کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پایان نامه بررسی حضور عفونت با ویروس کم خونی عفونی جوجه ها(CIAV) در شهرستان گرمسار

اختصاصی از کوشا فایل پایان نامه بررسی حضور عفونت با ویروس کم خونی عفونی جوجه ها(CIAV) در شهرستان گرمسار دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه بررسی حضور عفونت با ویروس کم خونی عفونی جوجه ها(CIAV) در شهرستان گرمسار


پایان نامه بررسی حضور عفونت با ویروس کم خونی عفونی جوجه ها(CIAV) در شهرستان گرمسار

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:55

پایان نامه برای دریافت درجه دکترای عمومی دامپزشکی
(D.V.M)

فهرست مطالب:

چکیده
فصل اول:
کلیات پژوهش
  1-1طبقه بندی و مورفولوژی
1-2مقاومت به عوامل فیزیکی و شیمیایی
1-3همانند سازی ویروس
1-4میزبان آزمایشگاهی
جوجه
جنین جوجه
کشت سلولی
1-5-طبقه بندی سویه
1-6- اپیدمیولوژی
1-7- انتقال
1-8- علائم کلینیکی
1-9- کالبدگشایی
1-10-پاتوژنز
1-11- ایمنی
1-12- تشخیص
1-13- تشخیص تفریقی
1-14- درمان
1-15- پیشگیری و کنترل
فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش
فصل سوم
مواد و روش کار
3-1-نمونه گیری:
3-2  -نگه داری نمونه ها:
3-3-استخراج DNA:
3-4-تهیه مخلوط PCR:
3-5-قرائت نتایج PCR:
فصل چهارم
یافته های پژوهش
فصل پنجم
نتیجه گیری
منابع انگلیسی

 

چکیده
بیماری کم خونی عفونی بیماری است ویروسی با عامل CIAV که علاوه بر ایجاد مرگ و میر موجب آنمی ناشی از تحلیل بافت های خونساز و مغز استخوان و تضعیف سیستم ایمنی، و این بیماری خسارات اقتصادی فراوانی را ناشی از مرگ و میر، رشد کم و نامنظم، افزایش مصرف آنتی بیوتیک و عدم کنترل دیگر بیماری های عفونی در پی خواهد داشت.با توجه به اینکه انتشار این ویروس و این بیماری جهانی است و در ایران نیز وجود دارد و تحقیق مناسبی در این زمینه در سطح شهرستان گرمسار  صورت نگرفته بود بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده در بالا در این تحقیق به  ردیابی موارد عفونت با ویروس CIAV در سطح گله های گوشتی گرمسار پرداخته شد. از 20 گله ی طیور واقع در شهرستان گرمسار در بین سن 4-2 هفتگی به صورت رندم از کبد و طحال نمونخ اخذ شد نمونه ها بلافاصله به آزمایشگاه انتقال یافتند تا به لحاظ حضور ویروس کم خونی عفونی مورد بررسی قرار گیرد سپس نمونه ها با کیت تجاری استخراج DNA شد و توسط پرایمر های اختصاصی ژن CIAV  جهت جستجو CIA مورد استفاده قرار گرفت. از 20 گله 10 گله مثبت(50%) و از 40 نمونه 14 نمونه مثبت (35%) ارزیابی شدند و همینطور می توان نتیجه گرفت که از 14 نمونه ی مثبت 4 گله هم بورسشان و هم طحالشان مثبت بوده (40%)و 6 گله تنها یکی از ارگان هایشان مثبت بودکه از این 6 گله 4 گله طحال مثبت بود(40%) و 2 گله بورسشان مثبت بود(20%). از آن جا که بیماری کم خونی عفونی جوجه ها بیماری بسیار مهمی است و با توجه به نتایج بدست آمده در مطالعه ی حاضر 50% گله ها به لحاظ مولکولی حاوی این ویروس بودند بنابراین نتایج بایستی در زمینه پایش و حضور بیماری،کنترل آن و پیشگیری و واکسیناسیون به طور جدی اقدام گردد تا از وارد آمدن خسارات بیشتر به صنعت طیور استان جلوگیری به عمل آید.
کلمات کلیدی: CIA،طیور گوشتی،گرمسار،PCR، بورس،طحال


فصل اول:
کلیات پژوهش

  1-1طبقه بندی و مورفولوژی
اولین بار که  CIA درژاپن جدا شد محققین نشان دادند که عامل از فیلترهای با منافذ به قطر 25 نانومتر عبور میکند و حتی با بکار بردن صافی های پی درپی و کاهش قطر منافذ قسمت قابل توجهی از عفونت باقی می ماند. ذرات ویروسی در محلول سدیم کلراید در دانسیته cm3/g36/1- 35/1 باند تشکیل میدهند  که این عدد خیلی پائین تر از دانسیته پارو ویروس ها می باشد با استفاده از میکروسکوپ الکترونی کنتراست منفی باند تشکیل شده را مورد آزمایش قرار دادند و ذرات شبه ویروسی کروی یا هشت وجهی که قطری بین 22-18 نانومتر داشتند مشاهده کردند. در گزارش دیگری اندازه CIA با رنگ آمیزی منفی مایع روی محیط های کشت قطر 24-19 نانومتر بیان شده است  . گزارش اندازه های مختلف ویریون های CIA احتمالا مربوط به رنگ امیزی های منفی بکار برده شده می باشد با استات اورانیل که بهترین حلال ساختمانهای سطحی است قطر های 25 و 26 نانومتر ( 1) گزارش شده در صورتیکه با فسفوتنگستات اندازه 1/19 نانومتر  و 7/21 نانومتر بدست آمده است ژنوم CIA حاوی DNA حلقوی تک رشته ای با سنس منفی است. که اندازه اش با میکروسکوپ الکترونی حدود kb43% +-  170/2 و kb174/2  و بوسیله  ژل آگارز قلیایی 3/2 کیلوباز  تخمین زده شده است. تحقیقات انجام شده در بلفاست و برلین نشان داده است که کپسید های CIA  محور تقارن 3 تایی 5 تایی دارند.
 با توجه به اندازه و طبیعت  ژنوم CIA و همانطور که اکثر محققین اشاره کرده اند بسیاری از مشخصات CIA شبیه پاروویروس ها نیست و CIA بسیاری از مشخصات هسته  پاروویروس ها  را ندارد. (ابتدا معتقد بودند که CIA پاروویروس است) به همین دلایل ویروس مولد کم خونی جوجه ها مدت ها طبقه بندی نشده باقی مانده بود. تا اینکه آن را در یک خانواده جدید بنام سیرکوویریده در این خانواده سه ویروس قرار دارند. که عبارتند از Chicken infection Anemia(CIA)، (P.B.F.D.V) Psittaction  و Procine Circovirus (PCV). عامل خونی عفونی ویروسی است کوچک ، بدون غشا با DNA حلقوی تک رشته ای .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.