئوری این دو ماده خاصیت کلیسانی دارند اماشبیه هم نیستند نتیجه این اختلاف این است که در بین چیزهای دیگر ، وقتی مواد در معرض حرارت و یا رطوبت قرار می گیرند ابعادشان تغییر پیدا می کرد اگر هیچکدام تحت تاثیر یکدیگر قرار نگیرند درجه حرارت منوط به خواص منحصر به آن ماده و حجم محیط تحریک کننده دارد . کاملا واضح است که در یک شرایط غیر چسبندگی ، 2 ماده به علت خواص مختلف آن ماده ابعادشان تغییر میکرد و به تغییرات محیط پیرامون بستگی دارد.

گرچه 2 ماده به هم چسبیده اند طوری که در یک سطح هتراز قرار می گیرند ، 2 ماده باید به یک میزان و درجه تغییرپیدا کنند ضمنا راهی که برای تغییر شکل آنهاوجود دارد این است که بشکنند این در حالی است که میزان فشار در طول سطح از حد نهایی استحکام تجاوز کند تا زمانی که چسبندگی دست نخورده باقی می ماند ، تغییر ابعاد یکی از مواد در بین دو ماده باد با ماده دوم یکسان باشد .

برای مثال یکی از مواد سعی بر بزرگ شدن یا منبسط شدن بیشتر از دیگری باشد پیوند به شدت ماده اولی را میکشد وماده اولی به شدت ماده دوم را تحت فشار قرار میدهد .

روشن نیست برما که برای یک ماده ساده سرانجام هنگام تغییر ابعاد آن چه اتفاقی می افتد یک ماده مشابه آن در نظر بگیرید در واقع از چندین لایه یکسان مواد تشکیل شدهاست این جسم از یک طرف درمعرض محیط قرار میگیرد که باعث تغییر در


دانلود با لینک مستقیم


سیستم ساختاری3

زمین شناسی تاریخی 6ص

اختصاصی از کوشا فایل زمین شناسی تاریخی 6ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

زمین شناسی تاریخی

ریشه لغوی

زمین شناسی تاریخی از دو کلمه Historical به معنی تاریخی و Geology به معنی زمین شناسی گرفته شده است.

دید کلی

زمین شناسی تاریخی ، شاخه مهمی از علم زمین شناسی است که از تاریخ تحولات و تکامل تدریجی زمین و حیات وجود در آن از ابتدای تشکیل تا به امروز بحث می‌نماید. از این رو زمین شناسی تاریخی ارتباط بسیار نزدیکی با چینه شناسی ، فسیل شناسی و ژئوکرونولوژی دارد. سیر تحولات پوسته زمین اعم از قاره‌ای و اقیانوسی ، منشا و موقیت قبلی و اولیه قاره‌ها ، زمان جدایش آنها ، تشکیل اقیانوس ، منشا حیات و سیر تکاملی آنها در زمان‌های مختلف زمین شناسی ، همچنین کوهزایی‌ها و زمان آنها ، از جمله فرآیند‌هایی هستند که در طول تاریخ زمین رخ داده‌اند و در تقسیم بندی عمر زمین به دوره‌های زمین شناسی نقش اساسی دارند.

روش زمین شناسی تاریخی آن است که از طریق مطالعه ساختمان کنونی ، اثرات و شواهد پدیده‌های مختلف به چگونگی وقوع و شکل گرفتن آنها پی برده می‌شود. اطلاعات حاصل از یادگیری تاریخ زمین بسیار با ارزش است. برای مثال امروزه زمین شناسان دریافته‌اند که نفت و گاز اغلب بر روی گنبدهای نمکی تجمع پیدا می‌کنند و یا ذغال سنگ‌ها معمولا در آب و هوای گرم و مرطوب و محیط‌های مردابی بوجود می‌آیند، از طریق مطالعه گذشته زمین می‌توان به چنین محیط‌های رسوبی و یا آب و هوای دیرینه پی برده و در نتیجه راه را برای اکتشاف منابع مذکور هموار نمود.

تاریخچه زمین شناسی تاریخی

انسان از بدو خلقت می‌کوشیده که محیط خود را بشناسد، انسان اولیه از مشاهده پدیده‌هایی مانند : زلزله ، آتشفشان و باد و باران به تفکر پرداخته و برای بقای زندگی تلاش نموده تا محیط خود را بهتر بشناسد. زمین شناسی تاریخی یکی از شاخه‌های متنوع زمین شناسی است که همزمان با پیشرفت این علم بر اهمیت آن افزوده شده است.

ویلیام اسمیت (1839-1769) مهندس معدن طی تجربیات 24 ساله خود علم چینه شناسی و زمین شناسی تاریخی را بنیانگذاری نمود. وی به پدر چینه شناسی معروف شده است.

انتشار کتاب تئوری زمین) توسط جیمز هاتن توجه مردم را به اهمیت مطالعه زمین و تاریخ آن جلب نمود. هاتن نشان داد که فسیلها بقایای حیات گذشته بوده و برای تعیین سن نسبی زمین می‌توان از آنها استفاده نمود.

بعد از کشف مواد رادیواکتیو در اوایل قرن جدید برای تعیین سن زمینی و تنظیم جدول زمانی آن از این مواد استفاده شد. تئوری تکتونیک صفحه‌ای وگنر (1915) به حل مسائل مهم زمین شناسی کمک زیادی نمود.

با اینکه امروزه اطلاعات زیادی از زمین و تحولات آن کسب شده است، ولی مسائل دیگری نیز لاینحل باقی مانده که کشف و حل آنها بر عهده زمین شناسان جوان خواهد بود.

تولد زمین

حدود 10 میلیارد سال قبل ، ستاره که از هیدروژن اولیه زاده شده بود منفجر گردید و بقایای اتم‌های هیدروژن و هلیم و سایر عناصر سنگین آن ستاره در فضا آزاد شد. پنج میلیارد سال بعد خورشید و بیش از یکصد تریلیون اجرام کوچک و بزرگ سماوی متشکل از مواد مختلف گازی ، جامد و یخ در مدارهای مختلف به دور خورشید به گردش درآمده‌اند و تدریجا نه سیاره به طور مستقل (در اثر افزایش قدرت جاذبه و وزن و حجم) در منظومه شمسی شامل عطارد ، زهره ، زمین ، مریخ ، مشتری ، زحل ، سیاره اورانوس ، نپتون و پلوتو و قمرهای آنها به وجود آمدند.

حرارت کره زمین پس از تولد ، به تدریج رو به کاهش نهاد و جو زمین به حد و نقطه بحرانی رسید که دیگر نتوانست بر تراکم خود بیافزاید و ابرها بجای ضخیمتر شدن ، رطوبت خود را به صورت باران بر زمین سرازیر نمودند. بارندگی‌ها تا میلیونها سال ادامه یافت تا سرانجام نواحی ژرف و عمیق زمین را پر کرد که به آسانی در آب حل می‌شود، در آب دریا‌ها حل گردید و موجب تشکیل رسوبات آهکی گردید و بدین ترتیب بطور مداوم دی اکسید کربن از جو زمین به اقیانوس منتقل گردید.

تقویم زمین شناسی

از مدتها قبل زمین شناسان با توجه به ترتیبی که در ته نشینی لایه‌های مختلف پوسته زمین وجود دارد، سعی در تدوین جدولی نمودند تا بتوانند هر لایه را در جای خود ترسیم نمایند.

در اواخر قرن هفدهم زمین شناسانی که در ایتالیا و آلمان کار می‌کردن یک ستون چینه شناسی سه قسمتی درست کردند. بعدا توسط ورنر پوسته زمین به پنج قسمت تقسیم شد. ورنر طرح تقسیمات خود را بر مبنای منشا سنگها قرار داد ولی بعد دریافت که برای ایجاد نظم و ترتیب کامل در ستون چینه شناسی ، به یک ستون استاندارد در مقیاس جهانی نیاز است. اساس طرح ورنر بر پایه نظریه‌های هاتن و پلوتو نیست‌ها بود. نهایتا طراحی توسط اسمیت در انگلستان و کوویر در حوزه پاریس ارائه شد که بر مبنای فسیلها بنا شده بود.

در اوایل قرن هجدهم زمین شناسان با ادغام نظریه‌های استنو ، هاتن ، اسمیت و کوویر دریافتند، ترتیب پیچیده‌ای در سنگهای پوسته زمین وجود دارد که می‌تواند نماینده ستون چینه شناسی باشد. مطالعه بر روی ستون چینه شناسی تا قرن نوزدهم بطول انجامید تا در نتیجه جدولی تدوین شد که امروزه از آن استفاده می‌شود.

واحدهای زمانی زمین شناسی

در اواخر قرن 19 زمین شناسان متوجه اهمیت و لزوم جدا کردن تقسیمات زمان زمین شناسی و سنگها رسوبی نموده در طول زمان شدند. بر همین اساس واحدهای چینه شناسی را به واحدهای زمانی و واحدهای زمانی سنگ شناسی تقسیم نمودند. واحدهای زمانی سنگ شناسی به ترتیب عبارتند از:

بیوزون

ساده‌ترین و اولین واحدی که در تقسیم بندی زمان طبقات رسوبی به کار می‌رود، بیوزون است. بیوزن می‌تواند مجموعه رسوباتی را شامل شود که در آن یک گونه فسیلی جانوری با ارزش چینه شناسی مشخص قرار داشته باشد.


دانلود با لینک مستقیم


زمین شناسی تاریخی 6ص

دانلود پاورپوینت طرح درس جغرافیا پنجم ابتدایی 20 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت طرح درس جغرافیا پنجم ابتدایی 20 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 20 صفحه

بسمه تعالی مشخصات کلی طراح درس روزانه نام درس: جغرافیا موضوع درس: کشاورزی و دامپروری در ایران هدفهای کلی درس: دانش آموز باید در پایان این درس به اهداف ذیل دست یابد. آشنایی با کشاورزی و دامپروری در ایران آشنایی با بخش هایی که کشاورزی در آنها رونق فراوان دارد. با مفهوم دو روش کشت آبی و دیم آشنا شود.
استان های تولید برنج و چای را بشناسد.
محصولات صادراتی ایران را بشناسد.
شناخت شکل های مهم دامپروری در ایران. مفهوم ییلاق و قشلاق را بفهمد.
شناخت دامپروری های صنعتی و نقش آنها در تولید محصولات مورد نیاز شهرهای اطراف خود.
هدفهای رفتاری دانش آموز بتواند مهم ترین محصولات کشاورزی را بگوید و به چه روشهایی کشت می شوند.
دانش آموز بتواند توضیح دهد هر استانی چه نوع محصول کشاورزی دارد. دانش آموز بتواند تفاوت کشت آبی و کشت دیم را بیان کند.
دانش آموز بتواند بگوید گیاه برنج و چای و خرما به چه نوع آب و هوایی نیاز دارند.
دانش آموز بتواند نقش ماشین آلات و ابزار پیشرفته را در تولید محصولات کشاورزی بگوید. دانش آموز بتواند توضیح دهد دامپروری در ایران به چند شکل رواج دارد.
دانش آموز بتواند ییلاق و قشلاق را توضیح دهد.
دانش آموز بتواند توضیح دهد چرا دامپروری های بزرگ صنعتی به وجود آمده اند.
توجه به حیطه های سه گانه یادگیری حیطه شناختی 1- دانش هر استانی چه نوع محصول کشاورزی دارد آنها را شناسایی کند.
دامپروری در ایران به چند شکل رواج دارد آنها را بشناسد. 2-فهمیدن 2-1 مقایسه کند هر استنی چه نوع محصولی در آن کشت می شود.
2-2 کشت آبی و دیم را با هم مقایسه کند.
2-3 درباره ی ایلات و عشایر و کار آنها توضیح دهد.
2-4 درباره ی علت بوجود آمدن دامپروری ها و مرغداری های صنعتی و پیشرفته توضیح بدهد.
3- کاربرد 3-1 استانهای ایران را از نظر تولید محصولات کشاورزی با استان محل زندگی خودشان مقایسه کند.
3-2 ابزار آلات کشاورزی و دامپروری گذشته را با امروز مقایسه کند که این ابزار چه تأثیری بر تولید محصولات دارند.
4- تجزیه و تحلیل 4-1 توضیح دهد هر استان چه نوع محصول کشاورزی دارد. 4-2 کشت دیم و آبی را توضیح دهد و بگوید کدام نواحی برای کشت دیم مناسب نیستند. 4-3 درباره ی تأثیری وسایل پیشرفته در تولید محصولات کشاورزی توضیح دهد.
4-4 دامپروری به چند شکل رواج دارد توضیح ارائه دهد.
5- ترکیب 5-1 محصولات کشاورزی هر استانی را بگوید.
5-2 دلیل اینکه چرا در استان محل زندگی خودشان همه نوع محصول کشت نمی شود بنویسد.
5-3 فرق کشت آبی و دیم را بنویسد. 5-4 دامپروری به چند شکل رواج دارد آنها را بنویسد.
6- ارزشیابی 6-1 محصولات کشاورزی هر استانی را از نظر نوع آب و هوا با یکدیگر مقایسه کند. 6-2 روشهای مهم دامپروری را ارزیابی نماید.
- حیطه عاطفی 1- دریافت 1-1 محصولات کشاورزی هر استان را بشناسد و آنها رامعرفی نماید.
1-2 به سئوالات مربوط به این درس اشاره نماید.
1-3 با دقت و علاقه گوش دهد. 2- واکنش 2-1 از درسی که ارائه شده بتواند برداشت هایی از محصولات کشاورزی و وضعیت دامپروری در ایران بدست آورده و گزارش دهد. 2-2 برای یادگیری بهتر درس به بچه ها کمک

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت طرح درس جغرافیا پنجم ابتدایی 20 اسلاید

ساختارهای دولت و حسابداری در شهرداری های بزرگ 19ص

اختصاصی از کوشا فایل ساختارهای دولت و حسابداری در شهرداری های بزرگ 19ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

ساختارهای دولت و حسابداری در شهرداری های بزرگ

خلاصه

اکثر شهرهای ایالات متحده با روش های ( فرم های ) شهردار ـ شورا و یا شورا ـ مدیر دولت با حرکتی تدریجی به سمت شهرهای شورا ـ مدیر اداره می شوند . مدلسازی نظری نشان می دهد که روش شورا ـ مدیر کارآمدتر است چون مدیر شهر انگیزه های بیشتری برای افزایش عملکرد مالی و حسابداری نسبت به شهردار به عنوان مدیر اجرایی دارد . به هر حال ، دو عامل بسیار مهم برای مقایسة شهرداری ها وجود دارد ( مطرح شده است ) . از اواسط دهة 1980 ، قوانین ( مقررات ) دولت مرکزی و محلی سخت تر ( تشدید ) شد . ضمناً ( در عین حال ) شرایط اقتصادی به طور چشمگیری بهبود یافت . از این رو دو عامل مذکور برای ارزیابی شرایط مالی و حسابداری در شهرهای بزرگ ( کلان ) مناسب تر بودند . هدف این مقاله بررسی اهمیت ساختار دولت در زمینة میزان افشای حسابداری و شرایط اقتصادی براساس نمونه هایی از شهرهای بزرگ از اوایل دهة 1980 و اواسط دهة 1990 می باشد . یافته ها این نظریه که شهرهای مدیر شهری در واقع بیش از شهرهای شهردار ـ شورا براساس ابعاد مهم بررسی شده در آزمون های تک متغیری و چند متغیری عمل می نماید ، را تأیید می کنند . شهرداری های بزرگ از 1983 تا 1996 براساس متغیرهای مهم مالی و حسابداری تغییر نموده و پیشرفت کرده اند . شهرهای شورا ـ مدیر برای افشای موارد حسابداری در هر دو دورة زمانی برتر از شهرهای شهردار ـ شورا هستند . وضعیت ( شرایط ) اقتصادی شهرهای شورا ـ مدیر در 1983 بسیار عالی بود ، اما اسناد مربوط به سال 1996 نابسامان ( ترکیبی ) بودند .

مقدمه

اکثر شهرهای آمریکا به روش های شورا ـ مدیر ( 3/48 % ) و شهردار ـ شورا (MC) (7/43 % ) دولت شهرداری اداره می شوند .در دو دهة اخیر حرکت از روش شهردار ـ شورا به سمت شورا ـ مدیر (C-M) بوده که به طور متوسط 63 شهر در یک سال از روش C-M استفاده می کرده اند .

این امر نشان می دهد که روش C-M بر طبق دلایل مالی و یا سیاسی از امتیاز بیشتری برخوردار است . ( ممتاز است ) ( ICMA ، 2000 ) . آیا شهرهای C-M حقیقتاً براساس نتایج مالی و حسابداری ممتاز و برجسته پایه ریزی شده اند ؟

هدف مقالة فعلی بررسی و مقایسة عملکرد نسبی دولت شرکتی ( C-M در مقابل C-M ) مورد استفادة شهرداری های بزرگ است . آزمون های تک متغیری و چند متغیری در طی دو دورة حسابداری ، پایان سال های مالی 1983 و 1996 برگزار شده اند . دورة اول قبل از وضع قوانین ( مقررات ) سخت فدرال و تأسیس هیئت تدوین استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) بود . شرایط اقتصادی شهرهای بزرگ در این دوره نسبتاً ضعیف ( نامساعد ) بود . دورة بعدی یک دهه بعد از تصویب قانون حسابداری ساده و تشکیل GASB بود . شرایط اقتصادی شهرهای بزرگ در این دوره بهبود یافت . دو شاخص عملکردی مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل عبارتند از : 1- میزان افشای حسابداری و 2- وضعیت مالی بر طبق پیش بینی ها ، شهرهای C-M در هر دو دوره براساس انگیزه های مربوط به مدیریت حرفه ای بیش از شهرهای M-C عمل می کنند .

در مرحلة اول ایوانز و پاتون (1983 ) ، مقالة حسابداری فرضی ارائه نمودند . مبنی ( دال) بر اینکه مدیریت حسابداری مربوط به C-M افشای حسابداری و مشخصات مالی بهتری را براساس انگیزه های علامت دهی و نظریة نمایندگی ارائه می نماید . همچنین مدارک نظری و عملی برتری دریافتنی ساختار دولت C-M را نشان می دهد . می توان این نوع دریافت را براساس داده های دهة 1980 یا 1990 و یا هر دو دهه اثبات نمود ؟ ( نشان داد ؟ ) دو دهة 1970 و 1980دوران وقفة ( شکست ، رکود ) اقتصادی و نابسامانی های مالی برای شهرداری ها بود . حسابداری ضعیف ( نامساعد ) و کیفیت حسابرسی و تنش مالی ( فشار ) افزایش یافت . در نتیجه ، قوانین ( مقررات ) حسابداری و حسابرسی رسمیت یافت . قوانین ( مقررات ) جدید برای چندین سال به اجرا در آمدند و همزمان با آن شرایط اقتصادی به طور اساسی بهبود یافت . بنابراین ، طبق پیش بینی ها اصلاحاتی در نتایج مالی و حسابداری براساس قوانین ( مقررات ) دقیق تر و ثبات مالی در حکومت محلی ( استاندارد) به وجود آمد . مشخص نشده که ساختار دولتی تا چه حدی ( میزان ) به شرایط مالی و حسابداری و اصلاحات قانونی و اقتصادی در اوایل دهة 1980 بستگی دارد .

ایوانز و پاتون (1983 ، 1987 ) مدرکی دال بر تفاوت های شهرداری در حسابداری بر اساس ساختار دولتی ارائه نمودند . شهرهای C-M به احتمال زیاد دارای گواهی تطبیق ( گواهی ابراز لیاقت فعلی ) بودند، چون مدیر شهر ( CM ) یک مدیر حرفه ای بود که انگیزه هایی برای حذف صلاحیت داشت . برتری اساسی حسابداری شهرهای C-M به وسیلة چند تحقیق و با استفاده از داده های شهرداری از 1970 و 1980 تأیید شده بود ( به اثبات رسیده بود ) . برای مثال به تحقیقات کوپلی (1991 ) و گروکس و شیلدز (1993 ) رجوع نمایید .

در طی دو دهة گذشته ، چند شاخص ، تغییرات ساختاری اساسی را در شهرهای آمریکا نشان می دهند . برای مثال ، شهرهای بزرگ در سال 1996 در مقایسه با شهرها در سال 1983 ، از گزارشات مشروط حسابداری ، درجه بندی اوراق قرضه بالاتر و گواهی های بیشتر برخوردارند ( کللاند و گروکس ، 2000 ، صفحة 276 ) و علت آن افزایش قوانین ( مقررات ) حسابداری و مالی و بهبود شرایط اقتصادی می باشد . بنابراین ، اهمیت ساختار دولتی شهرداری در این تحول و دگرگونی مشخص نیست . هدف تحقیق فعلی تجزیه و تحلیل این اختلافات ( تفاوت ها ) است . مدلسازی نظری براساس دو سناریوی احتمالی پایه ریزی شده : 1) شهرهای C-M به علت اهمیت مدیریت حرفه ای در تمام ابعاد و بیش از شهرهای M-C عمل می کند ؛ یا 2) میان دو ساختار دولتی تا اواسط دهة 1990 از نظر نتیجه تفاوتی وجود ندارد . چون ترکیب قوانین و ( مقررات ) و شرایط اقتصادی قوی عوامل مهمی در موفقیت مالی به شمار می روند . فرضیه های ارائه شده در این مقاله نشان می دهند که تغییرات قانونی و شرایط اقتصادی بهبود یافته ( اصلاح شده ) برای میزان افشای حسابداری و وضعیت مالی ، مطابق با سناریوی دوم تسلط دارد .

آزمایش تجربی ابتدا براساس تجزیه و تحلیل توصیفی و تک متغیری عوامل ( ضرایب ) مهم حسابداری ، حسابرسی و مالی شهرهایی با بیش از 100000 نفر جمعیت ، با استفاده از یک طرح زوج همتا ( جور ) برای سال های 1983 و 1996 پایه گذاری شده است .

سپس مدل های چند متغیری با استفاده از OLS و رگرسیون منطقی به مقایسة آماری دو ساختار دولت متعلق به هر دو دورة حسابداری پرداختند . مدل نخست میزان ( سطح ) افشای شهرها را بررسی می کند . نخستین تجزیه و تحلیل تجربی از گواهی ابراز لیاقت ( CA ) به عنوان معیار میزان افشا استفاده می نماید . ساختار دولتی شرکت به همراه مجموعه ای از متغیرهای کنترل به عنوان یک متغیر مستقل مورد استفاده قرار گرفته است . دومین تجزیه و تحلیل تجربی برای اندازه گیری میزان افشاء از فهرست موارد افشاء ( شاخص افشاء ) استفاده می کند ( براساس CA ، نظریة حسابرسی و 6 مؤسسة بزرگ حسابرسی ) . نتایج به دست آمده برتری شهرهای C-M به شرهای M-C از نظر میزان افشاء در هر دوره را کاملاً تأیید می کنند . مدل دوم با استفاده از تغییر پذیری مالی به بررسی وضعیت مالی می پردازد . ( وجوه کلی صاحبان سهام توسط در آمد وجوه عمومی تقسیم می شود ) نتایج برتری شهرهای C-M در سال 1983 را نشان می دهد ولی نتایج 1996 مبهم و نامشخص هستند . در کل نتایج نشان می دهند که ساختار دولتی C-M از نظر ابعاد مهم مالی و حسابداری بر ساختار M-C برتری دارند .

بقیة مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است . بخش 2 اطلاعاتی در مورد سوابق موجود ارائه می نماید و بخش 3 شامل یک بررسی موضوعی می شود . ایجاد و توسعة مدل در بخش 3 ارائه شده ، در حالی که بخش 5 نمونة ارائه شده را به طور مفصل شرح می دهد . نتایج در بخش 6 ارائه شده اند و بخش 7 نتیجه گیری تحقیق است ( تحقیق به پایان می رسد ). در بخش 1-2 تفاوت های میان ساختارهای جانشینی دولت مانند منافع دریافتی و برگشت حقوق گمرکی آنها مورد بررسی قرار می گیرد و بخش 2-2 به بررسی تاریخچة ( سابقة ) مالی و حسابداری شهرها از سال 1975 زمانی که نیویورک سیتی در شرف انحلال ( ورشکستگی ) مالی قرار داشت ، می پردازد .

1-2 ساختار دولت در شهرداری ها

از نظر تاریخی ، روش M-C دولت در شهرهای ایالات متحده بسیار متداول است . شورای شهر ، شعبة قانونی منتخب شهر محسوب می شود . وظایف اولیه عبارتند از بکار گیری بودجة عملیاتی سالانه ، تصویب آیین نامه ها یا قطعنامه های ضروری ، ارائه سیاست عمومی اساسی و طرح های آتی برای شهر ، و بررسی عملکرد شعبة اجرایی ، شهردار در این سیستم مدیر اجرایی است و معمولاً به عنوان شهردار انتخاب می شود ، گاهی شهردار می تواند عضو شورای شهر باشد که با رأی شورای شهر انتخاب شده است . شهردار شهر را بر مبنای رویدادهای روزمره اداره می کند ( و سطح مسئولیت ( تعهد ) تغییر پذیر است ) شهردار مسئول تأمین بودجه و به کارگیری ( اجرای ) بودجة تصویبی توسط شورا ، استخدام و اخراج رؤسای بخش و ( معمولاً به طور غیر مستقیم ) کارکنان اداری ( 2000 ، ICMA ) می باشد . روش M-C در تصویر 1 به طور خلاصه مشخص شده است .

روش C-M که برگرفته از حرکت اصلاحی در طی مقرن بیستم، روش جدیدتری است . استانتون در ایالت ویرجینیا اولین شهری بوده که در سال 1908 از این روش استفاده کرده است . دایتون اوهایو اولین شهر بزرگی ( کلان شهری ) بود که در سال 1914 از روش فوق استفاده کرد .تعمیم به کار گیری ( پذیرش ) مستلزم یک اساسنامه ، یا اجازة آیین نامة محلی یا قوانین دولتی برای این روش دولت است . ( 2000 ، ICMA ) .

شورا در این سیستم شعبة قانونی منتخب رأی دهندگان را حفظ می کند . شورای شهر CM را استخدام و به میل خود آن را اداره می نماید . شهر شهردار یا رئیس شورایی دارد که توسط شورا یا رأی دهندگان انتخاب شده است . معمولاً شهردار رئیس شورا بوده و به عنوان رئیس سیاسی شهر وظایفی تشریفاتی ( رسمی ) بر عهده دارد . شهردار در CM و غیر آن ، یک مدیر اجرایی با مسئولیت های ( تعهدات ) روزمره می باشد. او مسئول تأمین بودجه و استفاده از بودجة تصویب شده توسط شورای شهر و استخدام و اخراج تعمیمات شعبة اجرایی است . علاوه بر این مدیر به عنوان مشاور به شورا در جهت انجام وظایف قانونی شان کمک می کند ( 2000 ، ICMA ) روش C-M در تصویر 2 به طور خلاصه نشان داده شده است .

نقش شورای شهر در هر دو ساختار یکسان است و به عنوان عضو قانونی شهرداری عمل می کند . تفاوت اصلی این است که شهردار مدیر اجرایی ارشد (CEO ) در روش M-C محسوب می شود ، در حالیکه در روش C-M مدیر شهر (CM) مدیر اجرایی ارشد (CEO) می باشد. در مورد اول CEO یک سیاستمدار ، ولی در مورد دوم یک مدیر حرفه ای است . در نتیجه ، بر طبق پیش بینی ها ساختار انگیزشی ( تشویقی ) CEO برای ساختار های دولتی کاملاً متفاوت می باشد .

2-2 تجزیه و تحلیل مالی و حسابداری شهرداری ـ 1975 تا 1996


دانلود با لینک مستقیم


ساختارهای دولت و حسابداری در شهرداری های بزرگ 19ص